підручник із основи медичних знань я.в.коденко на телефон

Англійська мова 8 клас я.в.коденко медичних телефон підручник основи із знань на чим в домашніх умовах зав язати колбасу.

захист вітчизни 10 класс підручник для дівчат. «Основи медичних знань». Дівчата. 10 клас.

Гудима — Нова програма. Прочитати опис. Підручник містить навчальний матеріал, передбачений чинною програмою МОН України з предмета «Захист Вітчизни» для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Навчальний матеріал, поданий у підручнику, сприятиме підготовці молоді до служби в ЗСУ, а також — захисту життя та здоров’я як власного, так й інших людей під час надзвичайних ситуацій мирного і воєнного часу. Видання призначено для навчання дівчат і юнаків, які за станом здоров’я, релігійними поглядами (за подачі відповідних. Учебники. 10 класс. Захист Вітчизни. Захист Вітчизни 10 клас Лелека 2018. 31. Підручник Авторы:Лелека. М., Бахтін. М., Винограденко Е. Издательство:Ранок, Харьков. Усі шкільні підручники з захисту Вітчизни 10 клас! Завантажити шкільні підручники з захисту Вітчизни для 10 класу онлайн! GDZ4YOU — з нами вчитись дійсно легко, відчуй це!. Захист своєї Вітчизни – благородна справа.

Цим займалися наші предки впродовж багатьох століть. Землі України прагнули завоювати багато держав, однак, все-таки нашим мужнім попередникам вдалось відстояти незалежність, честь та гідність нашої Вітчизни. Багато людей, починаючи від Володимира Великого, Богдана Хмельницького, Тараса Шевченка і завершуючи Романом Шухевичем, Степаном Бандерою, Василем Стусом, боролися за свою землю. ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ. Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Львів Видавництво “Світ“. 2018. УДК 3 55/359(075.3) З-38 Авторський колектив: Сергій Хараху, Василь Павлов, Ігор Дзюба, Євгенія Саганчі. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 31.05.2018 № 551). Видано за рахунок державних коштів.

Продаж заборонено.

Захист Вітчизни (рівень стандарту) : підруч. для 10 кл.

закл. заг. З-38 серед. осв. Хараху Павлов, І. Дзюба, Є. Саганчі. – Львів : Світ, – 216. : іл., табл. ISBN 978-96. Учебники Захист Вітчизни Хараху 10 клас Нова програма. Хараху. О., Павлов. Б., Дзюба І. І., Саганчі Є.Д. 05-07-2018 Скачать. Захист Вітчизни Гарасимів 10 клас Нова програма. Гарасимів І. М., Пашко.О., Фука М. М., Щирба Ю. П. Захист Вітчизни для хлопців 10 клас Герасимів. Герасимів І.М., Пашко.А. 23-01-2015 Скачать. М.І. Міненко ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ (Основи медичних знань) Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рубрики підручника Важливо знати Практичні завдання Питання для повто- рення й обговорення Ситуаційні задачі Тематичні завдання Слова зі словника (по тексту курсивом) Міненко М61 Захист Вітчизни (Основи медичних знань): підручник для10 класу загальноосвітніх навчальних закладів, рівень стандарту: Х 2010. — 224.: іл. ISBN 978-966-2453-00-3 Підручник написано відповідно до вимог Державного стандарту освіти та про-грами МОН України. (Основи медичних знань. Рівень стандарту). • Автор.А.Гудима О.Пашко, І.М.Гарасимів, М.М.Фука • Видавництво: «Астон» • Рік видання: 2018 • Сторінок: 192 • Формат файлу: pdf. Шановні друзі! Цьогоріч ви вивчатимете новий предмет — Його мета — сформувати чіткі поняття про Збройні сили України (ЗСУ), національну безпеку, сприяти усвідомленню завдань ЗСУ щодо захисту держави. Але чи не найголовніше завдання — оволодіти базовими знаннями про цивільний захист, основами. А допомогти в вивченні зможе підручник Захист Вітчизни 10 клас Міненко М.І., який містить в собі основний важливий матеріал. Даний підручник дозволить грунтовно вивчати всі необхідні теми, готуватися до уроків і виконувати завдання робочого зошита.

Тому, не потрібно думати який саме використовувати підручник при вивченні захисту вітчизни, тому що найкращим варіанто являється представлений підручник. На нашому сайті він доступний абсолютно безкоштовно і без реєстрації. Загрузка. Захист Вітчизни 10 клас Міненко /publ/10_klas/zakhist_vidchizni/zakhist_vitchizni_10_klas_minenko_m_i/155-1-0-. Тому наш сайт підготував підручник Захист Вітчизни 10-11 клас Бака М.М., в якому учні зможуть знайти необхідну інформацію у зрозумілій формі. Таким чином учням буде просто зрозуміти і вивчити певний матеріал. Також даний підручник дозволить учням готуватисядо уроків, на яких зможуть правильно відповідати на всі запитання вчителі і на відмінну оцінку працювати біля дошки. Тому використайте даний підручник на нашому сайті саме зараз абсолютно безкоштовно. Захист Вітчизни 10-11 клас Бака М.М. /publ/10_klas/zakhist_vidchizni/zakhist_vitchizni_10_11_klas_baka_m_m/155-1-0-1855. Рівень стандарту Тернопіль Астон Видання призначено для навчання юнаків і дівчат за їх власним ба-. жанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників); для студентс-. тва педагогічних навчальних закладів, а також для педагогів, які викла-.

