схема формування поняття жива і нежива природа 3 клас

Гдз геометрія 9 класс крижановський природа і жива 3 схема клас нежива формування поняття гдз 9 класу з англійської мови.

Природа навколо нас. Жива І нежива природа. У природі все пов’язане. Мета: розширити і поглибити знання учнів про природу, її різноманітність; формувати поняття «жива природа» і «нежива природа»; вчити працювати з підручником, розрізняти предмети «живої» і «неживої» природи на конкретних прикладах; розкривати взаємозв’язки між елементами природи і довести, що жива природа не може існувати без неживої; розвивати логічне мислення при побудові ланцюжків живлення, увагу, пам’ять, спостережливість; вчити бачити в прислів’ях глибину народного бачення; виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї. Обладнання : зошит з друкованою основою для 2 класу «Я і Україна», схема «Природа», схеми ланцюжків живлення, три скриньки з написами «Жива природа», «нежива природа», «зробила людина», конверт з картками, малюнки, загадки.

І шкоди їй не робити! Актуалізація знань учнів Спостереження за природою (З’являється на дошці малюнок сови) Діти до нас прилетіла сова і розповідає, що у лісі тепло, гарно, співають птахи. Вона хоче дізнатись, яка погода у нас, що ви помітили, йшовши до школи. Давайте розкажемо. Гра «Мікрофон» (- Я бачив, що ластівки зібрались і сидять на дротах. — Я побачила, що везли багато моркви на засолзавод.) А що відчули? (- Я відчула прохолодне повітря і дув вітер. — Почав накрапати дощ.) А чому це так сталось в природі? (- Бо осіню всюди хазяйнує. — Я побачив зламане маленьке деревце.) І що ти зробив?

(- Нічого, йому вже нічим не можна допомогти. Зламане у самої землі.) З цього приводу є вірш. Портника «Зламана гілка» Невже не знає він, що скоїв лихо.

А щоб ти порадив Івасю, усім дітям і людям? (- Не ламати дерев і не нищити природу) Підсумки спостережень за природою за тиждень. А які зміни в природі відбулися за цей тиждень? (Сонечко світило яскраво і ховалось за хмари) Давайте відмітимо це в календарі спостережень. Позначимо у графі «Стан неба» − хмарно Чи були опади протягом тижня? (Були.) Які? (Дощ.) Позначимо у графі «Опади» − дощ. У яку сторону найбільше хилились дерева, що біля школи? (До спортивного майданчика) Позначимо стрілку вгору і праворуч  у графі «Вітер».

Тепло було чи холодно? (Тепло) Пишемо у графі «Температура» слово тепло червоним кольором. Бесіда Діти, ми щойно з вами декілька разів вжили слово природа. А що таке, на вашу думку, природа? — Я з ним (нею) не згодна. Будівля – це не природа) Тоді назвіть предмети, що належать до природи. (Кіт, дерева, собака, трава, повітря, вода.) А що ж таке будинок? (Це не природа, його побудували люди) Мотивація навчальної діяльності А для чого людина вивчає природу, як ви думаєте?

(- Природа приносить користь людині. — Щоб більше знати про природу) Повідомлення теми і завдань уроку Читання теми з дошки. Щоб дізнатися тему нашого уроку, треба прочитати речення, у яких склади і букви переплутались. Правильно. Ми будемо сьогодні на уроці говорити про природу, її різноманітність, ознайомимося з предметами живої і неживої природи, дізнаємося про взаємозв’язок між живою і неживою природою. ^ Сприймання й усвідомлення матеріалу. Робота із скриньками. Діти, сьогодні вранці я знайшла в класі три скриньки з написами «Жива природа», «Нежива природа» і «Зробила людина», а також конверт з картками, на яких намальовані предмети. А ось іще один конверт. Це пише нам Мудра Сова, яка просить нас розкласти ці картинки по скриньках. Допоможемо Сові? (Так) Роботу організуємо так: ланцюжком будемо виходити до столу, брати картку і відповідно кладемо в скриньку «Зробила людина» чи в бік. Отже, у скриньку «Зробила людина» ми поклали: стіл, автомобіль, комп’ютер, будинок, шафа, книжка, ручка, сорочка,двері, кеди, каблучка, сережки, корабель, літак. Робота з підручником ст.21. Діти, уважно слідкуйте, а я прочитаю статтю «Природа навколо нас». Продовження виконання завдання Сови. — Продовжуємо нашу роботу із скринькою далі… — То що не можна назвати природою? (Речі, які зробила людина) Робота за малюнком підручника ст. 21. — Розглянемо малюнок. — Чим живе відрізняється від неживого? (Живе, народилось, росте, рухається, живиться, дає потомство, вмирає) Гра «Телевізор» Далі ми з вами будемо в ролі, визначатимемо предмети живої, неживої природи і предмети, що зробила людина. Я називаю слово, а ви визначаєте і кажете свій висновок в «телевізор» (Вітер,комбайн, сніг, вода, зошит, каштан, ручка, калина, кінь, сорока, злива, лелека) Підводимо підсумок. Як справились із завданням? (Добре) Молодці!

