презентації до музичних уроків інтонації

А.а берг азк ис-3 сталинские зверобои музичних до інтонації презентації уроків біологія підручник 8 клас межжерін.

ІНТОНАЦІЯ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Мова є одним з основних засобів людського спілкування.

Ми знаємо мову розмовну (наприклад, українську, англійську, німецьку) та мову музичну. Кожна з них може існувати самостійно, але вони мають багато спільного. Розповідь про інтонацію Прочитайте вірш, наведений нижче спочатку виразно, а потім – не дотримуючись ніяких знаків. Чи буде різниця? Різниця є. Вона полягає в інтонації. Коли вірш прочитали без інтонації, він і не сприймався. Інтонації є різні… У розмовній мові вони бувають розповідними, окличними, питальними. Якщо інтонації відсутні, не завжди можна зрозуміти, про що йдеться. А що відбувається в музичній мові? Там теж є інтонації чи без них можемо обійтися?

Відповісти на них ми зможемо самостійно, після прослуховування наступного музичного твору. Демонстрація пісні. Кабалевського “Хто чергові?” У цьому музичному творі ми теж почули інтонації. Вони були питальними і стверджувальними. Розпочнімо розучувати цю невеличку пісеньку про будні шкільного життя. Розучування пісні “Хто чергові?” Зверніть увагу на те, що пісня “Хто чергові” починається з приспіву, а питальні та стверджувальні інтонації є і в поетичному тексті, і в музичному. Врахуйте це при виконанні пісні. Приспів: Хто чергові? Ми чергові, Кращі чергові, Найкращі в школі чергові. 1. Ми чергуєм перший раз, Прибираємо свій клас. Гарний вигляд ураз Буде мати весь наш клас. Приспів. 2. Ось і дошка заблищала Ось і стіл засіяв. Навіть цей шматочок крейди В десять раз біліший став. 3. Ой, яка вже тут краса, Ой, яка чистота! Інколи буває, що інтонація слів, які хтось говорить, дуже схожа на музичну! Музика може бути наближена до мовних інтонацій… Наприклад, щоб зрозуміти наступний музичний твір, потрібно уважно прослухати вірш Агнії Барто. Что болтунья Лида, мол, Это Вовка выдумал. А болтать-то мне когда? Мне болтать-то некогда! Драмкружок, кружок по фото Хор кружок – мне петь охота, За кружок по рисованью Тоже все голосовали. А Мария Марковна сказала, Когда я шла вчера из зала: “Драмкружок, кружок по фото – Это слишком много что-то. Выбирай себе, дружок, Один какой-нибудь кружок”.

Ну, я выбрала по фото… Но мне еще и петь охота, И за кружок по рисованью Тоже все голосовали. А что болтунья Лида, мол, Это Вовка выдумал. Я теперь до старости В нашем классе староста.

А чего мне хочется? Стать, ребята, летчицей. Поднимусь на старостате… Что это такое, кстати? Может, это стратостат, Когда старосты летят? У меня еще нагрузки По-немецки и по-русски. Нам задание дано – Чтенье и грамматика. Я сижу гляжу в окно И вдруг там вижу мальчика. Он говорит: “Иди сюда, Я тебе ириску дам”. А я говорю: “У меня нагрузки. По-немецки и по-русски”. А он говорит: “Иди сюда, Я тебе ирису дам”. Слухання Прокоф’єв. “Базіка” Прослухайте, як цей вірш втілив у музиці видатний російський композитор Сергій Прокоф’єв і поміркуйте, який своєрідний прийом мовлення ви почули. Бесіда про скоромовки Цей прийом мовлення називають скоромовкою. Дівчинка намагається показати себе розсудливою, однак стрімка жартівлива скоромовка характеризує її як базіку. Поряд із нашою дівчинкою з’явилася ще одна дуже цікава і своєрідна героїня. Хто ж вона? Слухання музики Це ж пташка!

Український композитор Володимир Сокальський у своєму фортепіанному творі використав звуконаслідувальні інтонації для зображення образу пташки. Відомості про інтонацію. Музика є багато в чому близькою до розмовної мови. Як і в мові, так і в музиці є посилення та послаблення звучання, сильні та слабкі долі, наголоси, паузи та розділові знаки. Музична мова, як і розмовна, не може існувати без інтонацій. До того ж, інтонація в музиці опирається на звук та його властивості. Музичну інтонацію, на відміну від мовної, записують точно за висотою і тривалістю. Інтонація – один із найважливіших засобів виразності в літературних і музичних творах. Підсумки уроку. Сьогодні ми дізналися, що є розмовна та музична мови. Вони не можуть існувати без інтонацій. Також ми розучили пісню Дмитра Кабалевського “Хто чергові?”, прослухали вірш Агнії Барто “Болтунья” розмовною та музичною мовами, прослідкували, як український композитор Володимир Сокальський використав звуконаслідувальні інтонації для зображення образу пташки. Related posts: БУДОВА (ФОРМИ) МУЗИКИ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Урок 27. БУДОВА (ФОРМИ) МУЗИКИ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Вступ.

У музиці, як і в розмовній мові, є розділові знаки.

Вони поділяють музику на фрази. Саме це складає структуру мелодії. Аналіз поділу музичних творів на фрази Прослухаймо перший куплет пісні Аркадія Філіпенка “Веселий музикант”. У ньому відчуваються дві фрази. Ось на скрипочці я граю: ті […]. ІНТОНАЦІЯ Урок 1ІНТОНАЦІЯ Вступ Ми вже знаємо, що музична мова дуже близька до розмовної. Красива виразна мова наче прагне наблизитися до музики, а музика багато в чому близька до розмовної мови. Як і в мові, так і в музиці є посилення та послаблення звучання, сильні і слабкі долі, наголоси, паузи та розділові знаки. Музика, як […]. ПОДОРОЖ ЛІСОВОЮ СТЕЖКОЮ ДО ЗАМКУ “ІНТОНАЦІЯ” (УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ) Урок 16. ПОДОРОЖ ЛІСОВОЮ СТЕЖКОЮ ДО ЗАМКУ “ІНТОНАЦІЯ” (УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ) Вступ Музична Фея, потрапила в біду!! Її викрала Зла Чаклунка, яка не хоче, щоб звучала музика. Ми можемо врятувати Музичну Фею, якщо виконаємо завдання Злої Чаклунки. Музична вікторина. Завдання 1 Виконаймо пісню про нас, третьокласників! Караоке. Поспівка “Ми – третьокласники” Ми – третьокласники, ми – […]. МУЗИКА МОГО НАРОДУ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Урок МУЗИКА МОГО НАРОДУ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Вступ Літо, канікули, ліс, море, річка… Приємні зустрічі, спогади… Як їх багато! Скрізь, де б ви не відпочивали, що б не робили, вашою постійною супутницею була музика. Вона народжується під час праці й відпочинку, у хвилини радості і смутку. Особливо це стосується пісні. З народного напившись […]. МУЗИКА НЕ ЗНАЄ КОРДОНІВ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Урок 17. МУЗИКА НЕ ЗНАЄ КОРДОНІВ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Вступ Кожен народ має свої національні фольклорні здобутки. Крім того, в музичному мистецтві всіх народів можна знайти спільні й відмінні риси. Послухайте декілька прикладів музичних творів різних народів. Спробуйте визначити, якому народу належить кожен із них, що між цими творами спільного і чим вони відрізняються.

[…]. РОЗВИТОК МУЗИКИ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Урок 17. РОЗВИТОК МУЗИКИ (ВСТУПНИЙ УРОК ДО ТЕМИ) Вступ Музика – вид мистецтва, який відображає дійсність у звукових художніх образах. Основою музики є життя. Ці дві сфери не можуть існувати одна без одної. Життя – це рух, зміни, розвиток; музика – мистецтво, що розвивається перед слухачем у русі, поступово, крок за кроком, звук за звуком. ГОЛОВНА ІНТОНАЦІЯ Урок 1ГОЛОВНА ІНТОНАЦІЯ Вступ Музика може мати різну інтонаційну виразність: питальну, окличну, стверджувальну, гумористичну та діалогічну. Крім того, в музичних творах вони можуть поєднуватися. У музичній мові може існувати також головна інтонація. За її допомогою можна впізнати знайому мелодію. Вона може бути на початку, всередині або наприкінці твору. Продовження розучування пісні. Дмитро Кабалевський “Хто Підсумковий урок з теми Мета : узагальнити, систематизувати й поглибити знання учнів про тиск твердих тіл, рідин і газів; розвивати інтерес до фізики й техніки; формувати навички колективної праці, вміння відповідально й зосереджено працювати.

Тип уроку : урок узагальнення й систематизації знань. Унаочнення : демонстрування прикладів дії законів Паскаля та Архімеда.

Обладнання : гральні кубики (2 шт.), аркуш чистого Узагальнення знань і вмінь з теми “Дієслово”. Урок-гра Урок 103 Тема.

Узагальнення знань і вмінь з теми “Дієслово”. Урок-гра Мета: в ігровій формі повторити й узагальнити знання з теми, готувати учнів до контрольної роботи; розвивати інтерес до вивчення рідної мови; виховувати патріотизм. Обладнання: карта країни “Дієслово”. ХІД УРОКУ I. Мотивація навчання Учні читають вірші.

