твір на тему розцвітай же слово і в родині і в школі

Портфоліо вчителя англійської мови і родині твір слово в розцвітай тему же в школі і на плани конспекти уроків з англійської мови 5 клас несвіт.

Мій робочий день (твір-розповідь) Мій робочий день починається о сьомій годині ранку. Я прокидаюсь, вмиваюсь, одягаюсь, снідаю і о восьмій годині виходжу до школи. Перший урок починається о восьмій тридцять. У школі я вивчаю різні предмети: математику, українську мову, історію.

На уроках я уважно слухаю вчителів, відповідаю на їхні запитання, виконую вправи та завдання. На перерві можна трохи відпочити, поговорити з друзями, з’їсти яблуко. Після школи йду до дому. Обідаю з бабусею і сідаю виконувати домашнє завдання. Ще раз читаю те, про що йшлося в класі, потім вчу правила, роблю вправи, вчу вірші. Related posts: Як я організовую свій робочий день Я прокидаюсь о сьомій ранку.

Розплющую очі та вимикаю будильник, бо дзеленчить він надто гучно, проте я ніколи не запізнююсь до школи завдяки цьому. Потім я встаю, прибираю ліжко, відчиняю кватирку та йду вмиватись. На це я витрачаю близько п’ятнадцяти хвилин. Коли я закінчую вмиватись, то вже починаю відчувати, як добре пахне з кухні сніданком, […]. Твір на тему: Як я організовую свій робочий день Як я організовую свій робочий день Перш ніж розповісти про свій робочий день, хотілося б зазначити, що не такий він ще й робочий. Так, я ходжу до школи, виконую домашні завдання, допомагаю по дому, але це все не те, що чекає на нас у майбутньому, мається на увазі, справжня робота. Хоча дехто вважає, що школа […]. Твір на тему: Як я організую свій робочий день Як я організую свій робочий день Свій робочий день я намагаюся вкрай заповнити. Я не люблю, коли хоч одна хвилина прожита даремно. Змалку мене привчили батьки жити наповнено, цікаво і корисно. Корисно не лише для себе, а й для інших. Іноді друзі дивуються: невже не хочеться відпочити – просто полежати, “поплювати у стелю”? Для мене […]. Як я організую свій робочий день Як я організую свій робочий день Свій робочий день я намагаюся вкрай заповнити. Мій день у школі. Твір-розповідь Мій день у школі починається о восьмій годині.

Я приходжу дещо раніше і тому маю змогу трохи поспілкуватися з друзями. Ми обговорюємо останні шкільні й домашні новини. Незабаром лунає дзвінок, і ми поспішаємо до класу.

Наші вчителі – дуже мудрі люди.

Від них ми дізнаємося всього того, що буде нам потрібно в житті. У залежності […]. Як я організовую свійій робочий день Я прокидаюся в сім ранків. Відкриваю ока й виключаю будильник, тому що дзвонить він досить гучно, проте я ніколи не спізнююся в школу завдяки цьому. Потім я встаю, прибираю ліжко, відкриваю кватирку і йду вмиватися. На це я витрачаю біля п’ятнадцяти хвилин. Коли я закінчую вмиватися, то вже починаю відчувати, як добре пахне з кухні […]. Мій робочий день. My Working Day У будень я звичайно встаю о 7 годині. Я застеляю постіль, відкриваю вікно і роблю зарядку. Потім йду у ванну, де чищу зуби й умиваюся. Якщо в мене досить часу, приймаю контрастний душ.

Після ванної я повертаюся в кімнату, де вдягаюся і розчісуюся. Через Десять хвилин я готовий до сніданку. Після сніданку я одягаю плащ, […]. Як я організую свійій робочий день Свійій робочий день я намагаюся вкрай заповнити. Я не люблю, коли хоч одна мінута прожита дарма. Змалку мене привчили батьки жити наповнено, цікаво й корисно.

Корисно не тільки для себе, а й для інших. Іноді друзі дивуються: невже не хочеться відпочити – просто полежати, “поплевать у стелю”? Для мене відпочинок – це дія. Я вважаю, […]. My Parents’Working Day. Робочий день моїх батьків Мої батьки – дуже зайняті люди. Мій батько – бізнесмен. Він керівник у великій фірмі. Щодня в нього дуже багато роботи, тому він встає дуже рано навіть у вихідні. Ранком у нього є час тільки для легкого сніданку і чашки гарячої кави. Тим часом він зазвичай переглядає газети і ділові журнали. Потім він іде працювати. […]. День, що я не забуду (твір-розповідь) Я хочу розповісти не про свій незабутній день. Цю розповідь я почув від своєї бабусі, яка тоді навчалася в другому класі. Але мені дуже сподобалося і запам’яталося все, про що вона розказала.

Цього дня вона хвилювалася, тому що готувалася до контрольної роботи. Зібралася до школи, як завжди: портфель, чорнильниця-непроливайка (дуже цікава чорнильниця, куди вмочали ручку Щасливий день мого життя (твір-розповідь) Эй, кошка, без тебя мне все не мило! В моей душе останешься навеки. Ты пробуждаешь нежность в человеке. Парвин Этесами У дитинстві я мріяла мати домашню тварину, але батьки щоразу заперечували. І щасливим днем мого життя став той, коли я нарешті умовила їх узяти маленьку пухнату істоту. Цей день, напевно, я не забуду ніколи! Як День звільнення Харкова (твір-розповідь) Я йду алеєю з трьома червоними гвоздиками в руках. Повз мене проходять люди, молоді і старі, веселі і смутні, й усі вони несуть квіти. Алея довга, з боків її вишикувалися високі дерева. Мені здається, що я потрапила у великий коридор із блакитною стелею – небом. І все це якесь урочисте: і небо, і сонце, і Мій вихідний день (твір-розповідь за власним спостереженням) Я так чекаю неділю! Це мій єдиний вихідний день. Завжди багато планів, завжди багато треба встигнути. По-перше, виспатись. У неділю я сплю години до десятої. Прокидаюсь, вмиваюсь, іду на кухню, де мама приготувала щось смачненьке. Якщо я в суботу встиг зробити всі уроки, то я – вільний птах.