Робота із загадками. — Відгадайте загадки, запишіть відгадки. Й знову будем працювати. Складання «Діаграми Вена» Діти, зараз попрацюйте в групах по 4 учні. Вам треба доповнити схему. Записати у центральному секторі спільні риси живої природи. Подумайте, що є спільного у людей, тварин і рослин. Народжуються Живляться Дихають Рухаються Умирають Давайте перевіримо роботу. Один учень, якому сьогодні довіряєте, читає і коментує спільні риси живої природи. Першу рису коментує учень з 1 групи, другу – з 2 групи, третю – з третьої і т.д. Коли один учень коментує, решта слухають, звіряються зі своїми записами, поправляють і виправляють помилки, якщо є. Якщо ваш товариш з групи щось не доказав ви можете доповнити його. — Яка група справилась із роботою краще? Молодці. Робота в зошиті ст. 3.

— А тепер попрацюємо в зошиті і самостійно виконаємо завдання 2. — Чому? (Людина дихає повітрям. Пташки літають у повітрі) Продовження роботи з підручником — Значить у природі все пов’язане. А як і що із чим дізнаємось, коли опрацюємо статтю із підручника на ст. 22. (Кращі учні читають, а інші слідкують і слухають) — А тварини з рослинами як? (Комахи запиляють квіти. Птахи розносять насіння. І де воно впаде, виросте рослина) Продовження роботи в зошиті ст. 4 Щоб підсумувати, що в природі все пов’язане попрацюємо в зошиті з малюнком. Уважно розгляньте його. А тепер поясніть, як нежива природа впливає на живу? (Сонце дає тепло, росте трава, рослини. Дощ іде – ростуть рослини. Хмари захищають рослини від сонця. Земля дає схованку тваринам. У ґрунті росте коріння рослин. Теплої пори корова пасеться на лузі) Складання ланцюжків живлення Я знаю, що у нас у класі є рибалка, який ловить рибу із татусем. Це Богдан. От він нам розкаже, що їсть карась. (Рослини, водорості) — Водорості з’їдає карась, а карася – щука. І вийшов у нас такий ланцюжок, який називається ланцюжком живлення. Давайте складемо ще один ланцюжок живлення і Оленка запише на дошці. У лісі росте трава.

Хто її їсть? (Заєць) А зайця хто їсть? (Лисиця, вовк) — Що стоїть першим у ланцюжках живлення? (Рослини) Запам’ятайте це. Робота з підручником А тепер самостійно прочитайте статтю «Ланцюжки живлення» на ст. 2Поки ми з вами працювали Сова дрімала, а лише почула про ланцюжки живлення відразу проснулась, і пропонує нам скласти ланцюжки живлення. Тільки, не забувайте, що стоїть першим у ланцюжку? Зерно, миша, дерево, жуки. А тепер перевіримо. Знайдіть правильний ланцюжок: Діти, уважно розгляньте ланцюжки живлення і визначіться, який з них правильний. — Чому на першому місті капуста, далі попелиця, а потім сонечко? Хто пояснить? (Посадили капусту на городі. Вона росте. На неї напала і їсть попелиця.

А сонечко з’їдає попелицю.) Всі згодні з таким поясненням? ^ Узагальнення і систематизація знань. Робота з прислів’ями.

(картка кожному учню) Діти, візьміть картку з прислів’ями. З’єднайте частини, щоб вийшло прислів’я. Я к нема дощу в час, посади три Х оч мороз і припікає, там нема комашок Зрубав одне дерево то нема і хліба в нас Де багато пташок зате комарів немає Як пов’язані між собою об’єкти природи, що підкреслені в прислів’ях? Якщо весною і влітку немає дощу, то пшениця засохне і хліба не буде.) Пташки поїдають комах) У мороз холодно, але комарів немає. Він знищує комарів) Яке прислів’я вчить любити природу? Слухання вірша «Учись любити» Учись любити. (Можна використати частину вірша) До чого закликає вірш? (Творити добро) Що це треба робити? (Садити дерева, берегти природу, садити квіти, не точити березового соку) Естафета-гра «Жива природа» У мене в руках квітка – айстра. Зараз ви будете передавати її з рук в руки і при цьому будете називати предмет живої природи. Повторюватись не можна. Якщо забувсь – говориш «Пропускаю». Як справились? Продовжіть речення: На сьогоднішньому уроці ми вивчали… Цей урок навчив мене… Хочу бути активним, як… На наступному уроці я буду… Домашнє завдання Діти, відкриваємо щоденники і записуємо ст. 21 – 23 по підручнику читати, опрацювати завдання Барвінка, ст. 3 – 4 у зошиті закінчити невиконані завдання. Підібрати загадки про природу. Урок у початковій школі (1 клас) Тема: Рослини. Різноманітність рослин.