Мов багато є на світі – Всі вони, неначе Інтонація в безсполучникових складних реченнях – Безсполучникове складне речення СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ Безсполучникове складне речення Інтонація в безсполучникових складних реченнях У безсполучниковому складному реченні його частини можуть поєднуватися інтонацією Переліку, пояснення і зіставлення. Інтонація переліку супроводжується невеликою паузою між частинами речення. Кожна частина вимовляється з поступовим підвищенням голосу на початку й незначним його зниженням перед паузою. Гай зелений вже жовтіє, листя опадає, мина тепло, Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок з теми “Текст” Тема. Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок з теми “Текст”. (Вправи 53-57). Тематичне оцінювання.

Мета.

Вчити виділяти найбільш загальні й суттєві поняття з теми, спільне і відмінне у визначених поняттях. Розвивати вміння аналізувати власний ступінь засвоєння матеріалу. Виховувати наполегливість, зосередженість. Обладнання: диск до підручника, підручник, зошит, індивідуальні картки зі словниковими словами. Хід уроку І. Організація класу. ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ТЕМИ “АФРИКА” Мета: Навчальна: перевірити рівень знань і практичних умінь та навичок учнів за темою “Африка”; удосконалити у процесі виконання роботи навички узагальнення, систематизації, аналізу здобутих знань; Розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, аналітичні здібності, географічне мислення, пам’ять, увагу; Виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості у своїх знаннях. Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок. Хід уроку Заключний урок з теми “Геометричні побудови” Урок № 51 Тема. Заключний урок з теми “Геометричні побудови” Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів, набуті в ході вивчення теми “Геометричні побудови”. Систематизувати та узагальнити вміння учнів розв’язувати задачі: – на застосування означення та властивостей кола і його елементів; – на побудову за допомогою циркуля та лінійки; – на метод застосування означення та властивостей Узагальнювальний урок з теми “Електричний струм” 1-й семестр ЕЛЕКТРОДИНАМІКА Електричний струм УРОК 15/26 Тема.

Узагальнювальний урок з теми “Електричний струм” Мета уроку: узагальнити вивчений матеріал і підготувати учнів до тематичного оцінювання знань. Тип уроку: урок закріплення знань. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Урок необхідно присвятити підготовці учнів до тематичного оцінювання знань. На цьому уроці необхідно нагадати учням закони постійного струму; згадати послідовне й Узагальнювальний урок з теми “Електричне поле” 1-й семестр ЕЛЕКТРОДИНАМІКА Електричне поле УРОК 10/10 Тема. Узагальнювальний урок з теми “Електричне поле” Мета уроку: узагальнити вивчений матеріал і підготувати учнів до тематичного оцінювання знань. Під час підготовки до тематичного оцінювання знань необхідно приділити увагу трьом групам Підсумковий урок з теми “Релятивістська механіка” РЕЛЯТИВІСТСЬКА МЕХАНІКА Урок № 4 Тема. Підсумковий урок з теми “Релятивістська механіка” Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з вивченої теми; сформувати в учнів усвідомлення пізнаваності світу; встановити зв’язки мікро – і макросвіту на основі розгляду теорії відносності в астрономії й атомній фізиці; формувати в учнів уявлення про роль науки в житті суспільства, значення громадської Узагальнюючий урок з теми “Коливання й хвилі” ЕЛЕКТРОДИНАМІКА 2-й семестр Коливання й хвилі УРОК 14/36 Тема. Узагальнюючий урок з теми “Коливання й хвилі” Мета уроку: узагальнити вивчений матеріал і підготувати учнів до тематичного оцінювання знань. Узагальнюючи вивчений матеріал та з метою поступової підготовки до перевірки знань, Узагальнювальний урок з теми “Електромагнітне поле” 1-й семестр ЕЛЕКТРОДИНАМІКА Електромагнітне поле УРОК 14/41 Тема. Узагальнювальний урок з теми “Електромагнітне поле” Мета уроку: узагальнити вивчений матеріал і підготувати учнів до тематичного оцінювання знань.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Урок передбачає підготовку учнів до тематичного оцінювання знань. Узагальнюючи вивчений матеріал, можна запропонувати учням завдання у вигляді тестів.

З метою поступової ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ТЕМИ “ДОХОДИ В РИНКОВІЙ ЕКОНОМІЦІ” УРОК № 5ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ТЕМИ “ДОХОДИ В РИНКОВІЙ ЕКОНОМІЦІ” Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання з теми “Доходи в ринковій економіці”; закріпити практичні вміння і навички. Тип уроку: перевірки й оцінювання навчальних досягнень. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів III. Перевірка й оцінювання навчальних досягнень Ігрова ситуація Узагальнювальний урок з теми “Хвильова й квантова оптика” 2-й семестр ЕЛЕКТРОДИНАМІКА 5. Хвильова й квантова оптика УРОК 18/76 Тема.

Узагальнювальний урок з теми “Хвильова й квантова оптика” Мета уроку: узагальнити вивчений матеріал і підготувати учнів до тематичного оцінювання знань. Узагальнюючи вивчений матеріал, учням можна запропонувати завдання у Узагальнюючи вивчений матеріал, учням можна запропонувати завдання у Каталог файлів. — Отож, щоб виразно прочитати вірш чи оповідання, нам потрібно звернути увагу на інтонацію(тобто на дикцію — чітко вимовляти слова), на розділові знаки (підсилювати або послаблювати звучання голосу.

А яке значення має інтонація в музиці? (інтонація передає характер твору.) А щоб передати в музиці характер твору в ній містяться основні елементи музичної мови. Щоб згадати елементи музичної мови нам допоможе незвичайна головоломка «Склади слово». — Правильно, буквами, які утворюють слова, а слова – словосполучення, речення — вірші, казки, оповідання. А в музичній мові чим ми записуємо звуки? (нотами). — Отож, пригадавши музичні звуки, ми можемо сміливо крокувати в країну » Музика «. І тема нашого уроку «Жартівлива інтонація». (Запрошую трьох учнів). Поки звучатиме музика, ви маєте відібрати серед ілюстрацій з музичними інструментами тільки ті, які нам допоможуть: — Молодці, діти! Ви всі добре справились зі своїм завданням. А хто скаже, чому я обрала саме трьох учнів для гри і попросила вибрати музичні інструменти тільки для пісні, танцю і маршу? (Тому, що пісня, танець і марш— це три типи музики) III.

Вокально – хорова робота (5хв.) Сьогодні до класу веселий ведмедик Тріольчик приніс нам ось такий м’ячик не спроста. Він маленький, кругленький, блакитний на крапельку води схожий і у грі про море всім нам допоможе. Отже веселий ведмедик Тріольчик запрошує всіх нас до гри «Море хвилюється раз». Ставайте рівненько біля своїх місць, готуйте свої ручки до цієї гри. Скільки частин має цей твір? В якій частині ви почули крапельки дощу? Який інструмент відображав на крапання дощика? Як відрізняється основна інтонація п’єси, від інтонації середньої частини? — Кожен музичний твір має власне «зернятко» — основну інтонацію. Це коротка послідовність звуків, яка називається мотивом. Отже, в музичній мові звуки записуємо нотами, які утворюють мотиви, а з мотивів – фраза, період – музичні п’єси, танці, пісні, марші, симфонії і т.д. У розпорядженні композитора чимало способів для створення жартівливої, іноді навіть кумедної музики. Так, митець може посилити звук саме тоді, коли очікують на тиху, спокійну музику. Або ж зробити тривалу паузу посередині музичної фрази. А ще він може навмисне вписати «неправильну» ноту, яка, здавалося б, недоречна в цьому разі. Тож, як і словесний жарт, музичний має свої сюрпризи. Діти ви всі любите відгадувати загадки? (так) Але загадки будуть не звичайними, вони будуть музичними. Ви зараз послухаєте три твори: В яких творах звучали музичні мотиви сумні, веселі, жартівливі? Обери слова, що характеризують твори Віктора Косенка. Чи сподобався вам урок? Що найбільше вас вразило,запам’яталось? Яка музика звучала на уроці? Яке враження склалося у вас від музичних творів? Що їх об’єднує? Конспект уроку з музичного мистецтва за темою: “Хорова духовна музика: Реквієм”. Автор: вчитель музичного мистецтва Власюк Валерія Вікторівна.

Цей урок сприяє формуванню інтересу до музики, початків смаку, уявлення про красу. Розвиток емоційної чутливості та усвідомленості сприйняття (емоційно-оціночного відношення до музики) веде до бажання слухати музичні твори, які є шедеврами мистецтва, продовжує творчу активність. навчальна: ознайомити учнів з творчим життям.А.Моцарта; розкрити силу впливу музики«Реквіема» на почуття людини; дати поняття «Реквіем», «Лакрімоза»; Обладнання :ТЗН, фонохрестоматія, дошка, вислови композиторів, портрет.А.Моцарта, фортепіано, підручник «Музичне мистецтво» 6 клас, журнал «100 человек, которые изменили ход истории.», фарби, пензлі, аркуші, кольорові нотки-картки, папка для аналізу музичних творів, пісенник 5-8 клас,.С.Пушкін 2том «Маленькі трагедії», трагедія «Моцарт и Сальєрі». Учитель. Для того, щоб прозвучав наступний музичний твір нам потрібен симфонічний оркестр. Звернемося до можливостей сучасної техніки. (Яким Моцарт був у житті? Чи насправді його світла музика відображає його характер?