дають предмет «Захист Вітчизни». УДК 355.233(075.3). ISBN 978-966-308-717-7. Харків Видавництво «Ранок» Право для безоплатного розміщення підручника в мережі Інтернет має Міністерство освіти і науки України mon.gov.ua/ та Інститут модернізації змісту освіти imzo.gov.ua. УДК [37.035.7:355.415.6](075.3) Л43. Захист Вітчизни — священний обов’язок її громадян. Історія нашої держави лишила чимало прикладів самовідданої любові, відданості та сумлінного служіння Батьківщині, мужності та героїзму, проявлених в різні скрутні часи. У цій історії — честь, слава й звитяга наших предків. КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ. «Захист Вітчизни, незалеж-ності та територіальної цілісності України, шану-вання її державних симво-лів є обов’язком громадян України. Громадяни від-бувають військову службу відповідно до закону». Стаття 65. 5. Підручник Рівень стандарту. Лелека.М., Бахтін.М., Винограденко Е.В. Нова. Доставка из г. Киев. 100% из 51 за год. Znai Bilshe. Основи медичних знань. Рівень стандарту: підручник для 10 класу. 94% из 103 за год.

Книжкова База. Захист Вітчизни Продажа, поиск, поставщики и магазины, цены в Украине. Підручник Захист Вітчизни Основи медичних знань Рівень стандарту 10 клас Програма 2018 Лелека Ранок. КупитьВ корзину. Павлюк Н.І. Мій конспект. Навчальний посібник для дівчат Дудник.В. 91% из 180 за год. Интернет-магазин «КНИЖЕЧКА».

Навчальний посібник для дівчат (Основи медичних знань). Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів, рівень стандарту Харків 2010. Підручник написано відповідно до вимог Державного стандарту освіти та про-грами МОН України. Його зміст базується на сучасній концепції безпечного життя з урахуванням вікових особливостей учнів і спрямований на засвоєння знань і фор-мування навичок по самозахисту й збереженню особистого життя в умовах надзви-чайної ситуації та повсякдення, надання самодопомоги та першої допомоги потерпілому. Підручник з Захисту Вітчизни. Учебники • Автор:.А.Гудима,.О.Пашко, І.М.Гарасимів, М.М.Фука • Видавництво: «Астон» • Рік видання: 2018 • Сторінок: 192 • Формат файлу: pdf. Цьогоріч ви вивчатимете новий предмет — «Основи медичних знань». Його мета — сформувати чіткі поняття про Збройні сили України (ЗСУ), національну безпеку, сприяти усвідомленню завдань ЗСУ щодо захисту держави. • Автор:.А.Гудима,.О.Пашко, І.М.Гарасимів, М.М.Фука • Видавництво: «Астон» • Рік видання: 2018 • Сторінок: 192 • Формат файлу: pdf. 1-класс 2-класс 3-класс 4-класс 5-класс 6-класс 7-класс 8-класс 9-класс 10-класс 11-класс. Решебники для 10-го класса. Учебники для 10-го класса. Учебники за 10 класс > Захист вітчизни. Учебники за 10 класс по предмету Захист вітчизни: Авторы:. М. Лелека. Бахтін Е Винограденко. Год: Рівень стандарту. Класс: 10. Просмотреть. Рівень стандарту Тернопіль Астон програмою МОН України з предмета «Захист Вітчизни» для 10 класу за-. кладів загальної середньої освіти. Відомості, подані в підручнику, сприя-. тимуть підготовці молоді до служби в ЗСУ, а також — захисту життя. здоров’я як власного, так й інших людей під час надзвичайних ситуацій. Видання призначено для навчання юнаків і дівчат за їх власним ба-. Підручник Захист Вітчизни Рівень стандарту 10 клас Програма 2018 Авт: Гнатюк Вид: Генеза. Харьков. 85% из 43 за год. (Основи медичних знань). ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ. Рецензенти: кандидат медичних наук, провідний науковий співробітник лабораторії гігієни дитинства УНГЦ МОЗ України Г. Єременко, доктор біологічних наук О.

Я. Пилипчук, вчителька СІП № 89. Права авторів та видавничі права ТОВ «Арт-Освіта» захищені Законом України «Про авторське право і суміжні права» від 23.12.1993 р. (зі змінами від 11.07.2001 p.). Друковане копіювання книги або її частини, будь-які інші контрафактні видання тягнуть за собою відповідальність згідно зі ст. 52 цього Закону. Лаконічно, дохідливо викладаються відомості щодо подання першої медичної допомоги потерпілим під час техногенних аварій та аварій на транспорті, в разі нещасних випадків у побуті, нападів тяжких недуг. Книжка ознайомлює з симптомами і методами лікування інфекційних захворювань, правилами догляду за хворими, зокрема дітьми. Перед вами навчальний посібник з курсу Потреба в ньому виникла у зв’язку з тим, що медичні знання мають важливе значення для людини. Життя людині дається лише один раз, і треба навчитися берегти його. Стихійні лиха, забруднення навколишнього середовища, аварії на підприємствах і транспорті, злочинні напади — ось далеко не повний перелік чинників, котрі можуть призвести до травмування людей і навіть до смерті. Велике занепокоєння викликає поширення тяжких інфекційних захворювань.