Що дають рослини людям? Як потрібно турбуватися про рослинний світ? Мета: формувати поняття «природа», розвивати уміння спосте­рігати за об’єктами природи, вміння групувати предмети за певними ознаками (належить чи не належить До яси вої природи). Виховувати любов до природи, шанобливе ставлення до речей, які створені людиною. Обладнання; діапозитиви із зображенням живої і неживої при­роди, ілюстрації, картки, плакат. т Які.ваші улюблені іграшки? Чому? Проблемний вступ до уроку. Відгадування загадок, Куди підеш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вжи­ваєш (Повітря). Голуба хустка, жовтий клубок, покачається, людям усміхається (Небо, сонце). Над бабиною хатою висить хліба скибина, собаки гавкають, а дістати не можуть (Місяць). Торох, торох, розсипався горох почало світати т- немачого збирати (Зірки).

Вірно ліодям я служу, їм дерева стережу: дзьоб міцний я маю, шкідників ним добуваю, (Дятел). Хто на ніжці невисокій— ніжнолиций, синьо­окий — крізь проталини-віконця посміхається до сонця? (Пролісок). Дуже товсті ноги маю» ледве їх переставляю, бо ви­сокий я на зріст» довгий ніс і куций хвіст (Слон). Як ви гадаєте, всі ці відгадки, яким одним словом можна назвати? (Природа). II. Формування нових знань, прийомів і засобів діяль­ності Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроді ми будемо говорити про природу: живу і неживу, що відноситься до природи, а що ні» що зроблено руками людини. Демонстрація діапозитивів і розповідь вчителя. Сонце, зорі» небо, повітря» вода, рослини, тварини, людина — це все природа. Все, що зроблено руками людини не відноситься до природи. А що саме, назвіть? (хата, меблі, автомобіль.) Що зроблено руками людини в нашому класі? (Від­повіді учнів).

Жива природа — це рослини, тварини і люди. Саме в такій послідовності природа створила живе на Зем­лі.

У світі природи все взаємозв’язане. Життя рослин, тварин і людей знаходиться в залежності від сонячної енергії, повітря,води і ґрунту. Сонце, вода, ґруйт— життя рослинам. Без повітря і води не можуть жити ні тваринії, ні люди.

Усе живе народжується, живиться, дихає, росте і вмирає. Нежива природа — це Сонце, Місяць, зірки, повітря, вода, ґрунт.

Нежива природа немає ознак живої при­роди. Отже жива природа впливає на неживу. Рослини очищають повітря, збагачують ґрунт. Люди повинні любити і берегти природу. Фізкультхвилинка Повітря нам потрібне всім І дорослим, і малим. Мені, тобі, звірятку, пташці, Листочку, квіточці, комашці, Чи під воду ми пірнаєм — Все ж повітря споживаєм. Комашка по землі повзе — І та повітрям дихає. Вітер крила обертає молодого вітряка І вітрила надуває величезного човна А щоб Повітря чистим було, Потрібно, щоб дерев багато росло. Робота з підручником,. 54, 55. Які предмети не є природою? Перелічіть, які предмети відносяться до живої при­роди? Що не відноситься до живої природи? Гра «Живий, неживий», Вчитель називає ряд предметів. Якщо предмети від­носяться до живої природи діти плескають в долоні, якщо до неживої природи —-сидять тихенько. Вовк, гори, каштан, ведмідь, тюльпан, місяць, риба, зорі, вода, комар, сніг, гриби, веселка, шкодяр. ^ Відгадування загадок> Як ви гадаєте, зміна пір року — це є природа? Коли це фувае?

(Взимку). Коли це буває? (Влітку). Робота у зошиті з друкованою основою,. 31. Роздивіться уважно малюнки. Як ви гадаєте, що зображено на них? (Пори року). Висновок: Відбуваються зміни в природі. Про яких сестер говориться? Перша сестра — від квітів рябіє, Друга сестра — палить, як вогнище, Третя сестра від доплів мокра, А четверта сестра сувора. жах! Людина дістає від природи все, що їй потрібно для життя: тепло, повітря, їжу, одяг, житло. Вона вивчає природу, щоб уміти використовувати її багатства. Спілкуючись з природою, треба пам’ятати: не кривдь братів нащих менших, не ламай гілок, не зривай квіт­ку, не губи дерево, щоб зламати його потрібна хвилина, а виростити його — потрібні роки.