Чи в житті Моцарт був зовсім іншою–звичайною людиною,з притаманним йому пристрастями та слабкістями?) Наша розмова про Моцарта, генія світла та радості. Ми відчуємо почуття композитора в його останньому творі «Реквіємі». Про його цікаве, сповнене важкою працею і прикрощами життя. Його музику і зараз називають «безсмертна». До останнього дня він писав твори, які згодом стали вершиною світового музичного мистецтва. В.А.Моцарт народився в старовинному австрійському місті Зальцбурзі в родині талановитого музиканта, композитора і педагога Леопольда Моцарта. Доля геніального композитора дивовижна та незвичайна. Життя композитора, як і кожної людини не завжди булобезхмарне. Особливо останні роки його життя, адже Моцарт не дожив до 36 років. 5.3 Учень. Вражаючий талант Моцарта та загадкові обставини останніх днів його життя привернули увагу митців із різних галузей мистецтва: Олександром Пушкіним написана маленька трагедія «Моцарт і Сальєрі». Завдання до учнів : у вас на парті лежить аркуш і фарби. Спробуйте свої емоції виразити, використовуючи кольорову палітру. Проявіть свою творчість за півхвилини. Учень. Від лат. спокій – хоровий твір траурного змісту, що виконувався в церкві в пам`ять про помершого. Твір написаний для симфонічного оркестру, хору і чотирьох солістів. Вслухаймося у звучання трагічної та невимовно прекрасної мелодії сьомої частини «Реквієму» – «Лакримоза». Зверніть увагу на оркестровий супровід.

В ньому відчуваються інтонації ридання.

Підніміть руку коли почуєте ці інтонації. «Цей день буде днем сліз» – так у перекладі з латині звучать перші слова. Моцарт жив понад 250 років тому, але завдяки музичному мистецтву ми маємо змогу переживати разом з ним в наш час. На дошці висловлювання композиторів.Рубінштейна, П.І.Чайковського. Діти вибирають вислови, які на їх думку, найяскравіше відображають геній Моцарта. 8.2 Висновок. Я сподіваюсь, що ви переконались у тому, щосправжнюмузику об’єднує людяність, краса та щирість, саме тому ми можемо зрозуміти навіть ті почуття, які були втілені у музичних творах далекого минулого.

Глибина і краса музики, геніальне обдарування, яскраве, цікаве, проте сповнене важкою працею і прикрощами життя,— саме такою постаттю запам’ятовується нам Моцарт. . Бесіда про літні музичні враження учнів. Із якою музикою ви зустрічались під час літніх канікул? Згадайте свої літні музичні враження.

(Учні діляться враженнями, про можливості ілюструють свої розповіді аудіозаписами фрагментів вокальної чи інструментальної музики.) Учитель доповнює та узагальнює відповіді учнів, а потім ак­центує увагу дітей на матеріалі, вивченому в 3-му класі. Учні виконують пісню І. Кириліної «Засмутилось кошеня” 4. Оголошення теми уроку та семестру.

5. Слухання Державного гімну України (сл. П. Чубинського, і муз. М. Вербицького). • Який характер музики? • Про що розповідає текст пісні? • Що ти відчуваєш, слухаючи Державний Гімн України? • Чому під час слухання Державного гімну потрібно встати? Державний Гімн — один із державних символів, урочистий музичний чи музично-поетичний твір, який вико­нується під час громадських святкових заходів, державних свят, церемоній. Слово «гімн» у перекладі 3 грецької означає «хвалебна піс­ня». У Стародавній Греції гімнами називали пісенні твори, скла­дені на честь богів і героїв. У Київській Русі також були поши­рені величальні сольні пісні на честь князів та народних героїв. У нашій мові збереглось слово, яке за змістом відповідає понят­тю «гімн»,- «славень». Державний Гімн України — національний гімн на музику Ми­хайла Вербицького із словами Павла Чубинського «Ще не вмер­ла Україна. ». Створення українського гімну бере початок з осені 1862 року: український етнограф, фольклорист, поет Павло Чубинський на­писав вірш «Ще не вмерла Україна. », якому в майбутньому су­дилося стати національним, а згодом і Державним Гімном укра­їнського народу.

1863 року композитор Михайло Вербицький на­писав до цього вірша музику. Державний Гімн України, Герб і Прапор — офіційні символи Української держави. Порада вчителю. При наявності посібника для учнів «Мій зо­шит з музики. 4 клас» слід звертатись до нього протягом уроку, семестру. 6. Розучування пісні композитор Катричка «Рідна моваМихайло Катричко- відомий сучасний компози­ тор, активний музично-громадській діяч. Народився він на Хар­ківщині.

Пісенний світ композитора різноманітний — він написав понад 150 пісень.

Вони звучать як у виконанні дитячих колек­тивів виконавців так і відомих аристів-вокалістів Р Кириченко, Гнатюка,. Шпортька, О. Дзюби. • Який характер пісні? • Про що вона розповідає? • Що в пісні вам сподобалось? Учні розучують пісню «Рідна моваОкремі важкі місця пісні слід розучувати з опорою на нотний запис. • Що ви можете сказати про гоню, рідну мову? (Відповіді уч­ нів.) Рідна пісня, рідна мова — джерело культури наро­ду, Його мудрості, світогляду, почутів. Саме тому й кажуть: «Піс­ня — душа народу, а його мова -пісня стоголоса”. 7. Виконання пісень, вивчених протягом минулих років. Згадайте та виконайте українські народні пісні, у яких прославляється рідний край. • Хто автор цієї музики? • Який настрій викликає у вас ця пісня? • Виконайте будь-яку відому в;м українську народну пісню. 8. Проведення гри «Вибери супювідВиберіть ритмічній супровід до пісні та виконай­те. Намалюйте умовне позначенне інструментів, які використаєте для супроводу • Яку роль відіграла музика в житті народу? 9. Підсумок уроку.

• Яка музика звучала нa уроці? • Які пісні написані композитори, а які вважаються народни­ми? • Що ви знаєте про Гімн? • Чому Державний Гімн слід слухати стоячи, а військові під час слухання ще й мають віддати честь? • Чому цей Гімн називаоть Державним? Учитель оцінює роботу учнів на уроці, ставлення до музич­ної діяльності. Домашнє завданя учитель дає на власний розсуд виходячи із методичних рекомендацій програми. 10. Вихід учнів із класу пд звучання української пісні (на розсуд учителя чи за бажаням учнів). вмирає назавжди зникає 3 лиця земліУкраїнський народ має спі­вочу душу, любить музику, танці. Пісня — душа народу його думи мрії про щастя. Домашне завдання учитель дає на власний розсуд, виходячи із програмних вимог та методичних рекомендацій. Вихід учнів із класу під музику (за бажанням учнів) Музичне вітання. Учні виконують поспівку або пісню (за вибором учителя). 3 Бесіда. • Що можете сказати про музику, яка звучала на початку уроку? • Які сторони життя висвітлює? Про що розповідає і що вира­жає? Виконання української народної пісні «А вже сонце котить­ сяУчні виконують пісню. • Що характерно для жниварських пісень? • Як називаються пісні, присвячені жнивам? Згадайте та назвіть жниварські народні пісні Українська жартівлива пісня — яскраве і своєрідне явище, винятково цінне джерело пісенного гумору. У ній віддзер­калились характер і світогляд нашого народу, його етичні й есте­тичні уподобання, висока шляхетність і непохитний оптимізм. Дотепні жарти створюють веселий настрій, підбадьорюють. 4. Розучування української народної пісні «Сіяв мужик просоУ пісні «Сіяв мужик просо» розкривається сцена непорозуміння чоловіка із дружиною, висміюється жіноча впер­тість. Звернення до нотного тексту пісні допомо­же учням як при розучуванні мелодії, так і при визначенні особ­ливостей музичної мови пісні. Проведення гри «Упізнай мелодіюВизначте за нотним записом пісню та виконайте. Бесіда про характерні особливості жанру жартівливої пісні. Згадайте українські жартівливі пісні «Дівка Явдо-шка», «Грицю, Грицю, до роботиПодумайте та визначте особливості жартівливих пісень. Різноманітні за тематикою і змістом жартівливі пісні мають свої характерні композиційні та художні прийоми, своєрідні ме­лодії. їм властиві жива мова, проста мелодія, чіткість ритму, по­вторення короткого головного мотиву. У пісні «Грицю, Грицю, до роботи» гумор розкривається в діа­логічній формі, контрастною поведінкою героя — Гриця. У пісні «Ой є в лісі калина» — у словесній грі, у творах «Комарики-дзюбрики, калина» та «Дівка Явдошка» — у приспіві. Для багатьох жартівливих пісень характерна діалогічна побудова, яка бере початок від обрядово-ігрової та хорово; У багатьох випадках жартівлива пісня містить риси трудових пісень, відображає процеси праці. • Як особисто на вас впливає жартівлива пісня? • Порівняйте жанри жартівливої і жниварської пісні.