Люди часто гинуть лише тому, що оточуючі неспроможні вчасно подати їм допомогу через відсутність елементарних медичних знань. Курс «Основи медичних знань» допоможе вам навчитися правильно поводити себе в ситуаціях, пов’язаних із загрозою для вашого життя чи життя оточуючих, подавати першу медичну допомогу собі чи товаришу в разі травми, отруєння, підкаже, як зміцнити здоров’я. До посібника увійшли відомості, тісно пов’язані з курсом «Людина та її здоров’я». Вони, на наш погляд, є базою для вивчення матеріалу, що стосується гігієни і збереження здоров’я школяра. «Здоров’я» і «хвороба» — основні поняття медицини. Під здоров’ям розуміють гармонійну єдність біологічних і соціальних якостей людини, під хворобою — порушення цієї гармонії. Отже, доцільно розглянути головні фактори, що визначають стан здоров’я як окремої людини, так і суспільства в цілому. Такими факторами є насамперед соціально-економічні, які залежать від рівня розвитку промисловості, освіти, медицини, характеру харчування тощо. Вони можуть спричинити цілий ряд захворювань. Так, населення розвинутих країн страждає переважно на захворювання серцево-судинної системи, гіпертонію, психічні хвороби. У слаборозвинутих країнах основною проблемою медичної служби є інфекційні захворювання, хвороби, пов’язані з неповноцінним харчуванням, дефіцитом вітамінів. Другу групу факторів визначає стан природного середовища, тобто клімат, рослинний і тваринний світ, космічні чинники — рівень сонячної активності, природний радіаційний фон. Про їх негативний вплив свідчить, зокрема, зростання захворювань щитовидної залози, раку шкіри, катаракти. Третю групу факторів становлять біологічні і психологічні — спадковість, темперамент, особливості поведінки людини, тобто все те, що визначає її індивідуальність. Встановлено, що стан здоров’я і частота травмування людини залежать від психологічного клімату в родині, додержання режиму дня, чергування навчання і відпочинку. Практика свідчить, що формування фізичного і психологічного здоров’я починається з дитинства і визначається такими компонентами: Сподіваємося, що під час вивчення предмета ви збагатитеся корисною і цікавою інформацією, навчитеся берегти своє здоров’я та здоров’я інших людей. Бажаємо успіхів!

У процесі свого розвитку людство пристосувалося і продовжує пристосовуватися до умов довкілля, що постійно змінюються. Нині нас оточує майже штучне середовище існування — техносфера. Перетворюючи навколишнє середовище, людина намагалася досягти зменшення впливу потенційних чи реальних факторів небезпеки. В цьому напрямі вона досягла значних успіхів: середня тривалість життя в Європі у XIX ст. становила близько 40 років, а в XX ст. зросла до 75 років. Однак поява складних і енергоємних підприємств з розвинутою інфраструктурою створила проблему безпеки населення. Остання тепер залежить від надійності обладнання, точності та правильності дій персоналу. З підвищенням складності керування обладнанням зростає і рівень небезпеки. Під поняттям небезпека розуміють такі чинники, котрі можуть завдати шкоди здоров’ю людини, створити загрозу для життя, утруднити функціонування різних систем органів. Мається на увазі негативний вплив довкілля, загострення соціально-політичних ситуацій, неконтрольована технологічна діяльність. Один з можливих варіантів класифікації видів небезпеки подано на схемі 1. Як бачимо, небезпека зумовлюється надзвичайними ситуаціями і виникає при соціально-політичних конфліктах, техногенно-антропогенних аваріях і катастрофах, а також під час стихійних лих. Масштаб поширення небезпеки буває локальним (регіональним) або глобальним, що охоплює значну територію. Наприклад, налипання снігу на дротах ліній електропостачання може призвести до надзвичайної ситуації в окремому регіоні, а смерч, тайфун спричинюють негативні наслідки не тільки в місці свого утворення, а й на шляху проходження.

Негативні наслідки чорнобильської катастрофи відчутні майже в усіх країнах світу. Соціально-політична небезпека — це наслідок нестабільної політичної ситуації в країні, економічного спаду, кризи виробництва, міжнаціональних конфліктів і сутичок, під час яких може виникнути напружена обстановка в суспільстві. Техногенно-антропогенна небезпека виникає під час аварій на енергетичних і біохімічних об’єктах, транспортних комунікаціях. Аварії часто бувають пов’язані з катастрофічними змінами у біосфері. Внаслідок їх порушується господарський ритм, гинуть люди, витрачаються кошти на ліквідацію. Прикладом може бути вже згадана аварія на Чорнобильській АЕС. Природні небезпеки є результатом дії стихійних сил природи. Вони нерідко призводять до тяжких наслідків. Так, смерчі утворюються близько 700 раз на рік, в результаті чого гине майже 120 осіб. У кожному випадку охоплюється територія приблизно у 2,5 км2, а матеріальні збитки сягають 70 млн доларів. Але природні стихійні лиха не бувають довготривалими і не викликають негативних наслідків у біоценозах, хоча можливі тимчасові негативні зміни. Жодній людині протягом життя не може бути гарантована повна безпека. Кожний з нас мусить щоденно уникати ризику і долати небезпеки, пов’язані із захворюваннями, природними катастрофами, аваріями тощо. Індивідуальний ризик оцінюється вірогідністю загибелі окремої людини. В таблиці 1 наведені значення ступенів індивідуального ризику залежно від різних причин. Поняття індивідуального ризику складається з кількох систематичних груп ризику, якими є, наприклад, ризик природних катастроф, екологічний ризик, ризик диверсій, ризик захворювань тощо. Крім того, різні чинники можуть накладатися один на одного, що, звичайно, збільшує загальний індивідуальний ризик. компенсується зусиллями медиків. Отже, головним завданням медичної служби слід вважати попередження нещасних випадків, профілактику захворювань, іншими словами, зменшення індивідуального ризику кожного члена суспільства. Ця мета може бути досягнута такими засобами: • своєчасним поданням усіх видів медичної допомоги хворим та потерпілим, їх лікуванням з метою якнайшвидшого відновлення здоров’я. У випадку стихійного лиха чи аварії необхідно негайно організувати медичну допомогу населенню. Велике значення має саме своєчасне подання людині допомоги відразу після ушкодження, само- і взаємодопомога, доставка потерпілих з місць аварій чи стихійних лих у лікарні та інші медичні заклади. Зміст заходів з надання першої допомоги населенню залежить від виду стихійного лиха, тому надзвичайно важливо знати характеристики кожного з них, щоб бути готовим до тих чи інших дій в разі нещасного випадку.