Можна дивитись телевізор, читати книжки, можна подзвонити Твір на тему: Зібралася до школи, як завжди: портфель, чорнильниця-непроливайка (дуже цікава чорнильниця, куди вмочали ручку Твір-розповідь “Мій день у школі” Школа ще зовсім порожня. Незвично тихо. Я швидко підіймаюся на другий поверх, підходжу до вікна. Прийшов раніше, бо сьогодні ми з Артемом чергові. Минає п’ять хвилин, коридори наповнюються галасливою юрбою школярів. Лунає дзвоник. До кабінету входить учителька історії. Вона розповідає про греків та римлян, про їхні героїчні вчинки. Це так цікаво і захоплююче! Ми всі Твір на тему: Подарунок на день народження (твір-розповідь) Вчора був мій день народження. Як я його чекав! Це моє улюблене свято. Подарунки, святковий пиріг. Я запросив своїх друзів з класу – Сашка, Олега, Андрійка і Оленку. Вони подарували мені чудові книжки, олівці, конструктор. Мама приготувала величезний пиріг, і, коли всі гості сіли за стіл, ми запалили святкові свічки. Як чудово було!

Ми грали Без роботи день роком стає Іноді кожен із нас починає мріяти про те, як би хоч один день лишитися без занять у школі або без роботи. Ми плануємо, що робитимемо цього дня: спатимемо до обіду, дивитимемося телевізор досхочу – одним словом, будемо байдики бити. Але якщо насправді трапляється такий день, ми гарно почуваємося тільки пару годин, а потім нам починає Мій вихідний день (твір-опис) Вихідні дні в мене проходять по-різному. Це багато від чого залежить: і від погоди, і від настрою батьків, і від того, як пройшов тиждень, які оцінки одержав.

Бувають просто ніякі вихідні, коли думаєш тільки про те, щоб скоріше вони закінчилися – і в школу, щоб із понеділка розпочати нове життя. Тому краще поговорити про те, Твір “День святого Валентина” або “День закоханих” 14 лютого молодь і не тільки молодь в Україні святкує День закоханих. Для нас це нове свято, воно прийшло до нашої країни з Заходу всього лише років двадцять тому. Але в Європі та Америці його відзначають вже давно. День закоханих названий на честь святого Валентина. За легендою, ця людина була лікарем та священиком. В ті “День пам’яті і скорботи – день злагоди і взаєморозуміння” Дату 22 червня 1941 року знає кожен житель нашої країни і практично кожен житель країн колишнього Радянського Союзу.

Це одна з найсумніших дат в історії наших співвітчизників, адже в цей день о четвертій годині ранку на нашу Батьківщину без попередження і оголошення війни напала фашистська Німеччина. Цього дня почалася найзапекліша і найбільш кровопролитна в історії Найвище для людини – бути людиною день у день (А. Камю) (твір-роздум) Б. БРЕХТ,. КАМЮ, Е. ХЕМІНГУЕЙ – ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ 11 клас ІЗ ЛІТЕРАТУРИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX СТОЛІТТЯ Б. ХЕМІНГУЕЙ Найвище для людини – бути людиною день у день (А. Камю) (твір-роздум) На жаль, неможливо жити начорно, а потім коригувати прожиті дні, роки. Перевірку на людяність герої роману. Камю “Чума” проходять у дуже складній ситуації – це епідемія чуми, яка Твір-опис “Зимовий день” Мені подобається, коли зимовий день – ясний та сонячний. Прокидаєшся вранці, а сонячне світло ллється у вікно крізь казкові морозні візерунки на склі. Небом пливуть білі хмарки, неначе влітку. От тільки зимове сонце у височині зовсім не зігріває. Зазвичай в такий ясний зимовий день на вулиці царює міцний мороз. Закутуєшся по самі вуха та виходиш Душа зобов’язана трудитися й день і ніч, і день і ніч.

Твір-міркування По давньогрецькій легенді, великі й всемогутні боги створили на землі п’ять століть. Перший – золотий. У часи золотого століття люди були зовсім щасливі, не знали ні хвороб, ні горя. Друге століття – срібний. Люди срібного століття були войовничими, жорстокими й гордими. Вони не приносили жертв богам, за що боги їх і знищили. Третє століття – Мої друзі Твір-розповідь Мої друзі Твір-розповідь Кажуть, що справжніх друзів не може бути багато. Я вважаю, що це правильно. У мене є безліч знайомих, проте справжніх друзів лише двоє. Це мої однокласники Ігор і Андрій. Чому саме їх я вважаю моїми друзями? Відповідь проста: мені з ними цікаво, приємно. І, головне, вони завжди допоможуть у скрутну хвилину порадою Неочікуваний гість (твір-розповідь) У нашій родині починався звичайний ранок. Я збирався до школи, мама вже приготувала нам сніданок, батько сів до столу. Поскладавши зошити до портфеля, ііі-рсвіривши ще раз, чи все взяв, я приєднався до батьків. Цей ранок, мабуть, був ьи пайзвичайнісіньким, якби раптом із кімнати не долинув дивний звук. Спочат­ку ми не звернули на нього уваги: мабуть, Розповідь про екскурсію, що найбільше сподобалась (твір-розповідь) Розповідь про екскурсію, що найбільше сподобалась (твір-розповідь) Кримські гори, немов хвилі, виростають на очах туриста під час подорожі по узбережжю Чорного моря. Найвища з них – Ай-Петрі. З Алупки зубці Ай-Петрі видно в усій її красі. Унизу, в міжгір’ї, тече гірська річка, яку місцеві мешканці звуть “Козкою”. Шлях на вершину Ай-Петрі прокладено по дорозі, яка День захисників вітчизни (твір у публіцистичному стилі на суспільну тему) План I. Вітчизну і матір не обирають. II. Найвизначніше свято моєї сім’ї. 1. Військова династія. 2.

Моя заповітна мрія. 3. Почесний обов’язок захисника. 4. Повернення давніх традицій. 5. Професія – захищати Вітчизну. IВсенародне свято. Можливо, саме тому ці два слова часто вживаються поруч. Адже Вітчизну ми теж називаємо матір’ю. Мої шкільні друзі (твір-розповідь) У школі я спілкуюся з багатьма дітьми. У нас дуже дружний клас. Ми часто збираємося в кого-небудь із нас вдома, іноді ходимо на дискотеки або в кіно. Але справжніх друзів у мене тільки двоє. Вірніше, це друг і подруга – мої однокласники Денис і Саша.