Жартівливі пісні Жниварські пісні Характер Темп Ритм Слухання «Української симфонії» Калачевського. У ч и т е л ь. У симфонії використана українська народна пісня «Дівка в сінях стоялаТвір Калачевського належить до жни­варських чи жартівливих пісень? Якого характеру набула пісня в симфонії? Проведення гри «АнсамбльСтворіть ансамбль троїстих музик для супроводу жартівли- • Наведіть приклади жартівливих пісень. • Що характерно для цих пісень? Жартівливі пісні — це пісні, у яких виражається народний гумор, дотепність, розум, любов до життя, віра в добро. Учитель проводить оцінювання роботи учнів на уроці, дає до­машнє завдання. Вихід учнів із класу під звучання «Української симфонії” Калачевського. Чому саме вона стала прелюдією до нашого уроку Як називається цейтвір?

Хто його автор? Звучить українська народна пісня «Повішу я колисочку• Чи близька за харктером ця пісня до «Вечірньої пісні”. Стеценка? • До якого жанру народної творчості можна віднести цю пісню? (До колискової.) Колисюва пісня належить до жанру дитячо­го фольклору. Творцями й виконавцями колискових переважно є жінки — мами, бабусі старші сестрички. Колискова — це пісня материнської душі, діалог двох сердець: дитячого й матусиного Дитина ще не вміє говорити, а від мами вже чує колискову пі­сеньку, ласкавий тихенький наспів заспокоює та заколисує ма­люка. Розучування української народної пісні «Повішу я колисоч­ку» в обробці Я. Степового. • Який характер музжи, особливості побудови пісні? • Розучіть пісню за допомогою нотного запису. • Згадайте та виконайте знайомі колискові пісні. При знайомстві та розучуванні української народної пісні «Повішу я колисочку» слід звернути увагу учнів на інтонаційні особливсті пісні (мінорний лад, мелодійну дво­тактну повторюваність),образний зміст тексту. Слухання українськії народної пісні «Котику сіренький» в обробці M. Вериківського. Перш ніж ми послухаємо чудову українську ко­лискову «Котику сіренький», придумайте свою колискову на ряд­ки цієї народної пісенькі Котику сіренький, котику біленький, Котику волохатий, не ходи по хаті.

Створення учнями власної мелодії колиско­вої на слова вірша відбувається у формі гри «Композитор• Запишіть ритмічний рисунок своєї колискової. Учні слухають колискову «Котику сіренький• Які почуття виражені в пісні? (Y цій пісні яскраво виражені любов, ніжність, бажання матері бачити свою дитину щас­ливою, розумною, здоровою. Проста мелодія передає ритмічне погойдування колиски.) • Порівняйте зміст, інтонаційні особливості колискових «Коти­ку сіренький» та «Повішу колисочкуСлухання «Вечірньої пісні» композитора. Стеценка. • Порівняйте українські народні пісні «Повішу колисочку», «Котику сіренький» з «Вечірньою піснею» композитора. Що в них спільного? • Який характер, настрій, особливості «Вечірньої пісні»? • Чи відчувається у ній вплив народної пісні? • Який характер народної пісні був головним на уроці? • Які особливості колискової пісні? Учитель проводить оцінювання музичної діяльності учнів, дає домашнє завдання на власний розсуд. Вихід учнів із класу під звучання музики (за бажанням уч­ нів). Вхід учнів до класу під звучання «Елегії» Лисенка. Музичне вітання. Бесіда, розкриття теми уроку. • На що налаштовує музика, яка звучала, коли ви заходили до класу: на веселощі, сум чи роздуми? ‘ • Які народні пісні, на вашу думку, будуть головними на цьому уроці? Цей урок незвичайний і потребує особливої ува­ги, зібраності. Він є продовженням попереднього уроку, коли ми зверталися до жанру колискової пісні. Актуалізація опорних знань, розучування української народ­ ної пісні «Ой ходить сонПри розучуванні української народної пісні сОй ходить сон» слід познайомити учнів із такими поширеними з колискових образами, як Сон і Дрімота • увагу на особливості пісні.

Визначте важкі для вико­нання місця та вивчіть їх за допомогою нотного запису. • Звертаючись до нотного запису, з’ясуйте особливості пісні. (Тридольний розмір, мінорний лад, повільний темп, поступеневий рух мелодії.) • Порівняйте пісню «Ой ходить сон» з іншими колисковими («Повішу я колисочку», «Котику сіренький»). При виконанні або слуханні пісні підкресліть пластичним ру­хом руки її характер. Проведення гри «КомпозиторПевно, ви зрозуміли особливості колисанок і мо­жете самі придумати колисанку на текст скоромовки: Колисала тишком-нишком Мама Мишка доню Мишку: «Ти б, маленька, поспала, Поки я добуду салаЗапишіть ритм своєї колискової. При обговорюванні варіантів мелодії до­цільно застосовувати методи «Рецензент» та «МікрофонСлухання п’єси Лисенка «ЕлегіяЕлегія (у перекладі з грецької означає «скарга») -п’єса сумного, задумливого характеру. «Елегія» Лисенка — відомий музичний твір, у якому ком­позитор розкрив різні грані душевного стану людини Це хоровий спів без супроводу, розспівування окремих складів, багатоголосся, паралельний рух голосів. При розучуванні окре­мих місць пісні слід звернутись до нотного запису. Слухання пісні Вербицького на слова Чубинського «Ще не вмерла Україна”.

• Чи впізнали ви цей твір?

Яке його значення для України? • Визначте характер пісні, особливості її змісту. Створення Державного Гімну України бере поча­ток з 1862 року. Український поет Чубинський написав вірш «Ще не вмерла Україна. », а композитор Вербицький, захоп­лений цим твором,- музику до нього.

Так з’явилась пісня, якій в майбутньому судилося стати націо­нальним, а згодом і Державним Гімном українського народу. Створена понад 140 років тому, ця пісня має трагічну і не­просту історію. Протягом тривалого часу вона була забороненим для виконання твором. Але волелюбний дух, який вклали в неї автори, надихав наш народ на боротьбу за свободу і незалежність України. Виконання української народної пісні «Гей, там на горі Січ ідеПорівняйте цю пісню із «Запорозьким маршем» композито­ра Є. Адамцевича та народною піснею «Ой на горі та й женці жнуть• Чи відчуваються в цих музичних творах інтонації історичних, козацьких пісень?

• Виберіть ритмічний супровід, доберіть шумові інструменти та виконайте пісню. Учні виконують пісню.

• Чи сподобались вам українські народні історичні пісні? • Чим відрізняються вони від інших народних пісень? Учитель проводить оцінювання навчально-музичної діяль­ ності учнів, дає домашнє завдання. Вихід учнів із класу під звучання «Запорозького маршу» Є. Адамцевича. Бесіда. • Інтонації якої української народної пісні звучали на початку уроку? • Які особливості цієї пісні? Виконання пісні «Ой на горі та й женці жнуть» із темброво-ритмічним супроводом. Розкриття теми уроку. Сьогодні на уроці прозвучать особливі, своєрідні вокальні фольклорні твори — думи. Основне завдання уроку — визначити, чим вони відрізняють­ся від інших пісень, у чому їхня своєрідність. Боротьба українського народу за свободу і незалежність зумо­вила виникнення дуже відомого нині жанру народної творчості думи. Складали і виконували думи народні музиканти-кобзарі. Українські народні думи — це великі пісенно-розповідні тво­ри, що описують важливі події української історії, розказують про героїв боротьби за свободу. Послухайте та порівняйте відомі українські народні думи «Іван Богун» та «Дума про козака Голоту(Звучать зазначені вчителем твори.) • Про які героїчні події розповідають думи? • Зверніть увагу на особливості будови думи: вступ • Виконайте перший куплет пісні «Ой на горі та й женці жнуть» в необхідному темпі, характері. • Порівняйте пісню з думами. Визначте ознаки, що відрізняють думу від пісні. Порівнюючи думи «Іван Богун» та «Думу про козака Голоту» з піснею «Ой на горі та й женці жнуть», учні визначають спільні риси (тематизм, епічний характер) та жанрові відмінності цих творів Історичні пісні мають куплетну форму з розгор­нутим багатоголоссям, а думи відрізняються імпровізаційно-ре­читативним характером мелодики. Історичним пісням властивий хоровий спів без супроводу, а думам — сольне виконання в супро­воді кобзи, бандури чи ліри народними співаками-музикантами, яких називали кобзарями Проведення гри «КомпозиторУявіть себе композитором та створіть мелодич­но-ритмічну розповідь про кобзаря Перебендю на вірші T. Шев­ченка. Перебендя старий, сліпий,- Хто його не знає? Він усюди вештається Та на кобзі грає. Проведення гри «Згадай пісню• Упізнайте за нотним записом фрагмент сучасної пісні, яка прославляє козацький край. • Згадайте відомий музичний твір кобзаря Є. Як він називається? Допишіть ритмічний рисунок твору та виконайте в русі з му­зичним супроводом Виконайте пісню «Будем козаками» виразно, з гордістю, уро­чисто. • Що ви запам’ятали про народні думи? • У чому полягає їх жанрова своєрідність? Чи подібна дума до пісні? • Який висновок про значення українських пісень, українських дум можна зробити? Учитель Наша дума, наша пісня Не вмре, не загине. От де, люди, наша слава, Слава України! Учитель проводить оцінювання музично-творчої роботи уч­нів, дає домашнє завдання на власний розсуд. Вихід учнів із класу під звучання «Запорозького маршу”. Вхід учнів до класу під звучання української пісні «Ой хто Миколая любить» (інструментальний варіант).