Стихійне лихо — це явище природи, що виникає раптово, має надзвичайний перебіг подій, призводить до порушення нормального життя населення, інколи до загибелі людей, знищення матеріальних цінностей. Далі наведено перелік стихійних лих, які найчастіше можуть траплятися в Україні, та вказано короткі медичні характеристики ураження населення. Землетрус — могутній прояв внутрішніх сил Землі, який супроводжується підземними поштовхами та коливаннями земної поверхні. Сила землетрусу оцінюється за дванадцятибальною шкалою Ріхтера — від дуже слабких і непомітних (1—2 бали) до могутніх поштовхів (10—12 балів), що призводять до повного руйнування будівель, комунікацій. Основна територія України знаходиться в сейсмічно мало активному регіоні. Виняток — Автономна Республіка Крим, де геологічні процеси формування земної поверхні ще не завершені, та Карпати. Під час землетрусів характер ураження людей залежить від сили землетрусу, густоти заселення, способів забудови, періоду доби тощо. В цегляних та кам’яних будинках у потерпілих можуть спостерігатися травми голови, хребта, кінцівок, ушкодження внутрішніх органів.

У дерев’яних будинках переважатимуть опіки в результаті займання деревини внаслідок руйнування печей чи замикання електричної проводки. Зміст рятівних заходів полягає у звільненні людей із завалів та надання допомоги залежно від характеру травм. Виверження вулканів — вихід магми на поверхню. Характеризуються викидами лави, попелу, вулканічних гарячих газів з кратера та їх розповсюдженням на значні відстані. В Україні немає районів з вулканічною активністю. Вчені-вулканологи завчасно передбачають можливі строки виверження вулканів і дають рекомендації щодо захисту людей. Серед ушкоджень під час виверження вулканів зустрічаються численні опіки, отруєння газом, пошкодження очей тощо. Повені — затоплення значної території під час підйому рівня води у водоймах внаслідок сильних і тривалих дощів, танення великої кількості снігу. Найнебезпечніші повені ті, що виникають внаслідок руйнування гідроспоруд. Під час повеней можливі утоплення людей, численні переломи, обморожування. Першочергове завдання при цьому — витягти людину з води, зігріти її, стимулювати серцеву діяльність. Пожежі виникають доволі часто і мають різні масштаби: від локальної (в одному будинку) до природних катастроф, пов’язаних зі згорянням великих лісових масивів та аварій в районах видобування й переробки нафти та газу, на залізничних станціях, у портах тощо. Основними видами травм у цих випадках є опіки та отруєння чадним газом. Передусім на потерпілих гасять одяг, на обпечені місця накладають стерильні пов’язки.

У разі отруєння димом потерпілого слід негайно евакуювати із зони сильного задимлення. Шторми та урагани виникають раптово у зв’язку із різкою зміною атмосферного тиску. Швидкість вітру під час шторму сягає 29 м/с, під час урагану вона ще більша. Шторми та урагани можуть пересуватися на дуже великі відстані й охоплювати території в сотні кілометрів. Як правило, такі лиха супроводжуються зливами, що викликають повені.

Руйнуються будівлі, гідроспоруди, рвуться лінії електропостачання, населені пункти надовго залишаються без зв’язку. Ще одним різновидом швидкого переміщення повітряних мас є смерчі, які мають величезну руйнівну силу. Основними видами ушкоджень людей є закриті травми голови, кінцівок (переломи, забиті місця, струси головного мозку), поранення, що супроводжуються кровотечами. Оскільки кровотечі — найнебезпечніший вид ураження, то насамперед обробляють саме ті рани, які загрожують життю. Снігові заноси утворюються в результаті тривалих снігопадів (протягом 20 і більше годин). Вони порушують транспортне сполучення, пошкоджують лінії електропостачання. Основні види уражень, тобто замерзання людей, сильні обмороження, виникають внаслідок дії низьких температур. Потерпілих спочатку витягують з-під снігу, зігрівають, потім обробляють обморожені місця. Сельові потоки та зсуви — це гірські потоки, що несуть із собою суміш піску, глини, каміння. Виникають під час тривалих дощів чи зміщення мас гірських порід внаслідок насичення ґрунтовими водами. Нерідко спричиняють руйнування населених пунктів та промислових підприємств, розташованих у передгір’ях.

У людей при цьому можуть бути поранення, переломи. Пилові бурі та засуха завдають шкоди в основному сільському господарству, спричинюючи різке зниження врожайності, що в свою чергу веде до нестачі продуктів харчування. А це може бути причиною масових захворювань. Аварії, залежно від місця і характеру їх виникнення, поділяють на виробничі і транспортні. Особливо небезпечними є аварії на атомних електростанціях і об’єктах хімічного виробництва, де зберігаються значні запаси сильнодіючих отруйних речовин (СДОР). Результатом аварії на АЕС часто є радіоактивне забруднення місцевості, після чого проживання людей там стає неможливим. Внаслідок викиду палива з реактора різко підвищується рівень радіації. Люди, які не мають спеціальних захисних засобів, можуть дістати дози опромінення, що спричинюють гостру променеву хворобу. У результаті викиду радіоактивних речовин утворюються забруднення місцевості у вигляді плям. Це триває до повної ліквідації аварії в реакторі. У випадку аварій на АЕС необхідно організувати радіаційну розвідку, що дасть змогу визначити дози опромінення та рівні забруднення місцевості. Надзвичайно важливо проводити радіаційний контроль продуктів харчування та води, щоб зробити висновок про можливість їх вживання. З метою профілактики радіаційних уражень необхідно додержувати правил поведінки на забрудненій місцевості, рекомендованих органами охорони здоров’я. Під час аварій на об’єктах, де зберігаються сильнодіючі отруйні речовини, відбувається забруднення ними місцевості. Масштаби забруднення визначаються кількістю і фізико-хімічними властивостями речовин, що потрапляють в атмосферу, швидкістю вітру, характером забудови населеного пункту, рельєфом, рослинністю.