У народі є звичай: народжується дівчинка — садять калину, щоб росла дійчинка така красива, як калина, а хлопчик народжується — садять дуб, щоб дитина була сильна, здорова. IФормування вмінь та навичок ^ Гра «Вибери» (Вчитель читає вірш, а дітям дає завдання по ря­дах: 1 ряд — запам’ятати і потім назвати предмети живої природи, 2 ряд — неживої природи, 3 — ряд пред­мети зроблені людиною). Синє небо, синє море, Білий парус вдалині. Понад морем гори Й білі хмари, наче сніг. 4 На матросах білий одяг, Тільки сині комірці. І біленька Ляля. Щоб я на свято. До них прийшла, Цяцьок багато їм принесла. (Ялцнка) В земляйій сиджу коморі, А коса моя надворі. (Морква) Не дід, а з бородою. Не бик, а з рогами. Не корова, а доїться. (Коза) Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кудлатий. Одягнувся в кожушину, Мед шукає й ожину, Літом любить полювати, А узимку — в лігві спати. Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь) ^ Срібна зірка, біла-біла, На долоню теплу сіла. І як сіла, то й розтала — Голуба водиця стала. (Сніжинка) — Прочитайте слово (Природа) Робота в зошиті з друкованою основою,. 32. (Самостійно позначити ті предмети, які відносять­ся до живої природи, розфарбувати предмети, які від­носяться до неживої природи), Читання вірша вчителем. Буду я природі другом. Йтиму садом, полем, а чи лугом. Буду я природі вірним другом. Не столочу навіть і трави, Я скажу їй: — Йеленій, живи! Коли лісом буду я іти, Теж посію зерна доброти. Побажаю дереву і пташці, Щоб віки жили у мирі й Щасті! рослин, тварин, людей від сонячного світла і тепла; форму­вати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі на основі власних спостережень; з’ясувати, чому на Землі змінюються пори року; продовжувати знайомити дітей зі способами пізнання природи, учити спостерігати за висотою Сонця; виховувати повагу до традицій укра­їнського народу, вшановлювати Сонце; продовжувати формувати любов до рідної природи. Обладнання: ілюстрації, слайди «Пори року», «Нежива і жива при­рода», діапроектор, «Рух Сонця не небозводі», магнітна дошка або набірне полотно.

1. Фронтальне опитування.

Що таке природа?

Що належить до неживої природи? Що належить до живої природи? Що не належить до природи? Які предмети неживої і живої природи є у вас удома? Перелічіть ваші домашні речі, створені людиною. Чому природу необхідно берегти, любити і поважати?

2. Індивідуальне опитування. Бесіда. Чому Сонце називають сонечком? До кого мами і бабусі часто ласкаво звертаються: «Ти моє сонеч­ко»?

^ IАКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ Що ви знаєте про Сонце? ч Чи потрібно воно живій природі? Що одержуємо ми від Сонця? Які пори року ви знаєте?

^ IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні ми ознайомимося з темою «Сонце. Чому буває літо, осінь, зима, весна».

Дізнаємося, що таке Сонце, навіщо воно по­трібно рослинам, тваринам, людям, як воно гріє протягом дня, чому буває літо, осінь, зима, весна; продовжимо вчитися пізнавати природу за допомогою спостережень. Робота з ілюстраціями підручника (с. 48). Розгляньте, як художник намалював сонце на трьох нижніх ма­люнках. Чи йому так захотілося, чи це справді спостерігається у природі протягом доби? Знайдіть, де намальовано ранок, день і вечір. Чому вранці й ввечері пляжі майже пусті? Чому вдень пляж заповнюється? Чи спостерігали ви таке влітку? Робота з зошитом (с. 26). Розгадайте загадку про Сонце. Що таке Сонце? До якої природи належить Сонце — живої чи неживої? Яким ви собі уявляєте Сонце? Пригадайте, у який час сонечко з’являється у віконці твоєї кімнати: вранці, вдень чи увечері. Намалюйте сонечко у своїх зошитах. Подумайте, навіщо нашій планеті Сонце. Розгляньте малюнок. Що дає Сонце всьому живому? Уявіть, що станеться з нашою планетою, якщо не буде Сонця. Уявіть себе сонечком. Опишіть, що ви бачите з висоти. Що б ви хотіли змінити на Землі? Що ще, окрім тепла і світла, послали б на Землю? ^ 4. Розповідь учителя. Сонце — величезна зірка у безкрайньому космосі. Людині важко навіть уявити, що таке Сонце насправді. У його середині температу­ра сягає 15 мільйонів градусів! Уже мільярди років Сонце постійно виділяє енергію, яка доходить до Землі у вигляді світла і тепла. Сонце освітлює й обігріває все, що є на нашій планеті. Сонце — джерело життя на Землі. Якби Сонце погасло, то через декілька тижнів на Землі не залишилось би ніякого життя. Тільки Сонце може нагрівати всю Землю і підтримувати на ній таку температуру, при якій вода і повітря не перетворюються на крижаний панцир. Тільки завдяки сонячному теплу вода може випаровуватися з оке­анів, а потім випадати на землю животворними дощами. Тільки сонячне світло і тепло дають можливість зростати рос­линам, які забезцечують нас їжею. Тільки світло Сонця сприяє утворенню кисню і виділенню його у повітря зеленими рослинами. Кисень є необхідним для дихання усієї живої природи. А вчені-астрономи в різних країнах продовжують спостерігати за Сонцем, вивчати його. Вони роблять це за допомогою спеціаль­них приладів — гігантських телескопів, які розташовуються ви­соко в горах, звідки найкраще спостерігати за Сонцем. Іноді спостереження і зйомки проводять навіть з аеростатів, ракет, космічних станцій, супутників. Яке ж майбутнє нашого світила? Учені довели, що Сонце буде світити іще декілька міль­ярдів років і забезпечувати життя на Землі. Примітка. У своїй розповіді про вшанування Сонця вчитель може використати додаткову інформацію (див. інформацію для вчителя 5. Обговорення питань проблемного характеру. Чому влітку жарко, а взимку холодно?