Учні виконують поспівку або пісню (за вибором учителя Актуалізація музичних вражень учнів; виконання української народної пісні «Летіла зозуляСлід звернути увагу учнів на текст пісні.

• Складіть виконавський план пісні «Летіла зозуля• До якого пісенного жанру належить пісня «Летіла зозуля»? • Які особливості ліричних пісень? • Які ще народні ліричні пісні ви можете назвати? Звучить фрагмент пісні «Забілів від снігу гай• Що ви 3наєте про народне свято, якому присвячена пісня? (Відповіді учнів.) Учитель доповнює відповіді учнів. Святкують день Миколая двічі на рік — навесні 22 травня (весняний Миколай) та взимку 19 грудня (зимовий Ми-колай). У народі вважають, що 3 Миколая 3имового починається справжня 3има та беруть початок різдвяні свята. Цей святий вважається благодійником, помічником трударів, хліборобів. За це отримав характеристику як Микола Добрий.

Святий Миколай найбільше опікується бідними, убогими та дітьми. За народним повір’ям, у ніч на 19 грудня святий обхо­дить усі хати, де мешкають діти, підкладаючи чемним та слухня­ним дітям дарунки під подушку. А неслухняні отримують замість гостинців різочки. Розучування української народної пісні «Забілів від снігу гай• Які особливості пісні? Зверніть увагу на зміну розміру, наяв­ ність пауз. При виконанні пісні слід позначити звучан­ням трикутника чи дзвоника наявні паузи. Зміна розміру потре­бує особливих прийомів співу групами по черзі. Виконання ча­стини пісні в певному розмірі дозволить учням краще зрозуміти її особливості, значення розміру в створенні пісенного характеру Виконання пісні «Ой, хто Миколая любитьНазвіть пісні, присвячені святому Миколаю. Виконайте пісню «Ой, хто Миколая любить Придумайте ритм вступу до пісні. Запишіть його ритмічний рисунок. (Учні виконують завдання у формі гри «Компози­ тор».) При виконанні української народної пісні «Ой, хто Миколая любить» необхідно домагатись емоційності, виразності.

• Які ваші музичні враження від уроку? • Яку з пісень бажали б виконати повторно?

Учитель проводить оцінювання навчально-музичної діяль­ності учнів, дає домашнє завдання на власний розсуд. Вихід учнів із класу під звучання музики (на розсуд учителя чи учнів). • Виконайте пісню «Забілів від снігу гай» з необхідним на­строєм, виразно. • Позначайте паузи звучанням музичних інструментів (три­кутника або дзвоника). Бесіда про українські народні традиції й обряди, присвячені зустрічі Нового року. Учитель Важливою частиною обряду зустрічі Нового ро­ку, різдвяних урочистостей було виконання колядок і щедрівок. У кожній місцевості України існували свої варіанти обрядів, зви­чаїв пісень Із колядками та щедрівками ви знайомились на уро­ках ‘у попередніх класах. І певно, кожен із вас може згадати та виконати деякі з них. Розучування щедрівки «Слава нашим господарям• Який характер щедрівки?

• Зверніть увагу на мелодичну повторність, подібність заспіву і приспіву. Розучування пісні слід проводити з опорою на нотний запис. Згадайте інтонації інших відомих вам щедрівок та виконайте. Проведення гри «Упізнай пісню”. Учитель награє інтонацію пісні «Ой сивая тая зозуленькаУпізнавши щедрівку, учні виконують її за нотним записом. Проведення гри «КомпозиторУчитель награє інтонацію піс­ ні «Щедрик, щедрик, щедрівочкаУчні відгадують твір, спи­ раючись на нотний запис.

• Зробіть свою обробку пісні, придумайте до пісні другий го­лос. • Порівняйте свій варіант пісні з її обробкою композитором Леонтовичем. Бесіда про значення, зміст щедрівок. • Коли виконували щедрівки? (На Новий рік, на Щедрий вечір.) • Але ж ми чуємо такі слова: «прилетіла ластівочка.

Звідки вона взимку прилетіла? Хай це вас не дивує, що в новорічних колядках, щедрівках часто співається про весну: про те, як Василько жито сіє, як Меланка пасе качура, про зозулю, про ластівочку. Проте дива тут немає, адже в давнину, за часів, коли складалися ці пісні, наші прадіди-язичники святкували Новий рік не в січні, а в бе­резні, коли природа прокидалася від зимового сну. Згодом Новий рік почали зустрічати взимку, а пісні залишилися.

• Що ж виражає ця інтонація? (Радість, відчуття чогось не­ звичного.) Якщо людина піднесено повторює одні й ті самі сло­ва, то викликає в оточуючих і сама відчуває щастя, бажання іншим достатку, здоров’я, радості. Щоб було в кожному домі й жито, й пшениця, і всяка пашниця Який образ зображено в цьому творі? Що він символізує? • Із якими щедрівками ви познайомились на уроці? • Які почуття вони у вас викликали?

• Яка роль зимових календарно-обрядових пісень у житті лю­дей?

Вихід учнів із класу під звучання музики або народних пісень (на розсуд учителя чи учнів). Вхід учнів до класу під звучання щедрівки «Слава нашим гос­подарям” (інструментальний варіант). Учні виконують поспівку або пісню (за вибором учителя музичних вражень та досвіду учнів, виконання української народної пісні „Забілів від снігу гайБесіда про традиції зустрічі Нового року, обряди щедру­вання. Обряди колядування й щедрування проходили за певним сценарієм, з дійовими особами, переодягненням. Незмін­ні персонажі дійства Василько (переодягнена дівчина) та Маланка (хлопець, вбраний у дівочий одяг), чорт, Ведмідь, Циган, Дід-пово-дир, Коза. Завітавши до хати, веселий гурт розігрував кумедні інсценів­ки, веселив господарів.

Коза — одягнений у кожух навиворіт парубок — весело стри­бала по хаті, чіпала присутніх, буцалась рогами, співала.

У від­повідності до тексту пісні вона «помирала”, а потім «оживала» і веселилась. Розучування української народної пісні «Коза• Вивчіть пісню, яка супроводжувала цікавий обряд водіння Кози із щирими побажаннями господарям врожайного року. При розучуванні пісні слід звернути увагу учнів на інтонацій­ну та ритмічну повторюваність мелодії.

Доцільним буде виконання твору по черзі в групах по одному такту. Конкурс щедрувальників. • Згадайте вивчені раніше щедрівки. Виконайте свою найулюбленішу щедрівку, супроводжуючи спів інсценуванням.

• Що цікавого ви дізнались про українські народні обряди, при­свячені святам різдвяного циклу? • Чи потрібні ці обряди нині? Як вони збагачують наше життя? • Які ще ви знаєте українські новорічні обряди, окрім обряду водіння Кози? Учитель проводить підготовку учнів до підсумкового уроку. Мета : актуалізувати знання учнів про склад пісні, нотний стан; забезпечити усвідомлення учнями особливостей музики образно-сюжетного напряму; розвивати творчу уяву, фантазію, спостережливість; виховувати в учнів інтерес до музики, культуру слухання. №02 — Вітер морем гуляє. Слухання. Дебюссі «ВітрилаРитмічна вправа. Виконаня. Ткачова,. Олейнікова «Сонячний малюнокМета : ознайомити з поняттям «прелюдія»; забезпечити усвідомлення учнями особливостей музики образно-сюжетного напряму; розвивати творчу уяву, фантазію, спостережливість; виховувати в учнів інтерес до музики, культуру слухання. №03 — Квіткова краса. Музична форма. Куплетна музична форма. Слухання: Чайковський «Вальс квітів» з балету «ЛускунчикВиконання: Г.

Чубач, Г. Азаматова-Бас «Я люблю у лузі квіти» Мета : актуалізувати знання про балет та вальс, познайомити з поняттям «музична форма», навчати визначати музичні форми на основі вивчених музичних творів; розвивати творчу уяву, вміння імпровізувати мелодії до віршів, фантазію, спостережливість; виховувати в учнів інтерес до музики, культуру слухання. №04 — Бджілки-трудівниці. П’єса.

Перегляд: анімаційне відео «БджілкаСлухання: Римський-Корсаков «Політ джмеляВиконання: Г. Азаматова-Бас «Я люблю у лузі квіти» Мета : актуалізувати знання про п’єсу, навчати визначати музичні форми на основі твору Римський – Корсаков вступ до опери « Казка про царя Салтана»; розвивати творчу уяву, фантазію, спостережливість; виховувати в учнів інтерес до музики, культуру слухання.