СДОР спричинюють у людей опіки і отруєння різних ступенів тяжкості. На забрудненій території розрізняють райони зі смертельною, уражуючою та граничнодопустимою концентраціями отруйних речовин. Найбільш поширеними СДОР є аміак, хлор, мінеральні та органічні кислоти, чадний газ, луги, органічні розчинники та інші технічні рідини. У разі зараження місцевості хлором найбільша його концентрація утворюється біля поверхні землі, оскільки хлор важчий за повітря. Аміак легший за повітря, тому його концентрація біля поверхні зменшується в міру віддалення від місця аварії. Медичну допомогу потерпілим під час аварій на хімічних підприємствах необхідно подати у мінімально короткий строк — не пізніше трьох годин. Тільки тоді вона буде ефективною. Під час виникнення ситуацій, пов’язаних зі стихійними лихами, аваріями, суспільно-політичними конфліктами, організовується система лікувально-евакуаційних заходів. Вивезення людей може здійснюватися автомобільним, водним, залізничним та повітряним транспортом. На шляхах евакуації автомобільним транспортом працюють медичні розподільні пункти, які регулюють надходження потерпілих та направляють їх у лікувальні заклади. Під час евакуації повітряним, водним та залізничним транспортом організовують приймальні пункти, у яких тимчасово розміщують потерпілих і пересаджують з одного виду транспорту на інший. В роботі таких пунктів беруть участь усі працівники сфери охорони здоров’я. До неї можуть залучатися студенти медичних вузів і учні, які пройшли курс медичної підготовки. Якщо виникає загроза поширення тяжких інфекційних захворювань, вживаються заходи щодо локалізації хвороби, виявлення людей, які захворіли, їх лікування, ізоляції тих, хто контактував з хворими. Всі заходи, пов’язані з інфекціями, проводяться тільки на території, де виявлено збудник. • перша медична допомога подається потерпілим відразу ж на місці ураження.

Вона полягає у врятуванні життя потерпілого і попередженні можливих ускладнень. Це, як правило, тимчасова зупинка кровотечі, штучна вентиляція легенів, непрямий масаж серця, введення протишокових препаратів, накладання стерильних пов’язок; • перша лікарська допомога полягає у підтриманні життєдіяльності організму під час доставки потерпілого до медичного закладу, попередженні ускладнень, створенні комфортних умов, зігріванні або, навпаки, укритті від спеки; • кваліфікована лікарська допомога подається після доставки потерпілих до медичних закладів, серед яких розрізняють центральні багатопрофільні, профільні лікарні, травматичні та опікові пункти, станції швидкої допомоги, поліклініки, лікувально-профілактичні та оздоровчі центри. Тут проводять загальне обстеження потерпілих, ліквідовують наслідки їх ураження, цілеспрямовано лікують. Подання медичної допомоги в якнайкоротші строки має вирішальне значення для долі потерпілого. У випадку кровотечі, електротравми, утоплення, припинення серцевої діяльності і дихання перша медична допомога подається негайно. Якщо допомоги потребує одночасно велика кількість людей, визначається терміновість і черговість подання допомоги. Насамперед допомагають дітям і людям, які можуть загинути, якщо не отримають допомогу негайно.

Приступаючи до подання допомоги у разі комбінованих уражень і численних поранень, потрібно визначити послідовність окремих прийомів. Спочатку проводять ті заходи, від яких залежить життя потерпілого, або ті, без яких неможливе подальше подання допомоги. Так, у разі відкритого перелому кісток стегна, що супроводжується артеріальною кровотечею, спочатку потрібно зупинити небезпечну для життя кровотечу накладанням джгута, потім накласти стерильну пов’язку і провести іммобілізацію шляхом накладання шини для забезпечення нерухомості кінцівки. Подаючи першу медичну допомогу, користуються табельними і підручними засобами. До табельних засобів належать гумові джгути, бинти, серветки, вата, фанерні, драбинчасті й сітчасті шини. Як підручні засоби для накладання пов’язок. використовують чисті рушники, шматки тканини (краще не кольорової), для зупинки кровотечі — пояс чи закрутку з тканини, при переломах — смужки твердого картону, уламки фанери, палички тощо. Ваша мета — подати допомогу, не погіршивши стан потерпілого. Не можна пересувати потерпілого з потенційно небезпечними травмами, насильно змінювати положення тіла чи переміщувати його частини без спеціальних засобів. Не можна давати потерпілому їжу та воду, якщо ви не впевнені, що це необхідно та безпечно; ніколи не кладіть потерпілому в рот ліки та інші речовини, коли він непритомний. Будь-яке переміщення потерпілого можливе тільки у разі крайньої необхідності (наприклад, якщо людина перебуває у зоні пожежі).

Якщо вам ніхто не може допомогти, використайте свої найсильніші м’язи — стегна, плечі. У разі непритомного стану потерпілого можливі тільки два способи його переміщення: Транспортуючи потерпілого на ношах, слід нести його головою вперед. Таке положення дає змогу тому, хто несе ззаду, бачити обличчя потерпілого і контролювати його стан. У разі необхідності можна скористатися імпровізованими ношами. Для цього слід взяти кілька курток і дві товсті палки, вивернути рукава курток і просунути в них палки (одну — в один рукав, другу — в другий). Потім застебнути куртки — і ноші готові. Якщо потерпілого необхідно нести східцями, краще влаштувати його на стільці, одна людина триматиме стілець за спинку, друга — за ніжки. Потрібно враховувати ще одну особливість масового травмування людей під час стихійних лих: більша частина населення перебуває у стані підвищеного нервового збудження, піддається паніці, втрачає самоконтроль. Це явище таке ж небезпечне, як і фізичні поранення. Тому, якщо можна, треба вжити всіх заходів для попередження у людей нервових зривів, що можуть виникнути в результаті стресів. Основи медичних знань 2. 1. Специфічну профілактику кору здійснюють за допомогою нормального людського імуноглобуліну і живої вакцини з штаму Л-16. Імуноглобулін вводять дітям віком від 3 до 15 міс.які мали контакт з хворим на кір і раніше не були прищеплені, у віці від 3 міс до 1 року включно – 3 мл, від 1 року до 15 років – 1,5 мл.