Дениса я знаю вже давно. Ми з ним ще з Твір на тему: День вчителя Вчитель – непроста та благородна професія. Вчителі – це ті люди, які допомагають нам пізнавати світ день за днем. Вони не тільки вчать нас математиці, літературі або фізиці тощо. Вчителі докладають зусиль, щоб ми були дружніми, ввічливими, старанними та розвивали свої здібності й таланти. Адже учитель є не тільки викладачем якогось предмету, він також вихователь Подарунок другу (твір-розповідь) Ми з Денисом дружимо вісім років, ще коли ходили до дитячого садка.

Разом прийшли в перший клас однієї і тієї ж школи. Ні в нього, ні в мене немає братів і сестер. Напевно, тому наша дружба така міцна. Правда, буває, ми сваримося, не завжди уважні один до одного, але обов’язково до своїх днів народження ретельно Твір на тему: “Пам’ятний день із шкільного життя” Я добре пам’ятаю свій перший шкільний день – своє перше вересня.

Це один з найдорожчих днів у моєму житті. Біля ошатної і красивої школи грає музика. Багато квітів. Наче на святковому вокзалі когось проводжають. І серед них – ти. Ти вирушаєш у далеку дорогу, в подорож в країну під назвою Школа. За час цієї подорожі Книга – мій друг і порадник (твір-розповідь) У жодному місці я не читаю з таким задоволенням книги, як у бабусиному будинку з мансардою. Саме там, у мансарді, житловому приміщенні на горищі під схилом даху, знаходиться домашня бібліотека.

Моя бабуся – вчителька і збирала свою бібліотеку довгі роки, ще будучи студенткою. Коли я приходжу в гості до бабусі і піднімаюся в мансарду, я Будильник (твір-розповідь) Сказати правду, будильник я ненавиджу з раннього дитинства. Зовсім малень­ким я прокидався найчастіше, коли мене будила мама словами: “Уставай, будиль­ник уже дзвонив”. Одного разу я спробував відмовитися і сказав мамі, що дзво­ника не чув. Тоді вона взяла огидний маленький прилад, підкрутила щось, і він иронизливо задзеленчав. Мені цей дзенькіт не сподобався. Я вирішив, що, коли Мій вихідний день (твір-опис) Цей вихідний день запам’ятався мені тим, що моя родина стала учасницею незвичайного свята – Свята джерела. Джерело це знаходиться в міському лісопарку. Там є місце, яке рідко відвідують городяни. Це глибокий, багатокілометровий яр, де пробивається джерело. Довгий час джерело було непомітним. Коли робили санітарну вирубку дерев, сухі гілки скидали в яр. От і вийшло, що Хата в літній день (твір-опис за картиною) Картина Орловського “Хата в літній день” – сільський пейзаж, що має деякі риси жанрового твору. На полотні зображено невелике огороджене тином селянське подвір’я з хаткою. Перше враження від картини – літо. Сонце заливає двір, яскраво біліють в сонячному промінні стіни хати. Це типове українське житло, побілене, під солом’яною стріхою, з невеличкими віконцями. Сонце, Твір на тему “День Перемоги” Минуло вже багато десятиліть з того 9 травня, коли закінчилася Друга світова війна. Тепер кожного року в цей день відзначається День Перемоги. Ми, сучасна молодь, навіть уявити не можемо всіх жахів війни. Нам дуже пощастило жити в мирний час, мати багато можливостей в житті. Ми знаємо про війну з розповідей старих та з книг з My Birthday. Мій день народження Я народилася другого лютого. Цього року я прокинулася у свій день народження рано, тому що була схвильована. Коли я встала, батьки поздоровили мене з днем народження і подарували подарунки. Вони подарували мені відеокасету з моїм улюбленим фільмом і красивий светр. Я була дуже рада подарункам. Потім Я допомогла мамі приготувати салати і накрити на стіл. На канікулах у селі (розповідь на основі побаченого) На літніх канікулах я обов’язково їжджу в село до бабусі і дідуся. Я там проводжу приблизно місяць. Бабуся і дідусь живуть у невеликому одноповерховому будинку. Навколо будинку подвір’я з літньою кухнею, садком, городом. У садку ростуть яблуні, груші, черешні і чудові вишні, які, коли вже спілі, майже чорні і дуже солодкі й соковиті. Ростуть в Сочинение “День святого Валентина” или “День влюбленных” 14 февраля молодежь в нашей стране празднует День Влюбленных. Для нас это новый праздник, он пришел к нам с Запада всего лишь лет двадцать тому назад. В Европе и Америке его отмечают уже очень давно.

День влюбленных называется в есть святого Валентина. По легенде, этот человек был врачом и священником. В те времена злой римский Як ми потрапили під грозу (Твір-розповідь про випадок із життя) Якось теплим вересневим днем ми з друзями ходили до лісу. Припікало гаряче сонечко. Над нами світилося прозоре й чисте блакитне небо. Від подиху легенького вітерця шелестіло жовтогаряче листя. Ліс стояв урочистий. Сонячні промінці падали на листя, створюючи гармонійну й святкову атмосферу. Ми дуже старанно шукали грибів, але не знайшли їх.

Мабуть, з причини того, що СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ПРИСЛІВНИКІВ.

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. & 30. СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ПРИСЛІВНИКІВ. Хто гарно пише, на перо не скаржиться. Що швидко готово, те безтолково. Наперед думай, а після того роби. Лінивий двічі робить, скупий двічі платить. Ви робіть по-вашому, ми робитимемо по-нашому, а вони по-своєму. 6.

Як ідеш удвох, то дорога коротша. 7. Хором легко співати, коли співаків добре знати. Недавно, нечасто, щиро, люб’язно, лиховісно, стривожено, розгублено, схвильовано, дотепер, безслідно, назустріч, напам’ять, безнадійно, спершу, втричі, втридорога, мимоволі, праворуч, повсякчас, чимдуж, по-козацьки, по-нашому, високо-високо, вряди-годи, сяк-так. Сніг падав (безшелесний) й (рівний), (туманний) танули вогні (М. Рильський). Нам сніг (святковий) й (урочистий) світить (М. Різун). І зимовеє сонце (весняний) усміхається з неба мені (B. Сосюра). (Ліва рука) місяць сплів мережку і застилає нею стежку (Олександр Олесь). (перед, по, у) з прозорої імли виступило містечко (Григір Тютюнник). (коло, на, в) усе спочиває, а пісня не хоче спочить (В. Будь (до, вічно), злагодо, між нами! (М. Самійленко). Не дивися так привітно, яблуневоцвітно (П. Тичина). Ви усміхнулись яснозоряно, і я схилився упокорено Вороний). Життя проходить безподійно, так заметільно, сніговійно (І. Коваленко). Барвінково, волошково в небі світиться зоря (А. Камінчук). День догоряв хризантемно, айстрово (І. Якщо іменники та прикметники з прийменниками пишуть окремо (на горі, у бік, із середини, на пряму), то утворені від них прислівники пишуть разом (нагорі, убік, зсередини, напряму).