№05 — Осіння краса. Слухання: Ф. Шопен «Осінній вальсРитмічні вправи. Виконання: Т. Плескач «Осінь, осінь по землі крокує» Мета : вчити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики; розвивати відчуття пульсації; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів; виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики. №06 — Обжинки. Свято урожаю. Обрядові пісні. А капела. Слухання: «Котився вінок по полю», «Котився віночок» (украї¬нські народні пісні). Виконання: «Дівка Явдошка» (українська народна пісня) Мета : учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елемен­тарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконан­ні настрій і характер музики; розвивати відчуття пульсації; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів; виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчи­тися музики; виховувати повагу до хліба. №07 — Свято Покрови. Слухання: Чурай «Засвіт встали козаченьки»; Є. Адамцевич «Запорозький маршВиконання: «Гей там на горі Січ ідеІнсценізування. Мета : закріпити вміння визначати характер музики й виразно передавати його в музично-виконавській діяльності, формувати вокально-хорові навички, вчити учнів користуватися різними виконавськими прийомами; розвивати навички слухового контролю й оцінки власного співу, розвивати музичний слух, пам’ять; виховувати інтерес до музики, вміння її слухати, естетичний смак, повагу і шану до української культури, патріотичні почуття до Батьківщини. №08 — Дерево Життя. Козацькі пісні. Слухання: пісня «Родина» у виконанні Н. Яремчука. Виконання: «Ой на горі та женці жнуть» (українська народна пісня) №09 — Народна іграшка. Музичні іграшки. Слухання: «Українська в’язанка» у виконанні Національного оркестру народних інструментів. Виконання: «Дівка Явдошка», «Ой на горі та женці жнуть» під супровід іграшкових музичних інструментів. Мета : ознайомити з поняття «народна іграшка», «українські народні музичні інструменти», за допомогою музичних засобів виразності навчати визначати характер мистецьких творів, особливості звучання різних музичних інструментів та пояснювати їх змістовні можливості, розвивати вокально-хорові навички (співацька постава, дикція, артикуляція, дихання, ансамблеве виконання тощо) та творчі здібності. Збагатити знання про народну творчість і, зокрема, про українські народні музичні інструменти та народні іграшки. №10 — Пташині турботи. Тривалість нот. Слухання: Л Дакен музичний твір. Виконання: Синявський, Компанієць «Пісенька горобчика» Мета : ознайомити з тривалістю музичних нот, за допомогою музичних засобів виразності навчати визначати характер мистецьких творів, особливості звучання різних музичних інструментів та пояснювати їх змістовні можливості, розвивати вокально-хорові навички (співацька постава, дикція, артикуляція, дихання, ансамблеве виконання тощо) та творчі здібності. Виховувати любов до птахів й формувати значення бережливого ставлення до них. №11 — Образи тварин у мистецтві. Одночастинні музичні твори. Слухання:. Сен-Санс «Карнавал тваринРитмічна вправа «Назви тваринуВиконання: Синявський, З.

Компанієць «Пісенька горобчика» Мета : вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність, актуалізувати знання про сюїту; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу, продовжувати виховувати любов до тварин та природи, бережливе ставлення до природи. №12 — Образи тварин у казці. Перегляд: відео на сюжет українсь¬кої народної казки «РукавичкаВиконання: О.

Кімряк,. Олєйнікова «Зимовий сон» Мета : вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність, актуалізувати знання підготовку звірів до зими; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу, продовжувати виховувати любов до тварин та природи, бережливе ставлення до природи. №13 — Мешканці підводного світу. Слухання: музичні фрагменти з мультфільму «У пошуках НемоВиконання: вивчені раніше пісні про морських мешканців. Ритмічна гра «Музичний капелюшок» Мета : вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу; розвивати інтерес до наукових знань, увагу, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення, вміння спостерігати. №14 — Краса зимового лісу. Цикл. П’яццола «Зима» з циклу «Пори рокуВиконання: Н. Іванова,. Олєйнікова «Зимовий мотив» Мета : вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу; розвивати інтерес до наукових знань, увагу, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення, вміння спостерігати. №15 — Краса зимового лісу. Олєйнікова «Зимовий мотив» Мета : вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність; поглиблювати знання учнів про світ тварин; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу; розвивати інтерес до наукових знань, увагу, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення, вміння спостерігати; розширювати знання про диких тварин, особливості їхнього співіснування в лісі; виховувати дбайливе ставлення до природи. №16 — На порозі свято Миколая. Перегляд: легенда про Святого Миколая. Слухання: сучасна колядка «Святий МиколайВиконання: «Ішов Миколай лужком, бережком» (українська народна пісня) Мета : актуалізувати знання учнів про свято Миколая, познайомити з легендою про Святого Миколая, вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу; розвивати інтерес до різдвяних свят, увагу, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення, вміння спостерігати; виховувати дбайливе ставлення один до одного. №17 — Новорічні та різдвяні свята.

Різдвяні пісні. Виконання: ко­лядка «Добрий вечір тобі, пане господарюМузична гра «Запитання-відповідь» Мета : актуалізувати знання учнів про новорічні свята, колядки та щедрівки, вчити аналізувати і слухати музичні твори, формувати міжпредметну естетичну компетентність; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу; розвивати інтерес до різдвяних свят, увагу, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення, вміння спостерігати; виховувати дбайливе ставлення один до одного. №18 — Ранкова прогулянка. Тричастинна форма. Слухання: Чайковський «Зимовий ранокВиконання: Н. Олєйнікова «Зимовий мотив»; О. Олєйнікова «Зимовий сонРитмічна вправа. Мета : ознайомити учнів з тричастинною формою у музиці, вчити аналізувати і слухати музичні твори, визначати тричастинні форму у музичних творах, формувати міжпредметну естетичну компетентність; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу; розвивати, увагу, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення, вміння спостерігати; виховувати дбайливе ставлення до тварин. №19 — Вечір. Вечірня музика. Двочастинна форма. Слухання: Чайковський «Солодка мріяВиконання: Ю. Рибчинський,. Полянський «Мрії збуваютьсяМузична гра «За­питання — відповідьМета : ознайомити учнів з двочастинною формою у музиці, вчити аналізувати і слухати музичні твори, визначати двочастинну форму у музичних творах, формувати міжпредметну естетичну компетентність; розвивати навички працювати за зразком та певним алгоритмом, дрібну моторику рук, музичний слух, творчі здібності учнів, фантазію, мислення, дисциплінованість; виховувати інтерес до мистецтва, естетичне сприйняття навколишнього світу у вечірню пору доби; розвивати, увагу, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення, вміння спостерігати; виховувати дбайливе ставлення до тварин. №20 — Дитячі колисанки. Колискові пісні. Слухання: колискові пісні у виконанні Н. Матвієнко і. Цісик.

Виконання: украї­нська народна пісня «Котику сіренькийМета : навчити учнів розрізняти жанри українських народних пісень, поглибити уявлення учнів про жанр колискової пісні, розвивати в учнів уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до жанру колискової, любові до народної пісенної творчості. №21 — Засоби музичної виразності. Трива­лість нот. Кабалевський «Три подружкиВи­конання: поспівка; Ю. Полянський «Мрії збуваються» Мета : дати визначення поняттю «засоби музичної виразності», навчати учнів на основі прослуханого музичного твору визначати характер персонажа, розвивати в учнів уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики, любові до музичної творчості. №22 — Ігри та іграшки. Кек-уок. Перегляд: фрагменти мультфільму «Дитячий альбомДебюссі «Ляльковий кек- уокВиконання: Н. Свойкіна, Н. Антоник «ІграшкиРитміч­на гра «Музичний капелюшок» Мета : познайомити з веселим танцем «кек-уок», дати йому характеристику на основі прослуханого музичного твору. Дебюссі «Лялковий кек-уок», актуалізувати знання учнів про засоби музичної виразності, навчати учнів на основі прослуханого музичного твору визначати настрій музичного твору, розвивати в учнів уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики, любові до музичної творчості. №23 — Як зима з весною зустрічається. Складання ритмічної вправи «Пісенька бурульокВиконання: О. Вратарьов, О. Злотник «МаслянаМета : актуалізувати знання учнів про зміни в природі, коли зима з весною зустрічаються; навчати складати тематичні ритмічні вправи а також на основі прослуханого музичного твору визначати настрій музичного твору, розвивати в учнів уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики та народних свят виконуючи пісню Вратарьова та О. Злотника «Масляна№24 — Афіша й плакат. Симфонія. Слухання: Л. Ревуцький «А ми просо сіяли» (уривок із симфонії). Виконання: українська народна пісня-гра «А ми просо сіяли» Мета : познайомити учнів про поняття «афіша» та «симфонія», навчати українській музичній народні грі «А ми просо сіяли», розвивати в учнів уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики та народних ігор виконуючи пісню-гру «А ми просо сіяли№25 — Театр ляльок. Перегляд: відео про український театр ляльок «Золотий ключикВиконання: в ансамблі або хором вивче­них пісень. Мета : актуалізувати знання учнів про ляльковий театр, розвивати в уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики виконуючи раніше вивчені пісні. №26 — На гостини до театру. Опера. Лібрето. Слухання: Лисенко «Коза-Дереза» (фрагмент з опери). Виконання: «Пісня Лисички» з опери «Коза-ДерезаМета : актуалізувати знання учнів про оперу, познайомити з поняттям «лібрето»; розвивати уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу на основі опери Лисенка «Коза-Дереза», розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики виконуючи пісню Лисички з опери «Коза-Дереза№27 — Балет. Перегляд: уривок з балету. Чайковського «Лебедине озеро»; епізоди «Троль» і «Герда та мім» із балету О. Шимка «Снігова королеваВиконання: Л. Ратич,. Олєйнікова «Побачити барокоМета : актуалізувати знання учнів про балет, познайомити зі складовими оперного дійства; розвивати уміння творчо мислити, діяти, стежити за розвитком музичного образу на основі балету. Чайковського «Лебедине озеро», «Троль» і «Герда та мім» із балету О. Шимка «Снігова королева», розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики виконуючи пісню. Олєйнікова «Побачити бароко№28 — Чарівний світ кіно. Кінематограф. Виконання: Л. Олєйнікова «Побачити барокоРитмічна вправа. Мета : актуалізувати знання учнів кінематографію, розвивати уміння творчо мислити, діяти, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики виконуючи пісню. Олєйнікова «Побачити бароко» та ритмічну вправу. №29 — Весняні замальовки. Музична інтонація. Веснянки. Слухан­ня: Е.