Оптимальний термін введення імуноглобуліну – не пізніше ніж 4-6-й день від контакту з хворим. Планову вакцинацію проводять у віці 12 міс. одноразово під шкіру в дозі 0,5 мл, ревакцинацію в 6 років проводять тільки дітям, у яких серологічні реакції дали негативний результат. 2. НД при судомному синдромі: Забезпечити вільний доступ повітря. Звільнити дихальні шляхи від слизу за допомогою катетера, гумової трубки, пальця, обгорнутого ватою або марлею.Запобігти западанню язика.Увести в/м 25% р-н магнію сульфату (0,2 мл/кг мати тіла).У разі спазмофілії замість магнію сульфату потрібно ввести в/м 10% р-н кальцію глюконату (0,2-0,3 мл/кг маси тіла).Увести в/м або в/в 0,5% р-н седуксену (0,5 мл/кг маси тіла).Усередину – фенобарбітал до 10 мг/кг маси тіла. Діуретики – в/м 1% р-н лазиксу (1-2 мг/кг маси тіла). Терміново госпіталізувати хворого. До недоношених належать ті немовлята, котрі народилися від жінок зі строком вагітності 37 тиж або меншим, масою тіла 2500 г або менше і довжиною 45 см або менше. І ступінь -35-37тиж/ 2500-2001г. ІІ ступінь – 34-32 /2000-1501г, ІІІ ступінь – 31-29/ 1500-1001г, ІV ступінь – до29/1000 і менш.

Клінічна характеристика недоношеної дитини: -малі розміри тіла, голови, кінцівок; -непропорційна будова тіла, переважання мозкового черепа над лицевим, відкриті мале і бокові тім’ячка, черепні шви розходяться, кістки черепа м’які, піддатливі, насунуті одна на одну; -шкіра тонка, гіперемована, зморшкувата, вкрита пушком; — ПЖО тонка, низьке розташування пупкового кільця, нігтьові пластинки м’які, не вкривають нігтьове ложе; -недорозвинені грудні залози; -статева щілина відкрита, яєчка не опущені в калитку; -хрящі м’які, вуха щільно притиснуті до голови; -недоношена дитина млява, сонлива, слабо кричить; -рухи некоординовані, хаотичні, м’язовий тонус знижений; -фізіологічні рефлекси послаблені (можуть бути відсутні ковтальний і смоктальний рефлекси). Дихальна система у недоношених дітей характеризується вузькими носовими ходами, підвищеною травматичністю слизової оболонки носа, горла, слабким розвитком міжреберних м’язів, м’якістю кісток грудної клітки, горизонтальним розміщенням ребер, податливістю грудної клітки. Бронхи у них мають вузький діаметр і легко набрякаючу слизову оболонку. Дихання поверхневе, неритмічне, 40-90/ хв., фаза видиху переважає над вдихом, поверхневе дихання може чергуватися з апное (зупинкою дихання) різної тривалості (3-10.). ЧСС 140-150/хв., визначається лабільністю (під час плачу може досягати 200/хв.). АТ в перші години життя 50/30 мм рт.ст., сягаючи наприкінці місяця 70-55/40-30 мм рт.ст. Смоктальний та ковтальний рефлекси виражені слабо або взагалі відсутні у глибоконедоношених дітей. Слизова оболонка ротової порожнини суха, легко ранима. Із-за слабко розвиненої м’язової оболонки вхідної частини шлунка та переважання тонусу пілоричного сфінктера виникають сповільнення евакуації вмісту (130-140 хв), аерофагія, зригування, здуття живота. Об’єм шлунка у недон. дітей залежить від терміну гестації і становить у перші дні 3-5 мл (у доношених – 30 мл), на 10 день – 30-60 мл. Кислотність шлункового соку низька.М’язовий шар стінки кишечника знижений і недорозвинений і цим зумовлюється схильність до метеоризму. ІІІ – диспансерний нагляд в умовах дитячої поліклініки. Якщо недоношена дитина народилася в асфіксії, проводиться комплекс реанімаційних заходів (відсмоктування слизу, ШВЛ, непрямий масаж серця, введення у вену пуповини 20% р-ну глюкози, 10% р-ну хлористого кальцію, кокарбоксилази). У відділенні для недоношених дітей виділяють спеціальну палату і по можливості сестринський пост. В палатах температура має бути 23-26 0С. Функціонально незрілих дітей, маса яких менша за 1800 г, рекомендується помістити в закритий кувез де є можливість підтримувати необхідну температуру, вологість (65-70%): у разі потреби дозовано подавати кисень.Дітей, маса яких понад 1800-2000 г, слід поміщати у відкриті кувези з додатковим обігріванням грілками (температура води в них 50-60 0С) протягом перших 5-6 днів. Вільно сповивати дитину, створити максимальний спокій, призначити 2-3 рази на добу гірчичники на грудну клітку, застосування 40-50% кисню.Здорові недоношені, які не досягнули в перші 2 тижні життя маси 2000 г, переводяться на 2 етап виходжування. Головні завдання цього етапу такі: 1) створення оптимальних умов навколишнього середовища; 2) раціональне вигодовування; 3) профілактика рахіту і анемії; 4) масаж, ЛФК; 5) лікування різних патологічних станів.Купання здорових недоношених дітей починають з 2-тижневого віку, проводять через день, а при наявності попрілостей – щоденно. Температура перевареної води для купання – 38-40 0С.

При масі дитини менше 1000 г – купання з 2-місячного віку.

Для профілактики рахіту з 8-10 дня життя призначають вітамін Д3 по 20000 МО на добу протягом 25 днів і препарати кальцію.