У край розкішний і чудовий нас дорога привела (О. Довбиш). Украй натомившись, хлопці поснули Коцюбинський). Смерч круговертю зривається вгору (Б. Кордун). “Сим-сим, відчини”, – сказав юнак і через розчинені двері ввійшов у гору (Народна творчість).

На/пам’ять скаржаться всі, а на розум ніхто. На/пам’ять учити – розум гострити. Поглянь на/двір, то знатимеш, який хазяїн. Хвалений борщ на/двір виливають. У голову вітер свище, а в/бік колька коле. Часу не повернеш ні назад, ні в/бік. Вчасна допомога – як дощ з/гори. 8. З/гори й сани біжать, а на/гору й віз не їде. 37ПОПРАЦЮЙТЕ В ГРУПАХ! Складіть і запишіть речення з прислівниками та однозвучними з ними іменниками, прикметниками й числівниками, ужитими з прийменниками. 37Перепишіть прислів’я, на місці крапок уставляючи дібрані з довідки прислівники. Визначте спосіб творення кожного з прислівників. Дружба з вовком виходить…. В очі співає, а… лає. Беззубий собака… гавка. Зробив курям…. Тим рак страшний, що… очі. Узимку бійся вовка, а… мухи. Колись давно такі видання називали по-різному: об’ємні книжки, розкладанки, панорами. Насправді їх слід називати книжками 3D (3-D), тобто такими, що мають потрійний вимір. Із середини такої книжки “виростають” ілюстрації, які можна роздивлятися згори, зліва-справа, ще й зазирати вглиб. Не оминула технологія 3D й Україну. Видавництва охоче друкують ЗD-книжки, передовсім тішать дітвору казками, з якими вони знайомляться ніби заново.

По-перше, малята можуть роздивитися малюнок зусібіч, по-друге, зазирнути всередину зображення, по-третє, розглядаючи книжку, переживати її зміст уперше, вдруге, і… вдесяте. – Який вивчений на уроці літератури твір ви хотіли б побачити виданим у технології 3D? Свій вибір обгрунтуйте. У відповіді вживайте прислівники насамперед. повсякчас, чимдуж. Яким способом утворено ці прислівники? Перенесення наголосу на перший склад найчастіше відбувається у прислівниках на – о: важко (від важкий), су́мно (від сумний), пу́сто (від пустий). Язик добре підвішений. Бабця надвоє сказала. Не сповна розуму. Рано чи пізно (трапиться). Зроблено абияк. Нехай їм абищо. І сюди гаряче і туди боляче. Пес гавка на місяць, а тому й байдуже. Рости, рости, тополенько, все в/гору та в/гору!

(Т. Шевченко). Блакитне озеро барвінку захвилювалося в/низу (В. Швець). В/горі на білих поплавках застигли сонячні хмарини (Д. Луценко). В/глиб, у/шир впивається коріння, у/грунтах шукає їжу, воду, щиро дбає про своє пагіння, хоч його й не бачило ізроду (П. Воронько). Я на/зустріч сонцю йду! Вороний). Добре, як рідна земля під/ногами, батьківське небо над/головою (А. Малишко). 37Уявіть, що вам запропонували впорядкувати створену в технології 3D дитячу книжку-гру, в якій йдеться про Україну. Напишіть до книжки передмову (4-5 речень), використавши якнайбільше прислівників. Related posts: Способи творення прислівників – Прислівник УКРАЇНСЬКА МОВА. ПІДГОТОВКА ДО ЗНО МОРФОЛОГІЯ Прислівник Способи творення прислівників Префіксальний: Вчасно – завчасно, давно – недавно. Суфіксальний: Дбайливий – дбайливо, де – десь, три – тричі. Префіксально-суфіксальний: Верх – наверху, лівий – зліва. Перехід інших частин мови в прислівник: Весною (ім.) – весною (присл.), шкода (ім.) – шкода (присл.). Складання слів однакових або протилежних Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Способи творення прислівників ОРФОГРАФІЯ ПРИСЛІВНИК Прислівник – незмінна частина мови. Він завжди вживається при словах, що називають дію, стан або ознаку, тому й називається прислівником. Прислівники виражають різні значення: спосіб дії, ступінь вияву ознаки, обставини, за яких відбувається дія. Вправи до цього розділу об’єднано темою “Я і мої друзі”.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ДО ТЕМИ “ПРИСЛІВНИК” – Якісно-означальні (повільно, СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ТА НАГОЛОШУВАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ Морфологія. Орфографія. Прислівник & 2СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ТА НАГОЛОШУВАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ Розцвітай же, слово, І в родині, і у школі, Й на заводі, і у полі Пречудесно, пречудово – Розцвітай же, слово! П. Тичина 19І. Уважно прочитайте текст. Запишіть план прочитаного.

Усно перекажіть текст за планом. УПОДОБАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ Прислівник залюбки утворюється від прикметників. Уміло тут Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників Урок 106 Тема. Порівняльна характеристика прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників Мета: закріплювати вміння розпізнавати прислівники у тексті, розширити уявлення про прислівник на основі порівняльного аналізу його з прикметником, ознайомити із способом творення прислівників від прикметників; розвивати вміння розрізняти прикметники і прислівники; виховувати почуття прекрасного засобами описів природи. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання Порівняння прислівників і прикметників.

Основна граматична ознака прислівників Тема.