Чому навесні й восени не дуже жарко і не дуже холодно? 6. Робота з текстом підручника (с. 49). Що дає Сонце Землі? Яке значення мають сонячні світло і тепло? Чому буває літо, осінь, зима, весна?

^ Робота з малюнками підручника (с. 50). Знайдіть і визначте всі пори року. Доведіть, що зміна пір року залежить від висоти Сонця над Землею. Пригадайте, чи високо піднімалося Сонце над Землею минулого літа, восени, взимку; поспостерігайте, як воно піднімається тепер.

^ VII.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ. 27—29). Розгляньте малюнки і визначте за ними, яку пору року зобра­жено на кожному з них. Підпишіть їх назви. Укажіть черговість пір року. Подумайте, від чого залежить зміна пори року. Чим одна пора року відрізняється від іншої? Назвіть основні ознаки весни, літа, осені, зими. З’єднайте стрілочками явища природи з назвами пір року (с. 29). Поясніть свій вибір. Яка пора року подобається вам найбільше? Уважно розгляньте малюнок і знайдіть помилки, яких припус­тився художник.

Обґрунтуйте свою відповідь. До яких пір року ви зарахуєте кожну з помилок? Уявіть себе художником, виберіть одну з деталей-помилок і переробіть малюнок відповідно до потрібної пори року.

Дидактична гра: «Сонце сходить — усе оживає, сонце заходить — усе завмирає». Підсумкова бесіда. Яку тему вивчали на уроці? Про що нове дізналися? Чого навчилися? Завдання для допитливих. Дібрати малюнки на тему «Пори року». Дібрати загадки про Сонце і пори року. Що відноситься до неживої природи: приклади предметів і обєктів. Природа – широке поняття, що включає в себе неживі об’єкти природного походження і різноманіття живих організмів, що оточують людину. Рослини, звірі й птахи — це жива природа. Її особливістю є відсутність залежності від цивілізації, здатність до природної регуляції і самовідновлення.

Можна зустріти різні предмети неживої природи, не схильні до рухливості і значних видозмін. Що відноситься до неживої природи, а що є живими організмами — поговоримо докладніше. Опис поняття. Нежива природа – це група предметів навколишнього світу, що не відповідають ознаками живого, не залежних від діяльності та участі людини. Ознаки живого і неживого. Визначення належності предметів навколишнього світу до тієї чи іншої групи дозволяє краще сформувати розуміння взаємодії біосфери з гідросферою, літосферою і атмосферою. Всупереч помилковій думці, зростання не є невід’ємною ознакою живого, так як цією здатністю володіють такі об’єкти, як мінерали і кристали. Однак зростання гірських порід та інших предметів значно відрізняється від того властивості, якими володіють тварини і рослини. Зростання неживого ґрунтується на прикріпленні нових структурних елементів до первісної форми, в той час як живі об’єкти збільшуються в розмірі шляхом формування нових клітин. Корисне відео: чим живе відрізняється від неживого. Приклади неживої природи. Розглянемо докладно об’єкти неживої природи. Навколишній світ багатий різними формами предметів — неживих тел.

Для простоти розуміння була введена класифікація, що дозволяє розділити тіла на кілька груп. Тверді (гірські породи, мінерали, лід). Рідкі (вода, лава, роса, річки і озера). Газоподібні (пари різних речовин, зірки). Неживу не вмирає і не народжується, тим не менш можна спостерігати руйнування гір і випаровування природних джерел. Зміна форми і розміру тіла є відповідною реакцією на зміну температури, тиску чи інших факторів зовнішнього середовища. В процесі зміни агрегатного стану неживе зберігає свої структурні частинки, що дозволяє відновити первісний стан (конденсація водяної пари). Повітря та атмосфера. Повітря, необхідний для життя великої кількості живих істот на нашій планеті, входить до складу атмосфери або «повітряної оболонки землі». Атмосфера складається з суміші численних газів, що володіють різним складом і властивостями. інертні в пересуванні (пересуваються під дією зовнішніх факторів); не мають власних обмінних процесів (не дихають, не мають потреби в їжі та воді); не народжуються і не вмирають (виникають в процесі випаровування вологи); не проявляють подразливість; не розмножуються і не ростуть. Газам не властиві ознаки живого, однак їх присутність необхідна не тільки людині, але і іншим організмам. Незважаючи на те, що сам повітря не відноситься до живих структур, повітряна оболонка планети є місцем оселення птахів, літаючих ссавців (летючих мишей), комах і величезного числа мікроорганізмів. На відміну від інших форм неживого, вода володіє уявній самостійної рухливістю, однак у своєму складі також є сумішшю різних рідин. Ці тіла відрізняються природністю походження, в той час як ставок є продуктом діяльності людини. Вода та інші рідини відноситься до неживих тіл з причини відсутності подразливості, зростання і інших властивостей. Тим не менш, як і повітряна оболонка землі, гідросфера є домом для безлічі тварин, рослин і мікроорганізмів. Грунт і літосфера. Грунт – сукупність солей і найдрібніших земних порід, пронизані тонкими прошарками води і повітря. Незважаючи на те, що з землі пробиваються рослини, грунт також відноситься до неживих предметів. В залежності від форми відкладень, наявності органічних включень, здатності пропускати рідини і наповненості киснем земля може значно розрізнятися по своїм властивостям.