Замість застосування віт. Д3 можна провести УФО (25 сеансів).Виписують здорових недоношених із відділення 2-го етапу виходжування при досягненні дитиною маси 2000 г без вакцинації проти туберкульозу. Дітей, маса яких при народженні нижча за 1700 г, медична сестра відвідує 4 рази на місяць до досягнення 7-місячного віку, дітей з масою тіла понад 1700 г – двічі на місяць до 4-місячного віку, а далі – раз на місяць. 4.

Гемофілія – спадкове зах-ня, яке проявляється кровотечами, що повторюються, які важко зупинити, в зв’язку з дефіцитом факторів згортання крові. Етіологія: Гемофілія А характеризується дефіцитом антигемофільного глобуліну VІII фактора; гемофілія В – нестачею компонента тромбопластину плазми — ІХ фактора; гемофілія С – нестачею тромбопластину плазми ХІ фактора, дуже рідка форма захворювання. Спадковість приходить по рецесивній ознаці, зчепленій зі статтю. Патогенез: В нормі фактор VIIІ циркулює у крові у вигляді великомолекулярного білкового полімеру з глікопротеїнами, що здійснюють адгезію тромбоцитів, їх аглютинацію і контроль капілярної кровотечі. При патології зменшується структура білкового полімеру, утворюються імунні антитіла.

Клініка: при народженні дитини зах-ня може проявитися на 2-3 році життя. При гемофілії А, В переважають крововиливи у великі суглоби, під шкіру і м’язи,кровотечі при порізах, травмах,шлунково-кишкові кровотечі, зачеревні гематоми,при операціях, в головний мозок, легеневі кровотечі, під сухожилля. Частіше уражаються колінні, ліктьові, гомілковоступневі суглоби, рідко крововиливи у дрібні суглоби. Біль зменшується від в/в введ. кріопреципітату. Якщо біль не зменшилась потрібно запідозрити суглобовий перелом, защемлення тканин, відрив мищелка. Гемофілія С проявляється вогнищево, велика частота цієї хвороби серед євреїв, клінічно проявляються при великих травмах, ЛОР-операціях, порожнинних, стоматологічних. Кровоточивість помірна спонтанна, прояви синяків, гострі гемартрози. Лікування: Основний принцип – замінна терапія. При гемофілії А – пряме переливання крові від родичів, свіжезаготовленої цитратної крові. Антигемофільні преп.:антигемофільна плазма,антигемофільний глобулін, кріопреципітат. Всі гемофільні препарати вводяться тільки в/в струйно в концентров. вигляді, до стійкої зупинки кровотечі. При підвищенні фібринолітичної активності використовують 5% епсілон-амінокапронову кислоту, місцево: фібринова плівка, гемостатична губка; тромбін, желатин, свіже жіноче молоко — неефективні.

При гемартрозах тимчасова імобілізація ураженої кінцівки в фізіологічному положенні, зігрівання суглоба (компреси), не можна холод. проводиться поетапне ЛФК. Підручники для 6 і 11 класу (2019 рік) Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Голованов. О.) Зміст підручника відповідає чинній програмі МОН України з предмета «Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс» для 6 класу заНавчальний матеріал, поданий у підручнику, сприятиме розвиткові аналізування й зіставлення історичних подій, а також формуванню розуміння історичного минулого українського народу як складової історії людства. Ураховуючи новизну і певну складність вивчення історії для молодших підлітків, підручник представлено у вигляді уявної мандрівки в часі, протягом якої школярі разом з учителем можуть яскраво уявити історичні події так, ніби бачили їх на власні очі.Запитання та завдання зорієнтовані на вікові особливості шестикласників.

Видання призначено для навчання учнів (учениць) у 6 класі, студентів педагогічних навчальних закладів, а також педагогів-істориків. «Історія України (рівень стандарту)» підручник для 11 класу за(авт. Хлібовська Г. М., Наумчук О. В Крижановська Є., І. Б.

Гирич, Бурнейко І. О.) Підручник з історії України для 11 класу містить навчальний матеріал курсу, хронологічно обмежений 1945—2018 рр.

відповідно до чинної програми для роздільного вивчення курсів історії України та всесвітньої історії. Завдання для учнів/учениць, а також способи групування та подачі навчального матеріалу в підручнику передбачають можливість індивідуального підходу до організації навчального процесу на уроці. Залежно від специфіки теми повноцінними джерелами знань, поруч із базовим авторським текстом, служать уривки з першоджерел, схеми і картосхеми, діаграми, окремі зображення. В підручнику є завдання для актуалізації опорних знань і корисні посилання на інтернет-ресурси до кожного параграфа. До кожного розділу розроблено практичну роботу за однією із тем, передбачених програмою. Методичний апарат підручника враховує можливість поетапного закріплення опрацьованого матеріалу, спрямований на полегшення організації взаємодії вчителя/вчительки та учнів/учениць на уроці й на підвищення ефективності самостійної роботи учнів з підручником. «Зарубіжна література (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Міляновська Н. Р.) У підручнику подано статті, в яких розглянуто етапи розвитку літератури, схарактеризовано творчість письменників, проаналізовано конкретні художні твори та представлено матеріали з теорії літератури. Також запропоновано рубрики «Класна дошка», «Для тих, хто хоче знати більше», «Мистецька галерея», у яких стисло систематизовано основні положення вивченого, є додаткова цікава інформація про авторів та історію написання творів, представлено класичні ілюстрації тощо. Підручник містить словничок літературознавчих термінів і словничок персоналій перекладачів. Для кращого засвоєння та повторення вивченого розроблено систему завдань і запитань, які реалізують компетентнісний підхід до вивчення зарубіжної літератури.