Порівняння прислівників і прикметників. Основна граматична ознака прислівників. (Вправи 401-405). Мета. Тренувати учнів у розпізнаванні прислівників у тексті, провести порівняльне дослідження прислівників і прикметників, ознайомити учнів зі способом творення прислівників від прикметників. Розвивати дослідницькі навички. Виховувати почуття прекрасного засобами описів природи. Обладнання: ілюстративний матеріал до текстів-описів, роздатковий матеріал, підручник, зошит. Хід уроку I. Організація СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ДІЄСЛІВ ОРФОГРАФІЯ & 1СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ДІЄСЛІВ 20Прочитайте. Яким способом утворено кожне з дієслів? Від якої частини мови? Казати – переказати Білий – білити Зима – перезимувати Йти – прийти Обід – обідати Син – усиновити Сміятися – розсміятися Я – якати Два – подвоїти Дієслова творяться від дієслів [креслити – підкреслити), іменників (вечеря Способи творення слів БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФ І Я § 49. Способи творення слів 50Прочитайте. Вкажіть, за допомогою яких значущих частин слова утворені нові слова. Бити -> розбити, питати -> перепитати. Ліс -> лісок, робота -> робітник. Планета -> міжпланетний, осика -> підосичник. Нові слова утворюються переважно за допомогою префіксів і суфіксів. Існують такі ПРИСЛІВНИК. ПРАВОПИС ВИВЧЕНИХ ПРИСЛІВНИКІВ ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ § ПРИСЛІВНИК. ПРАВОПИС ВИВЧЕНИХ ПРИСЛІВНИКІВ 59. Прочитайте. Поставте питання до виділених слів. Що вони означають? Які це частини мови? Удосвіта дві хмароньки зустрілися вгорі І мовчки зупинилися, як Божих дві зорі. Хотілось їм зостатися, удвох прожити вік, А вітер злий сміявся вже десь збоку біля них.

І стали тихо Змінювання і творення слів. Основні способи словотворення СЛОВОТВІР, ОРФОГРАФІЯ Цей розділ запрошує вас у майстерню. Тут панують особливі інструменти, ідо використовуються для творення слів.

Це суфікси, префікси, поєднання основ, перехід однієї частини мови в іншу. Один з інструментів словотворення – префікс, а спосіб – префіксальний. Скажімо, префікс не-. Лише два звуки, а як вони можуть змінити значення слова, та й ваш настрій: Зв’язок прислівників із дієсловами ПРИСЛІВНИК Зв’язок прислівників із дієсловами 38Прочитайте вірш Лариси Лужецької. Вивчіть напам’ять. На запитання як? коли? Готова всім відповісти. Сади цвітуть навесні, Улітку трав поля шовкові, А восени врожай збирають, Узимку снігу всі чекають. Прислівників багато має мова – Усі яскраві, всі чудові! – Спишіть вірш із пам’яті. Підкресліть словосполучення прислівника з дієсловом. Визначте Групи прислівників за значенням ОРФОГРАФІЯ Прийменник як службова частина мови Групи прислівників за значенням Загальне Значення Розряд (що означають) На які питання відповідають Приклади Ознака дії Прислівники способу дії (якісна характеристика дії, спосіб її виконання) Як? Яким способом? Добре, тихо, холодно, по-весняному, зручно, дзвінко, навпочіпки, разом. Прислівники міри і ступеня (міра або ступінь вияву якісної ознаки) Якою мірою? Практичне ознайомлення із формами ступенів порівняння прислівників. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників синонімів та антонімів Урок 107 Тема. Спостереження за вживанням у мовленні прислівників синонімів та антонімів Мета: практично ознайомити зі ступенями порівняння прислівників, вчити утворювати ступені порівняння прислівників, спостерігаючи за роллю у мовленні прислівників-синонімів і антонімів; розвивати мовлення дітей, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати наполегливість у навчанні. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ І ПРИСЛІВНИКІВ-АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ Мета: вчити учнів добирати до поданого прислівника синоніми й антоніми; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивне ставлення до навчання. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Робота над прислів’ями – Поясніть за допомогою прислівника зміст прислів’їв та приказок.

У Петрівку день – рік. (Довго) Восени ложка води, а цебер грязі. (Брудно, мокро) Зимою Ступені порівняння прислівників – Прислівник УКРАЇНСЬКА МОВА.

ПІДГОТОВКА ДО ЗНО МОРФОЛОГІЯ Прислівник Ступені порівняння прислівників Ступені порівняння мають тільки прислівники, утворені від якісних прикметників за допомогою суфіксів – о, – е: Швидкий – швидко, добрий – добре. Ступенів порівняння два: вищий і найвищий. Як і в прикметниках, форми ступенів порівняння прислівників вказують на більшу міру вияву названої ознаки. Кожен зі І та и в кінці прислівників ОРФОГРАФІЯ ПРИСЛІВНИК & 29 І та и в кінці прислівників У кінці прислівників відповідно до вимови пишемо і або и: угорі, відтоді, звідти, згори. Труднощі становлять прислівники, у яких перед і або и стоять г, к, х, ж, ч.

У кінці прислівників пишемо И І – після г, к, х: навкруги, залюбки, верхи, по-материнськи, ЗМІНЮВАННЯ І ТВОРЕННЯ СЛІВ. ОСНОВНІ СПОСОБИ СЛОВОТВОРЕННЯ Мета: навчальна: повторити та поглибити вивчене про змінювання й творення слів; сформувати вміння розрізняти спільнокореневі слова і форми слів; узагальнити знання про способи творення слів; розвивальна: розвивати вміння школярів працювати колективно та самостійно; логічне мислення, творчу уяву; мовленнєві навички; збільшувати словниковий запас учнів; виховна: виховувати інтерес до української мови, традицій українського народу. Внутрішньопредметні зв’язки: морфологія, Групи прислівників за значенням – Прислівник Самостійні частини мови Прислівник Групи прислівників за значенням За шкільною програмою виділяють такі розряди прислівників: Розряди (групи) прислівників На які питання відповідають Приклади Спосіб дії Як? Швидко, пішки, добре, верхи, по-українськи, потроху, розумно, дзвінко, зручно, разом, навприсядки Міра і ступінь дії Скільки? наскільки? у якій мірі? Вдвоє, натроє, багато, мало, дуже, зовсім, занадто, ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРИСЛІВНИКІВ І ПРИКМЕТНИКІВ Мета: розширити знання учнів про прислівник як незмінну частину мови на основі його порівняння з прикметником; формувати вміння розпізнавати прислівники та прикметники; розвивати мовлення, мислення; виховувати позитивне ставлення до навчання. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Робота над прислів’ями – Прислів’я та приказки прочитайте, поясніть.