Ґріґ «НавесніВиконання:. Перелісна, Н. Шевченко «ВеснянкаГра «Музична розмоваМета : актуалізувати знання учнів про веснянки, гаївки, маївки, розвивати уміння творчо мислити прослуховуючи музичний твір Е. Ґріґа «Навчесні», діяти, розвивати вокально-хорові дані, виховувати інтерес до музики виконуючи пісню.

Перелісної, Н. Шевченко «Веснянка№30 — Світле свято Великодня.

Слухання Л. Дичко «ПисанкиВиконання поспівки «Гра з писанками»; Є. Левченко,.

Олєйнікова «Великодній цвітМета : актуалізувати знання учнів про свято Великодня, розвивати уміння творчо мислити прослуховуючи музичний твір Л. Дичко «Писанки», діяти, розвивати вокально-хорові дані виконуючи поспівки та виховувати інтерес до музики виконуючи пісню Є. Олєйнікова «Великодній цвіт№31 — Витоки народного мистецтва. Сокальський фрагмент Симфонії соль мінор. Виконання: поспівка за ряд­ками вірша. Н. Поклад. Музична гра «Запитання — відпо­відь» Мета : актуалізувати знання учнів про народне мистецтво України, розвивати уміння творчо мислити прослуховуючи музичний твір. Сокальського «Соль мінор», діяти, розвивати вокально-хорові дані виконуючи поспівку за рядком вірша Поклад та виховувати інтерес до музики через музичну гру «Запитання – відповіді№32 — Пам’ятки архітектури. Рондо. Мясков «Укра­їнське рондоВиконання поспівки «Ми — третьокласники», «Ми хлопчики», «Дівчатка ми»;. Шевченко «ВеснянкаМета : актуалізувати знання учнів про архітектурні пам’ятки України, розвивати уміння творчо мислити прослуховуючи музичний твір. Мясков «Українське рондо», діяти, розвивати вокально-хорові дані виконуючи поспівку Ми — третьокласники та виховувати інтерес та любов до природи через музичний твір. Шевченко «Веснянка№33 — Мультфільми. Саундтрек. Слухання: пісня Карлсона з му­льтфільму «Карлсон, який живе на даху»; саундтрек до му­льтфільму «Микита Кожум’якаПерегляд: 1 серія мультсеріалу «Чарівний горохВиконання: Май «Що таке щас­тя?» Мета : актуалізувати знання учнів про мультиплікаційний жанр мистецтва за допомогою прослуховування саундтреків до мультфільмів «Фіксики», «Маша та Ведмідь», «Карлсон, який живе на даху», «Микита Кожум’яка», розвивати вокально-хорові дані виконуючи пісню Май «Що таке щастя?», прищеплювати любов до природи та української культури, взаємоповагу, чесність та відвагу за допомогою мультфільму «Чарівний горох№34-35 — Літо зустрічаймо! Слухання: Е. Морріконе «Зелене листя літаВиконання: улюблені пісні.

Гра «Музичний капелю­шокМета : актуалізувати знання учнів з теми, що вивчались протягом навчального року, розвивати вокально-хорові дані виконуючи пісні, що найбільше запам’ятались протягом навчального року, прищеплювати любов до природи та української культури, взаємоповагу, чесність та відвагу. Мета : формувати знання про музичні звуки, ознайомити з головними правилами слухання музики і співу; розвивати вокально-хорові навички, культуру сприймання музики; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва, навчання. №002 — Музичні звуки: довгі та короткі. Правила сприймання музики Волегов. Діти;. Логінова. Моя конячка. Українська народна пісня «Котику сіренький»; Я. Барнич. Коник. М/ф «Тихо, вечір надворіпоспівка «Ми дружній і веселий класМета : збагачувати музичний досвід учнів, розкриваючи особливості хоровод­ної, ігрової пісні; засвоювати з ними поняття «довгі та короткі звуки»; розвивати творчі здібності до музики, почуття ритму; виховувати інтерес до музики, уміння спілкуватися. №003 — Музичні звуки: високі та низькі. Звуки грому. Е. Гріг. Пташка Подвала. Їжачок. Дятел. Гра «Зозуля та соловейко»; Музика народна, слова. Гончарук. «Прилетів комарикГра: пофантазуй і придумай музичну історію з голосами тварин різної висоти. Мета : формувати знання про музичні звуки (високі та низькі), ознайомити з головними правилами слухання музики і співу; розвивати вокально-хорові навички, культуру сприймання музики; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва, навчання. №004 — Музичні звуки: гучні та тихі (форте та піано). Знак повторення. Ю.

та Л. Шевченки. Два метелики Барвінський — Жучок і Жучиха Штогаренко — Метелик

Верховинець. «Павук сірий, волохатийГра «Луна» («Ау»). Створення звукових картин. Мета : формувати знання про музичні звуки (гучні та тихі), продовжувати ознайомлювати з головними правилами слухання музики і співу; розвивати вокально-хорові навички, культуру сприймання музики; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва, навчання. №005 — Настрій у музиці. Мета : формувати знання про настрій у музиці, продовжувати ознайомлювати; розвивати вокально-хорові навички, культуру сприймання музики; виховувати ціннісне ставлення до мистецтва, навчання. №006 — Настрій у музиці (продовження) №007 — Характер музики. Мета : формувати знання про танцювальну музику, розвивати тембровий слух, музичний смак, навички хорового співу, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір; виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики. №008 — Мистецтво про рідний край. Мета : ознайомити з особливостями музики рідного краю; розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні враження від прослуханого твору; на слух визначати засоби музичної виразності творів; вміння повторювати мелодичний малюнок пісень; виховувати любов до української музики та до головної пісні країни. №009 — Пісня. Куплет. Правила дихання під час співу. Мета : ознайомити з поняттям пісні та її складовими; розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні враження від прослуханого твору; на слух визначати засоби музичної виразності творів; вміння повторювати мелодичний малюнок пісень; виховувати любов до української музики та до головної пісні країни. №010 — Звуки та кольори в мистецтві., Сім кольорів веселки — сім нот (порівняння, ознайомлення). Мета : розширювати уявлення учнів про емоційний зміст музики на основі кольорових настроїв веселки; активізувати образне мислення учнів; розвивати творчу фантазію учнів, уяву, уміння імпровізувати; виховувати в учнів вокальні, виконавські навички, прищеплювати зацікавленість музикою, співом. №011 — Танець. Український народний танець «Гопак№012 — Ритм у мистецтві. Мета : ознайомити учнів з поняттями ритму в музиці, сформувати уявлення про довгі та короткі тривалості музичних звуків, розкрити значення ритму в музиці, сприяти розвитку музичних здібностей, вокально-хорових навичок, психічних процесів, сприяти вихованню любові до музики, природи, естетичного ставлення до світу. №013 — Ритм у мистецтві (продовження). Руханка «Танці-зігріванці» (фізкультхвилинка).

Музика і слова Рубальської «Пісня сніговиківМета : продовжувати ознайомлювати учнів з ритмами в музиці, формувати уявлення про довгі та короткі тривалості музичних звуків, сприяти розвитку музичних здібностей, вокально-хорових навичок, психічних процесів, сприяти вихованню любові до музики, природи, естетичного ставлення до світу. №014 — Зимові свята в мистецтві. Дж. Л. П’єрпонт. Jingle Bells (Дзвіночки дзвенять). Музика. Олєйнікової, слова. Чайковської. «Святий Миколай» Мета : познайомити учнів з Новорічною піснею Jingle Bells, актуалізувати знання учнів про Святого Миколай та виконати про нього пісеньку; розвивати в школярів музичний слух, артистичні і творчі здібності. Виховувати інтерес до українських традицій, народних свят і образів. №015 — 016 — Колядки, щедрівки. Пісні з інструментальним супроводом та без нього. І.