Тим не менше ця форма неживого є домом для ссавців (мишей, лисиць, борсуків, кротів), черв’яків, членистоногих (жуків, павуків), бактерій і джерелом мінеральних і органічних речовин для рослин і грибів. Варто зазначити, що рослини і гриби не поглинають землю, а лише забирають з неї розчинені мінеральні речовини. Саме тому для рясного зростання всім рослинним організмам потрібно регулярне надходження вологи. Сонце та інші космічні тіла.

Нежива природа — це визначення, в рівній мірі застосовний і до нашого Сонця. Незважаючи на випромінюване світло і тепло, світило не відповідає властивостям живого і не є придатним для життя інших істот. повітря для дихання (окислення органічних речовин); вода – для транспорту мінеральних і органічних речовин всередині рослин і здійснення життєво важливих процесів всередині тварин організмів (до біологічних рідин відноситься: кров, лімфа, шлунковий сік); грунт і мінерали – збереження поживних речовин, матеріал для побудови жител. Цікаво! Такі великі неживі тіла, як планети, що володіють додатковими властивостями, також необхідними для життя.

Одним з них є гравітація. Корисне відео: нежива природа. Висновок.

На нашій планеті жива і нежива природа знаходиться в тісному взаємозв’язку, яку можна спостерігати повсюдно. Атмосфера, гідросфера і літосфера в тій чи іншій мірі багаті живими організмами, для яких земля, вода чи повітря є домом, місцем укриття або елементом системи видобутку харчування. Всі внутрішні процеси організмів ґрунтуються на взаємодії з неживими предметами (дихання, поглинання мінеральних солей рослинами). Запам’ятайте! Неживе – частина зовнішнього середовища, що оточує людину, потребує уваги і збереження для майбутніх поколінь. Навіть якщо гори, моря і океани не вмирають, в процесі зміни вони здатні стати докорінно непридатними для життя великого числа істот. gozavtrak. Поиск по этому блогу. . Какие привести примеры живой и неживой природы? -Объекты живой природы:(не менее трёх примеров), -Объекты неживой природы:(не менее трёх примеров)В природе взаимосуществуют объекты неживые и живые, и все они были созданы без участия человекаВсе живое на Земле дышит, растет, питается и размножается, а вот объекты неживой природы всегда остаются статичными и практически не меняютсяСреди объектов неживой природы можно отметить такие, как ветер, облака, роса, ручей, вулканическая лава, скалы, айсберги, ледники, туман и капельки дождяВсе они не нуждаются в питании, дыхании, а к размножению не приспособленыВзаємозвязки уявлень та понять про обєкти природи у системі «жива-нежива природа», «природа — людина»2.1 Встановлення взаємозвязків між сформованими поняттями2.2 Встановлення взаємозвязків у «живій — неживій природі» в різні пори року·створення і експериментальне опробування уроків у 3 класі на яких формуються природничі поняття про обєкти природи та встановлюються взаємозвязки в системі «жива-нежива природа», «природа — людина»Експериментальна база: СЗШ №8Розділ ІФормування елементарних уявлень та понять про обєкти природи (предмети і явища)1.1 Аналіз освітньої галузі «Природознавство» початкової загальної освіти Державного стандартуФормувати в учнів поняття «природа», «жива і нежива природа», розвивативміння спостерігати за об’єктами природи; вчити відрізняти предметиприроди від речей, виготовлених людиною; виховувати дбайливеставлення до природи, речей, створених людиноюОбладнання: ілюстрації картин з пейзажами, вислів про природу, малюнкиз зображенням живої та неживої природиХід уроку: ІОрганізація класуІІФенологічні спостереженняУмовно природу поділяють на живу і неживуНежива природа – це Сонце, Місяць, Земля, повітря, вода, небо тощоЖива природа – рослини, тварини, людина, бо вони народжуються, живляться, ростуть, дихають, відмирають- Чи може існувати жива природа без неживої? Живая природаВсе объекты живой природы обладают важными качествами: они рождаются, растут, питаются, дышат, передвигаются, умираютРассмотрев примеры живой и неживой природы, можно сделать вывод, что на нашей планете все взаимосвязано, и все находится в гармонии друг с другомЖивые существа не могли бы существовать без объектов неживой природыА если бы не было растений и животных, Земля выглядела бы как безжизненная пустыняРисСхема взаимосвязи живой и неживой природыЧто мы узнали? При изучении одной из интересных тем по программе окружающего мира 1-2 класса, мы выяснили, что относится к живой и неживой природеЖива і нежива природа — СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ — Конспекти уроків — Різноманітний навчальний матеріал допоможе вчителеві зацікавити дітей предметом, прищепити любов до природи, розвинути дослідницькі вмінняУ ньому пропонуються ігрові завдання, загадки, кросворди, описи дослідів, фізкультхвилинкиОна может быть живой и неживойЖивая природа – это человек, животные, растительный мир, микроорганизмыТо есть это все, что способно дышать, питаться, расти и размножатьсяНеживая природа – это камни, горы, вода, воздух, Солнце и ЛунаНиже схема живой и неживой природы, о которых и пойдет разговор в этой статьеВзаимосвязь на примере растенийОтличием от живых организмов, признаком неживой природы является то, что они не могут воспроизводить потомствоНо, появляясь в мире однажды, неживые объекты никогда не исчезают и не умирают – кроме случаев, когда под влиянием времени они переходят в другое состояниеУрок по теме Живая и неживая природаТеоретические материалы и задания Окружающий мир, 2 классЯКласс — онлайн-школа нового поколенияЖивые существа не могут существовать без объектов неживой природыСолнце — источник света и тепла для всего живого на ЗемлеДля жизни живым существам необходимы пища, тепло, вода, воздухФормування природничо-наукових уявлень і понять у молодших школярів засобами Міжнародного природничогоінтерактивного учнівського конкурсу “КОЛОСОК”Однак спостереження за практикою роботи вчителів початкових класів свідчать, що багато з них не приділяють належної уваги формуванню наукових понять, відповідно, в учнів по завершенні курсу природознавства недостатньо розвинений понятійний апаратЯким інструментом користується учитель, працюючи над утворенням понять? Завдання