Прислівники випишіть разом з дієсловами, від Способи творення іменників МОРФОЛОГІЯ І ОРФОГРАФІЯ ІМЕННИК §19. Способи творення іменників 169.Пригадайте способи творення слів. Прочитайте і доведіть, що подане висловлювання е текстом. Визначте, яким способом утворені виділені слова. День був прозорий, безвітряний. Уночі випав дощ. Повітря було чисте і свіже, наче хтось вимив далеч. Річка стояла, як скляне озеро. Білосніжними кучугурами відбивалися в ній хмари. Низько ОСНОВНІ СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ІМЕННИКІВ Морфологія. Елементи стилістики Іменник § 1ОСНОВНІ СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ІМЕННИКІВ Про те, як творять іменники, про найуживаніші суфікси, а також про стилістичну роль словотвірних засобів іменників ПРИГАДАЙМО. Які є способи творення слів? Як пишемо складні іменники? 133 Розгляньте зразки творення іменників. Зробіть висновок, якими способами творяться іменники. 134 I. Прочитайте текст. Визначте Способи творення прикметників. Колись у далекій Африці, на б.регах повноводих річок, простягалися нескінченні зарості болотяної рослини – папірусу. Його використовували на будівництві. Одного разу чоловік, що зводив хату, розрізав стеблину папірусу, витяг волокнисту сер.цевину, поклав на сонці. Через деякий час волокна перетворились на сухі неш.рокі стрічки. А яким же було зд.вування, коли. 23І. Прочитайте текст мовчки, зазначивши час, який ви витратили.

Якщо текст прочитано за хвилину, ви читаете дуже добре, за півтори – добре, якщо витрачено часу більше, вам необхідно удосконалити техніку читання. У багатьох бібліотекам для роботи в читальному залі дозволено брати із собою тільки ручку і зошит для нотаток. У дитячій і шкільній бібліотеках правила не такі суворі. Але про основне треба пам’ятати: навіть тихі розмови сусідів, шелестіння сторінок книжки, скрипіння стільця можуть порушувати тишу читального залу, яка так і називається – робочою. Може, і не слід нагадувати про те, що книгу беруть чистими руками, не загинають сторінок, не роблять нотаток на сторінках книги. Але дуже часто у книжках трапляються малюнки, плями від брудних рук, помітки недбалих читачів. Прийшовши до залу, де видають книжки додому, привітайтеся не дуже голосно, чітко назвіть бібліотекареві номер школи, клас (або домашню адресу), свої прізвище та ім’я. Заздалегідь продумайте, які книги вам необхідно взяти, з’ясуйте ім’я автора, назву книги (або повідомте, яку інформацію вам необхідно знайти). З бібліотеки беріть додому стільки книг, скільки зможете прочитати за визначении бібліотекарем час. У літописах прадавніх справедливості немає: все там річ іде про війни та кривавії події (Леся Українка). Бджола із квіток мед бере і жодної, премудра, не минає (І. Кочерга).

Лисеня було ще замале, щоб уполювати собі щось (в. Гуцало). Вода з джерела, капелюх із соломи, сік моркви, олівець Сашка, окуляри дідуся, гуртожиток для студентів, краєвид гір, лялька сестри, краплі дощу, пісня солов’я, рушник із полотна, олія з кукурудзи, матч товаришів, зброя козаків, вулиця в селі. 240. Запишіть подані словосполучення у два стовпчики: а) з прикметниками, що виражають значну міру якості; б) з прикметниками, що виражають невелику міру якості. Позначте префікси і суфікси, які надають цим прикметникам різну міру якості. Завелика відстань, малюсіньке прохання, зеленувата трава, величезне село, жовтавий абрикос, широченна яма, прадавня казка, чорнявий школяр, кислющий апельсин, підстаркуватий капітан, солодкуватий ананас. Та вже щось мій коник вороний в воротях спіткнувся. Ой повій, повій, та буйний вітре, та й понад морем. Не хилися, явороньку, ти ще зелений, не журися, козаченьку, ти ще молодий. Тече річка невелика, схочу – перескочу.

Поза гаєм зеленим брала вдова льон дрібний (Нар. творчість).

При творенні присвійних прикметників відбуваються звукові зміни. Перед суфіксом – ин кінцевий приголосний основи [г] змінюється на [ж]; [к] на [ч]; [х] на [ш]: Ольга – Ольжин, донька – доньчин, свекруха – свекрушин. 24Утворіть від поданих іменників прикметники і запишіть їх у два стовпчики: а) ті, у яких не відбувається спрощення в групах приголосних; Якщо ви правильно виконали завдання, з четвертих букв слів, записаних у перший стовпчик, складеться пропущене слово у прислів’ї: “Коли…не навчиш у пелюшках, то не навчиш у подушках”. Чешский город, гигантская птица, французская булочка, туристическое агентство, нидерландские пейзажи, кавказские горы, Золотоношский район, Криворожский завод, торт “Пражский”, Дрогобычский педагогический университет, Острожская академия, Воронежский хлебный комбинат. Поля в Золотоноші, намисто доньки, плач невільників, походи козаків, степи казахів, жезл герцога, модниця з Парижа, верстат ткача, брат Ольги, вулиці Цюріха., береги Сиваша, дружинники князя, краєвиди Меджибожа. Херсон був заснований 1778 року як база чорноморського флоту з фортецею і кораблебудівною верф’ю. Нині це – обласний центр України. Назвало місто на честь стародавнього Херсонесу залишки якого зберегли ач поблизу сучасного Севастополя. Давньогрецьке слово херсонес означає “півострів”. Славна Херсонщина своїми родючими землями, безкраїми степами, які бачили козацьку звитягу, по яких повільно чвалали воли, запряжені в чумацькі вози – мажі. Нічною дорогою мандрівники вдивлялися у небо безкрає, неозоре, що розкинулось над запашним степом. А там, у височині, мерехтять зірки, вишиті золотом нарушнику Чумацького Шляху. Не заблукає подорожній, знайде дорогу до рідної домівки (Із довідника). 24Пригадайте визначення епітета, порівняння, уособлення, наведіть приклади. Скажіть, які художні засоби і з якою метою використані в поданих реченнях. Дніпро берег риє-риє, яворові корінь миє, стоїть старий, похилився, мов козак той зажурився Аж ось ринуло від сходу ясне проміння, мов руки, простяглося до лісу, обняло його, засипало самоцвітами, золотими смугами впало на синю від роси траву на галявині Коцюбинський). Щось мріє гай – над річкою. Ген неба край – як золото (249. Прочитайте учнівський твір, доберіть до нього заголовок. Висловіть свої враження про твір.