Горобчук. Вертеп. Колядка «Бог ся рождає!Колядка «Радуйтеся, люди!» Мета : розкрити значення зимових календарно – обрядових пісень (колядок і щедрівок) у житті народу; узагальнити знання про побутування в Україні обрядів і звичаїв зустрічі Нового року; збагачувати емоційно – естетичний досвід учнів; розвивати вокально – хорові навички, емоційно – почуттєвий досвід учнів; виховувати інтерес до календарно – обрядових пісень, повагу до народних традицій. №017 — Вокальна та інструментальна музика. Цирк. Мета : ознайомити учнів із поняттям «вокальна музика», «інструментальна музика»; навчати учнів виражати та обґрунтовувати власне емоційно-естетичне ставлення до музичних та літературних образів; ознайомити учнів із найхарактернішими особливостями вокальної музики; розширювати уявлення учнів про музичні жанри, про значення взаємодії різних видів мистецтва; розвивати особисті естетичні уподобання учнів; виховувати естетичний смак учнів. №018 — Театр. Актор. Правила поведінки в театрі. Равель. Балет «Дитя та чари» Мета : ознайомити дітей з театром як видом мистецтва, атрибутами, пов’язаними з театром; розвивати творчі здібності та емоційну чутливість, здатність бачити себе очима однолітків, навички співпраці, поваги до іншого, впевненість у собі, збагачувати активне мовлення учнів новими словами; формувати вміння творчо опрацювати та інсценізувати вірші; сприяти дотриманню правил поведінки у театрі; виховувати естетичний смак учнів. №019 — Балет. Мова танцю. Вальс. Чайковський. Вальс сніжинок із балету «ЛускунчикМузика Я. Степового, слова народні «СніжинкиМета : формувати знання про жанр балету як музично-театральний твір, що спілкується з глядачами мовою класичного танцю; дати поняття термінам: композиція, хореографія, декорації, костюми; розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; розвивати вокально-хорові виконавські навички; виховувати музичну культуру та ціннісне відношення до жанру балет. №020 — Оркестр. Музичні інструменти: скрипка (струнні), флейта (духові), барабан (ударні). Б. Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент). М/ф «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент). Гра «Оркестр» Мета : ознайомити учнів з інструментами симфонічного оркестру; вчити на слух розпізнавати звучання інструментів в симфонічному оркестрі; розкрити тему уроку в захоплюючій і доступній формі; поглибити знань про тембрі музичних інструментів через взаємозв’язок з настроєм людини. Вчити застосовувати отримані знання на практиці; оперувати наявним потенціалом в конкретній ситуації; активізувати слухове увагу, музичну пам’ять; збагачувати враження дітей; розвивати комунікативні навички роботи в групах; розрізняти інструменти симфонічного оркестру; №021 — Арія. Г. Гриневич. Опера-казка «ПлескачикАрії героїв. Опери.

Музика Барабаш. Арія Тіста з опери-казки «Колобкові мандриМета : познайомити учнів з особливостями оперного мистецтва; навчити характеризувати особливості вираження життєвого змісту музично-сценічними жанрами; познайомити учнів із оперою-казкою «Плескачик»; удосконалювання вміння учнів слухати музику, уміння аналізувати твори музичного мистецтва; формувати уявлення про вплив музики на людину; розвивати вокально-хорові навички, вміння аналізувати, інтерпретувати музичні твори; виховувати в учнів повагу до національного музичного мистецтва, інтерес до театральних видів мистецтва. №022 — Ансамбль. Хор. Музика і вірші О. Шевченка. М/ф «Колобок» із серії «З любов’ю до дітей», фрагменти з мультфільмів про колобка. Створення власної опери-казки «Колобок» (спів соло та в ансамблі) Мета : надати учням уявлення про оперу як музично-театральний твір, на прикладі дитячої опери-казки «Колобок», що спілкується з глядачами вокальною мовою; дати поняття хор, ансамбль; розвивати інтерес до народних пісень, вміння інтерпретувати музичний твір, вокально-хорові виконавські навички; образно мислити під час слухання музичних творів, розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; виховувати інтерес до музики написаних за сюжетами народних казок, ціннісне відношення до оперного жанру. №023 — Музична казка.

Музичні інструменти оркестру: арфа, флейта. Мета : продовжувати ознайомлювати учнів з музичними казками та оркестровими інструментами; актуалізувати знання про темп музичного твору; розвивати інтерес до народних пісень, вміння інтерпретувати музичний твір, вокально-хорові виконавські навички; образно мислити під час слухання музичних творів, розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; виховувати інтерес до музики написаних за сюжетами народних казок. №024 — Музична казка (продовження). Регістр (на прикладі клавіатури піаніно). М.Чембержі. Казка про синій пролісок. Музика.Олєйнікової, слова Іванової «ПролісокСтворення супроводу до пісні. М/ф «Квіти дружби» із серії «Уроки тітоньки Сови» Мета : продовжувати ознайомлювати учнів з музичними казками; актуалізувати знання про темп музичного твору; познайомити з верхнім та нижнім регістром на прикладі клавіатури піаніно; розвивати інтерес до народних пісень, вміння інтерпретувати музичний твір, вокально-хорові виконавські навички; образно мислити під час слухання музичних творів, розвивати в учнів уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності; виховувати повагу до друзів, сприяти розвитку дружніх стосунків у класі. №025 — Вплив музики на емоційний стан людини. Музика і спорт. Соліст. Ф. Шуберт. Вечірня серенада. Ж. Бізе. Марш Тореодора з опери «Кармен«Пісня про зарядку» О.Янушкевч, М.Ясакова. м/ф «Холодне серце» (фрагмент з фігурним катанням) Мета : формувати ключові, мистецькі та міжпредметні компетентності, необхідні для художньо-творчого самовираження; визначити, як впливає музика на емоційний стан людини; формувати значення музики у спорті; сприяти всебічному художньо-естетичному розвитку особистості дитини; закріпити знання про засоби музичної виразності на прикладі динаміки; виховувати слухацьку і виконавську культуру учнів, ціннісне ставлення до класичних творів. №026 — Великдень, писанки. Музична фраза. Курій-Максимів. Великдень. Музика Катричка, слова. Кленця, Андрусич «ПисанкаСтворення мелодії до вірша. Мета : формувати знання про Великдень та його символи, святкування в давнину і донині; ознайомитись з музичними творами, присвяченими Великодню; розвивати чуття ритму, вокально-хорові навички, працювати над дикцією, диханням; розвивати образно — асоціативне мислення учнів; виховувати інтерес до народного мистецтва, ціннісне ставлення до традицій народу. №027 — Народна музика. Колискова (обробка.

Авдієвського), Я. Степовий. Колискова, Українська народна пісня «Сонечко» (обробка. Барвінського). Музика і слова народні «Вийди, вийди, сонечкоМета : ознайомити учнів з поняттям «народна музика», понять «фольклор», «музичний фольклор», «народна музика», вчити визначати емоційно-образний зміст музичних творів, сприяти розвитку музичних і творчих здібностей, вокально-хорових навичок, навичок активного сприймання музики, поширенню лексикону, уміння висловлювати власні враження від музики, вихованню любові до рідного краю, його історії та музики, особистісного ставлення до музичних творів.

№028 — Народні музичні інструменти: бандура, сопілка, бубон, волинка (дуда) Мета : ознайомити учнів з українськими народними інструментами та особливостями їхнього звучання та особливість їх звучання. Розвивати вміння створювати ритмічний супровід до вірша. Виховувати інтерес до українських народних музичних інструментів, народної пісні та класичних творів композиторів. №029 — Професійна музика. Музичні професії: композитор, виконавець. на прикладі творчості Стеценка «Лисичка, Котик і ПівникФіліпенка, слова О. Журливої «Узяла лисичка скрипку»; розвивати вміння учнів давати характеристику музичному образу твору, розрізняти на слух засоби музичної виразності, розвивати вміння створювати візуальні образи до музичного твору, творчі здібності до співу, музичний слух і уяву, чуття ритму, фантазію; виховувати художній смак, потребу слухати музику та отримувати від неї насолоду, виховувати музичну культуру; інтерес до пісень українських композиторів. №030 — Музичні професії: диригент. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і ВеснаГра «Оркестр» Мета : формувати поняття «оркестр», «диригент» за допомогою перегляду відео фрагментів та мультфільмів, продовжити знайомство з мистецькими професіями; розвивати навички хорового співу, почуття ритму, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір; виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики. №031 — Професійна мистецька освіта: музичні школи, музичні академії Дебюссі. Доктор Gradus ad Parnassum (Шлях до Парнасу). Мета : збагатити уявлення учнів про мистецькі професії; розвивати музично-творчі здібності учнів; виховувати інтерес, любов до музики, пісні. №032 — 033 — Знайомство з мистецтвом різних країн. Пісні й танці (узагальнення). Мета : ознайомити учнів з мистецтвом різних країн; розвивати навички хорового співу, почуття ритму, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір; виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

текст постмодернізм одне з найяскравіших літературних явищ другої половини 20 століття

уроки музыки для детей донотный период нотная грамота белованова маргарита евгеньевна

криптопро pdf 2 0 серийный номер

модификация рхл 14 торрент

бізнес-курс англійської мови і.с.богацький н.м.дюканова 1998