для учнів 3-4 класів Лапуня і Пустунчик мріють про навколосвітню подорожВибери дві науки, які їм треба досконало вивчити у школі МузикуЖива і нежива природа(37.5 Kb) ] 05.12.2013, 03:45(37.5 Kb) ] 05.12.2013, 03:45 -У мене 3 клас, але робота з лего дуже сподобаласяТому ми купили звичайний конструктор і зібрали свої набориДоводиться завдання змінювати під свій набір цеглинок, але дітям і мені подобаєтьсяМожливо комусь знадобиться))) Презентацію легко переробити під свій набір легоТитульні сторінки календарних планівЦей урок розроблено з метою формувати в учнів поняття «природа», «жива і нежива природа»; вчити розрізняти предмети природи від речей, виготовлених розвивати уміння спостерігати за об’єктами природи; виховувати дбайливе ставлення до природи, бажання її оберігатиАвтор: Коновалова Марина Григорівна вчитель початкових класів КЗ «Гімназія № 7» мНікопольurok_na_pryrodi.docx — 1.73 MБЛюдина — невід’ємна частина живої природиМета: зосередити увагу учнів на відмінностях, що відрізняють людину від тварини (мислення, мовлення, праця); розвивати вміння виділяти головне, знаходити зайве, пояснювати власний вибір; виховувати прагнення пізнавати себе та інших людейХід урокуПриро́да — багатозначний термін, що в залежності від контексту, може означати: У широкому розумінні природа — органічний і неорганічний матеріальний світ, Всесвіт, у всій сукупності і зв’язках його форм, що є об’єктом людської діяльності і пізнання, основний об’єкт вивчення науки, включно з тим, що створене діяльністю людиниСаме в такому, найширшому розумінні природа вивчається природознавством — сукупністю наук про світ, що ставлять перед собою мету відкриття законів природиПрироду в цьому Основні поняття і терміни: природа, жива і нежива природа, тіла живої та неживої природи, явища природи, спостереження, вимірювання, експериментМетоди і методичні прийоми: словесний (бесіда, розповідь, робота з підручником, складання опорних схем), наочний (демонстрація наочності), Обладнання: кімнатні та живі рослини; гербарні зразки рослин, муляжі грибів, картини природи; прилади (термометр, рулетка, барометр, компас, мікроскоп, лінійка, годинник), підручник, робочий зошит, книги для позакласного читанняХід уроку ІОрганізаційний моментІІМотивація навчальної діяльності(Розповідь вчителя)Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати навколишній світ у курсі ”Природознавство”Вивчаючи елементи природознавства у початковій школі, ви вже відкрили для себе багато цікавого в світі, що нас оточує, зробили перші кроки в розгадуванні таємниць природиПриродознавство, яке ви вивчатимете у 5-му та 6-му класах, дасть змогу сформувати у вас уявлення про цілісність природи та місце людини в ній, засвоїти знання про Землю та інші небесні тіла, склад та властивості повітря, води, форми поверхні Землі та інші чинники, які впливають на життя на планетіВірними помічниками у вивченні природознавства для вас будуть підручник, робочий зошит та книги для позакласного читання (демонстрування літератури)Ознайомлення учнів зі структурою підручника, зокрема текстовим компонентом, апаратами організації засвоєння знань та орієнтуванняВ робочому зошиті слід виконувати відповідні завдання, записувати незрозумілі слова, вести календар погоди тощо(Вимоги до ведення робочого зошита) Завданнями курсу природознавства у 5-му класі є: розширення і поглиблення знань про природу, зокрема про живі організми, життя і діяльність людиниОсновними темами курсу будуть знання про тіла, речовини, які оточують людину, і їхні властивості; про явища природи (світлові, теплові, звукові), закономірності Всесвіту як середовища життя людини, чинники, що забезпечують існування життя на Землі, і ще багато цікавогоПовідомлення теми і навчальних цілей урокуНа сьогоднішньому уроці ми пригадаємо, що називається природою, які об’єкти називають живою та неживою природою, до якої частини природи належать предмети, виготовлені людиною, яке місце в природі належить людині, за допомогою яких приладів вивчають природу і якими методами її досліджуютьПлан (запис на дошці) Явища природиМетоди вивчення природи 4Місце людини в природі5Вплив людини на природу2.Перш за все давайте з’ясуємо, що означає для вас слово «природа»(Природою ми називаємо весь світ, що нас оточує)Так, дійсно сонце, земля, вода, повітря, рослини, тварини — все це і є природа3.Які об’єкти належать до природи? (Об’єкти природи — це сонце, планети, повітря, ґрунт, гори, річки, моря, ліси, степи, рослини, тварини і сама людина)Об’єкти природи називають тілами 4.На які дві групи можна поділити об’єкти природи? (об’єкти живої та неживої природи)5.Назвіть об’єкти живої природи(До живої природи належать мікроорганізми, рослини, тварини, людина)6.Чому саме ви назвали ці об’єкти? (Живі істоти живляться, дихають, ростуть, дають потомство (розмножуються) і вмирають)7.Назвіть об’єкти неживої природи(Нежива природа — це повітря, вода, гори, Земля, Сонце, зірки, Місяць)До неживої природи зараховують також предмети, які виготовила людина: меблі, шкільне приладдя, знаряддя праці, машини і механізми (демонстрування предметів неживої природи)8.Поясніть, чому ці тіла зараховують до неживої природи? (Вони не живляться, не ростуть, не дають потомства тощо)Завдання №1 Розподіліть назви тіл природи за групами: • жива природа, • нежива природа (тіла природи, тіла, виготовлені людиною) (Учням пропонується підняти одну руку, якщо об’єкт належить до живої природи і дві руки, якщо об’єкт належить до не живої природи)Кіт, стіл, кущ, астронавт, деревій, будинок, коза, колесо, ластівка, учитель, конвалія, Сонце, торф, лікар, айсберг, білка, кропива, гора, автобус2.Явища природи 9Що таке явище природи? Як у живій, так і в неживій природі постійно відбуваються зміниЩомиті хтось народжується, хтось вмирає, щось змінює свою форму (вода), колір (небо) та інУсі зміни, що відбуваються у природі, називають явищами природиКипіння, випаровування і замерзання води, дощ, сніг, рух Сонця, зміна дня і ночі, листопад — все це явища природиЛюдина завжди намагалася пояснити і передбачити явища природи1Як саме можна пояснити та передбачити ті чи інші явища, та взагалі пізнати природу?