Які художні засоби використано? Чи допомогли вони вам уявити море взимку? Я проживаю в невеличкому містечку. Влітку воно стає багатолюдним і гомінким. Звідусіль сюди заїжджаються туристи, щоб відпочити на узбережжі Азовського моря. Воно й мене чарує своєю силою і неповторністю. Мрію пов’язати свою майбутню професію з морем і стати капітаном.

Минав грудень, але снігу цього року ще не бачив ніхто. Дні були похмурі й одноманітні. Небо безперестанно плакало дощами. Але я вирішив підійти ближче до води. Море мене мало вразило. Сіре й бурхливе, воно раз у раз хлюпало холодними бризками на берег.

Хвилі розбивалися і викидали на пісок медуз, крабів та багато дрібної риби. Чайки спускалися на землю, поважно походжали, збираючи здобич.

250. Напишіть твір-опис природи на одну з тем: “Неповторна літня краса”, “Прогулянка до лісу”, “За містом”, “Світанок”. За потреби скористайтеся фотоілюстрацією “Маковий захід”. Related posts: Способи творення прикметників УКРАЇНСЬКА МОВА. ПІДГОТОВКА ДО ЗНО МОРФОЛОГІЯ Прикметник Способи творення прикметників Префіксальним способом прикметники утворюються від: А) прикметників: Сильний – пресильний; високий – невисокий; Б) іменників (із прийменником Без): Без меж – безмежний; без крил – безкрилий. Суфіксальним способом прикметники утворюються від: А) іменників: Сон – сонний; книга – книжний, книжковий; Б) прикметників: Білий – біленький, Способи творення дієслів – Дієслово УКРАЇНСЬКА МОВА. ПІДГОТОВКА ДО ЗНО МОРФОЛОГІЯ Дієслово Способи творення дієслів Дієслова можуть утворюватися від дієслів та інших частин мови.

Префіксальним способом дієслова утворюються тільки від інших дієслів, причому до одного твірного слова може приєднуватися значна кількість префіксів, які надають дієслову іншого значення: Зайти, прийти, вийти, перейти, підійти, надійти, зійти, дійти, відійти, обійти. Це найбільш продуктивний ТВОРЕННЯ ПРИКМЕТНИКІВ Морфологія та орфографія. Прикметник § 4ТВОРЕННЯ ПРИКМЕТНИКІВ Про прикметникові суфікси, зміни приголосних при словотворенні, а також про перехід прикметників у іменники ПРИГАДАЙМО. Які є способи словотворення? 373 Розгляньте зразки творення прикметників. Зробіть висновок, якими способами творяться прикметники.

Суфікси прикметників Якісні Прикметники Відносні Прикметники Присвійні Прикметники -ш-, – іш-, – енн-, – анн-, – еньк-, Творення прикметників. Перехід прикметників в Іменники ПРИКМЕТНИК § 48 Творення прикметників. Перехід прикметників в Іменники Запам’ятаймо! Більшість прикметників в українській мові є похідними, тобто такими, що утворюються від інших частин мови, наприклад: – іменників: сила -> сильний, виставка -> виставковий. – дієслів: діяти ->діяльний, чинити -> чинний, – прикметників: білий -> білявий, смачний -> пресмачний, – прислівників: сьогодні -> сьогоднішній, учора Способи творення іменників МОРФОЛОГІЯ І ОРФОГРАФІЯ ІМЕННИК §19. Низько СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ДІЄСЛІВ – навчальна: ознайомити семикласників зі способами творення дієслів; – розвивальна: формувати вміння знаходити дієслова й визначати спосіб їх творення, вправно ними користуватися при творенні дієслів; доречно використовувати в мовленні дієслова, утворені різними способами; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; – виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу познайомити з рослинами-цілителями, з надбаннями народної медицини. Внутрішньопредметні зв’язки: СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ТА НАГОЛОШУВАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ Морфологія. Уміло тут СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ДІЄСЛІВ ОРФОГРАФІЯ & 1СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ДІЄСЛІВ 20Казати – переказати Білий – білити Зима – перезимувати Йти – прийти Обід – обідати Син – усиновити Сміятися – розсміятися Я – якати Два – подвоїти Дієслова творяться від дієслів [креслити – підкреслити), іменників (вечеря ОСНОВНІ СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ІМЕННИКІВ Морфологія. Визначте Способи творення іменників – Іменник УКРАЇНСЬКА МОВА. ПІДГОТОВКА ДО ЗНО МОРФОЛОГІЯ Іменник Способи творення іменників Префіксальний: Дід – прадід, друг – недруг. Суфіксальний: Гриб – грибок, стіл – столик, дорога – доріжка. Префіксально-суфіксальний: Береза – підберезник, нога – підніжок, спокій – заспокоєння. Безафіксний: Підписувати – підпис, розшукувати – розшук, синіш – синь. Основоскладання: Пароплав, стінгазета, Основні способи творення іменників – Іменник Самостійні частини мови Іменник Основні способи творення іменників Іменники творяться: – суфіксальним способом (найчастіше): кобзар, мужність, лимонник, птаство, річка, вовчище, везіння; – префіксальним способом (рідко): сутінь, приказка, несправедливість, антивірус; – префіксально-суфіксальним способом: узбіччя, пролісок, підосичник, заріччя, відсоток; – безсуфіксальним способом: ноша, біг, крик, захід, схід; – способом складання слів та основ: відеозал, завуч, завгосп, метробудівник, Основні способи творення іменників І СЕМЕСТР ІМЕННИК Урок № 33 Тема: Основні способи творення іменників Мета: дати відомості про основні способи творення іменників, суфікси, які надають значення зменшеності, пестливості або збільшеності, згрубілості; формувати вміння визначати способи творення іменників та утворювати іменники різними способами; розвивати культуру усного та писемного мовлення; сприяти збагаченню словникового запасу учнів словами, утвореними за допомогою антонімічних Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ДО ТЕМИ “ПРИСЛІВНИК” – Якісно-означальні (повільно, СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ПРИСЛІВНИКІВ ОРФОГРАФІЯ СПОСОБИ ТВОРЕННЯ ПРИСЛІВНИКІВ 36Прочитайте прислів’я. Визначте прислівники. Яким способом і від якої частини мови утворено кожний з них? Ви робіть по-вашому, Способи творення слів БУДОВА СЛОВА. Існують такі Найуживаніші суфікси прикметників ОРФОГРАФІЯ Прикметник Найуживаніші суфікси прикметників Найчастіше прикметники творяться за допомогою суфіксів. У творенні якісних прикметників, як і іменників, беруть участь суфікси двох груп: 1) ті, що утворюють прикметники з новим відтінком у значенні; 2) ті, за допомогою яких утворюються прикметники з новим значенням. Суфікси першої групи поєднуються з основами якісних прикметників, надаючи їм значення Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Відмінкові закінчення прикметників з основою на твердий приголосний ПРИКМЕТНИК Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Відмінкові закінчення прикметників з основою на твердий приголосний 18Розгляньте таблицю. Відмінок Відмінкові закінчення в однині Відмінкові закінчення в множині Чол. рід Жін. рід Середи, рід Для всіх родів Н Довгий шлях Довга ніч Довге поле Довг стежки Р Довгого Довгої Довгого Змінювання і творення слів. Лише два звуки, а як вони можуть змінити значення слова, та й ваш настрій: Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без терміна, практично) Урок 52 Тема. Вправи на доцільне використання прикметників у мовленні. Спостереження за формами прикметників найвищого ступеня (без терміна, практично) Мета: практично ознайомити дітей із ступенями прикметників, розширити уявлення дітей про прикметник, вчити використовувати ступені прикметників у мовленні; розвивати мовлення дітей шляхом навчання доцільного використання прикметників у мові; виховувати патріотизм, любов до України. ВІДМІНЮВАННЯ ПРИКМЕТНИКІВ У СПОЛУЧЕННІ З ІМЕННИКАМИ В ОДНИНІ ТА МНОЖИНІ. ВІДМІНКОВІ ЗАКІНЧЕННЯ ПРИКМЕТНИКІВ З ОСНОВОЮ НА ТВЕРДИЙ ПРИГОЛОСНИЙ Мета: ознайомити учнів з відмінюванням прикметників в однині та множині; вчити визначати відмінок прикметників, зіставляти і розрізнювати відмінкові закінчення прикметників з орієнтацією на твердий приголосний основи; виховувати любов до рідного слова. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання Каліграфічна хвилинка Бі лаг іжн ек тру чар Є слова, 9 листопада — День української мови: привітання, картинки та листівки. Уже традиційно з 1997 року 9 листопада вся Україна святкує День української писемності та мови! Найкращі вислови українською мовою, теплі привітання та листівки — в нашому матеріалі! Україна святкує День української мови завдяки ініціативі Президента України Леоніда Кучми. В 1997 році колишній Президент підписав указ про запровадження свята в день вшанування українського літописця преподобного Нестора — послідовника творців слов’янської писемності Кирила та Мефодія. Кожного року в День української писемності та мови можна побачити урочисте покладання квітів до пам’ятника автора «Повісті временних літ» Нестора Літописця. Крім того, проходить нагородження кращих українських літераторів і популяризаторів українського слова, а також видавництв, які випускають літературу українською мовою. У школах в День української писемності та на Українському радіо обов’язково проводять традиційний диктант національної єдності.