«Захист Вітчизни (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Гудима,. О. Пашко, І. Гарасимів, Фука, Ю. Щирба) Підручник містить навчальний матеріал, передбачений чинною програмою МОН України з предмета «Захист Вітчизни» для 11 класу заВідомості, подані в підручнику, сприятимуть підготовці молоді до служби в ЗСУ, а також — захисту життя та Видання призначено для навчання юнаків і дівчат за їх власним бажанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників); для студентства педагогічних навчальних закладів, а також для педагогів, які викла»Правознавство (профільний рівень)» підручник для 11 класу за(авт. Васильків І, Кравчук. М., Бурак. Я., Марін О, Волошкевич Г, Попова Н. О., Хлипавка Л. М., Іващенко) Підручник підготовлено відповідно до навчальної програми з правознавства для 10–11 класів (профільний рівень) закладів загальної середньої освіти, затвердженої на колегії МОНУ 28.09.2017. затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки No 1407 від 23 жовтня 2017 року. Зміст підручника містить теоретичний і практичний матеріал, необхідний для формування правових компетенцій відповідно до вікових особливостей учнів, а також практичні завдання для формування умінь застосовувати знання норм різних галузей права у розв’язанні життєвих ситуацій та вибору моделі правової поведінки. Методичний апарат підручника сприяє оптимальному поєднанню в навчальному процесі фронтальних і кооперативних методів навчання, забезпечує системний підхід у розвитку критичного мислення та предметних компетентностей старшокласників, а також реалізації міжпредметних та міжкурсових зв’язків. Рубрики підручника («Виконайте в команді», «Мовою нормативно-правового акту», «Практичне завдання»), система завдань для закріплення теми, матеріали для практичних занять та уроків узагальнення знань дозволять учителеві обрати оптимальну форму роботи з учнями, використовуючи особистісно орієнтований підхід. Робота з підручником сприятиме розвитку поняттєвого апарату, індивідуалізації навчання через застосування прийомів самостійної роботи, розвиток й удосконалення предметних умінь, необхідних у майбутній професійній діяльності в правничій сфері. Для учнів 11 класу закладів загальної середньої освіти, вчителів. «Економіка (профільний рівень)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Криховець-Хом’як Л. Я., Длугопольський О,Вірковська) Навчальне видання містить теоретичні і прикладні матеріали, які розкривають сутність економічних процесів і явищ на рівні підприємства і загальнодержавної економіки в умовах глобалізації. Структура підручника допоможе реалізувати на заняттях компетентнісний і діяльнісний підходи до навчання та сприятиме результативності у вивченні курсу економіки. «Англійська мова (11-й рік навчання, профільний рівень)» підручник для 11 класу за(Авт. Морська Л.І.) Підручник призначений для учнів одинадцятих класів закладів загальної середньої освіти, що виконують навчальну програму за профільним рівнем. Підручник складається із восьми тематичних розділів відповідно до вимог чинної програми Міністерства освіти і науки України («Цифрові технології і наукові досягнення», «Мистецтво», «Здоровий спосіб життя: їжа», «Покоління.

Люди і суспільство. Дружба», «Хобі і відпочинок у вільний час», «Світ мандрів», «Вік живи – вік учись», «Світ професій»), кожен з яких пропонує вправи і завдання для формування мовних навичок (лексичних і граматичних – Vocabulary Builder, Grammar Builder) і мовленнєвих умінь (читання – Reading Skill Builder, аудіювання – Listening Skill Builder, усного мовлення – Speaking Skill Builder і писемного мовлення – Writing Skill Builder).

У запропонованих розділах подається також блок завдань для повторення (Let’s Revise and Practise), а також для консолідації лексико-граматичних навичок (Use of English) у форматі тестів зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Варто зазначити, що більшість завдань у підручнику відповідає формату ЗНО з метою належної підготовки учнів до завершального оцінювання. «Захист Вітчизни (профільний рівень)» підручник для 11 класу за(авт. Фука, І. Гарасимів,. Пашко, Ю. Щирба, Гудима) Підручник містить навчальний матеріал, передбачений чинною програмою МОН України з предмета «Захист Вітчизни» для 11 класу заВідомості, подані в підручнику, сприятимуть підготовці молоді до служби в ЗСУ, а також — захисту життя та Видання призначено для навчання юнаків і дівчат за їх власним бажанням (у разі згоди батьків, опікунів або піклувальників); для студентів, а також для педагогів, які викла»Захист Вітчизни(рівень стандарту, Основи медичних знань)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Гарасимів, Фука) Підручник містить навчальний матеріал, передбачений чинною програмою МОН України з предмета «Основи медичних знань» для 11 класу заВідомості, подані в підручнику, сприятимуть підготовці молоді до служби в ЗСУ, а також — захисту життя та здоров’я як власного, так й інших людей під час надзвичайних ситуацій мирного та воєнного часу. Видання призначено для навчання дівчат, а також юнаків, які за станом здоров’я, релігійними поглядами (за подачі відповідних документів) не можуть вивчати основи військової справи; для студентства педагогічних навчальних закладів, а також для педагогів, які викладають предмет «Основи медичних знань». Англійська мова (11-й рік навчання) (English (the 11th year of studies)) : підручник для 11 класу заРівень стандарту. (авт Карпюк О) Підручник завершує серію навчальних видань рівня стандарту, створених для старшої школи. Видання реалізовує компетентісний потенціал галузі «іноземні мови», передбачений програмою, чинною з 2018 року.

Інтегровані змістові лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я та безпека» та «Підприємливість та фінансова грамотність» знаходять свою реалізацію в тематиці навчального матеріалу та характері завдань. Основи медичних знань

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

текст постмодернізм одне з найяскравіших літературних явищ другої половини 20 століття

уроки музыки для детей донотный период нотная грамота белованова маргарита евгеньевна

криптопро pdf 2 0 серийный номер

модификация рхл 14 торрент

бізнес-курс англійської мови і.с.богацький н.м.дюканова 1998