У «радіодиктанті» можуть взяти участь всі бажаючі.

В цей день не обходиться і без змагань: щорічно стартує в День української мови конкурс Петра Яцика, в якому за перемогу змагаються знавці української мови з усього світу. Що саме цікаве, кількість учасників вимірюється у мільйонах.

Привітання з Днем української мови та писемності у прозі. Українська мова – солов’їна, вона ллється, немов пісня, і прекрасними рядками лягає на папір! Бажаю в цей святковий День української писемності та мови забудуться всі складнощі і сумніви. У той же час, бажаю, щоб світоч дивного української мови ніколи не згасав в тобі! Твори українською! Вітаю з Днем української писемності та мови! Нехай вічно живе мелодійна і співуча мова, яку колись оспівав Шевченко, Леся Українка, Іван Франко та інші наші класики, нехай всі діти знають правила української граматики, нехай славляться вірші і твори українських поетів і письменників. З Днем української писемності та мови. Бажаю грамотно писати і говорити, талановито записувати історію свого життя і розповідати історії з життя гідних людей. Будь толерантним, впевненим в собі, утвореним, багатим і матеріально, і морально. І нехай кожен день дарує тобі гарний букет щастя, як милозвучний букет української мови. Вітаю! Поздоровлення з Днем української мови у віршах.

Вірші про українську мову від класиків. Як парость виноградної лози, Плекайте мову. Пильно й ненастанно Політь бур’ян.

Чистіша від сльози Вона хай буде. Вірно і слухняно Нехай вона щоразу служить вам, Хоч і живе своїм живим життям.

Прислухайтесь, як океан співає – Народ говорить. І любов, і гнів У тому гомоні морськім. Немає Мудріших, ніж народ, учителів; У нього кожне слово – це перлина, Це праця, це натхнення, це людина. Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля; Збирайте, як розумний садівник, Достиглий овоч у Грінченка й Даля, Не майте гніву до моїх порад І не лінуйтесь доглядать свій сад. А Вкраїни мова – Мов те сонце дзвінкотюче, Мов те золото блискуче, Вся і давність, і обнова – Українська мова.

Розцвітай же, слово, І в родині, і у школі, Й на заводі, і у полі Пречудесно, пречудово Розцвітай же, слово! Хай ізнов калина Червоніє, достигає, Всьому світу заявляє: Я – країна Україна – На горі калина! Листівки на День української мови та писемності.

Найкращі вислови про українську мову. «Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову. Ми повинні бути свідомі того, що мовна проблема для нас актуальна і на початку ХХІ століття, і якщо ми не схаменемося, то матимемо дуже невтішну перспективу ” “Мова – втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть мови, за приступнiсть мови, за багатство мови…” Визначте Мабуть, з причини того, що Способи творення прикметників. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання Каліграфічна хвилинка Бі лаг іжн ек тру чар Є слова,

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

криптопро pdf 2 0 серийный номер

бізнес-курс англійської мови і.с.богацький н.м.дюканова 1998

уроки музыки для детей донотный период нотная грамота белованова маргарита евгеньевна

презентация на тему умови збереження психічного та фізичного здоровья дошкільників

dasan h660rw инструкция на русском