Знання про навколишній світ людина здобуває із власних спостереженьПерші прилади, якими людина пізнає, спостерігає навколишній світ, — це наші органи чуття: очі, вуха, ніс, язик, шкіраЗавдяки їм ми бачимо речі, які нас оточують, слухаємо звуки, дізнаємося про смак, відчуваємо тепло, холодЗ часом людина створила прилади, які допомагають їй вивчати природуЦе термометр, барометр, компас, мікроскоп, рулетка, лінійка, лупа, годинник(Учитель демонструє прилади, а учні розповідають про їхнє призначення.) Сьогодні людина вивчає природу Землі з космосу, на великих океанічних науково-дослідних суднах, у важкодоступних і віддалених районах Землі: в Антарктиді, Арктиці, на великих океанічних глибинах у Світовому океаніЩе зовсім недавно важко було уявити те, що сьогодні є звичним: передбачити набагато наперед погоду, розігнати хмари, полити тисячі гектарів висушеної землі, визначити місцезнаходження корисних копалин, рух океанічних течійІснують методи дослідження природи, а саме: — Спостереження — це один із методів отримання знань про навколишню природу, спостерігати — це навчитися цілеспрямовано зосереджувати увагу на предметі, встановлювати взаємозв’язки і послідовність явищ, їх причиниЗдійснюється за допомогою органів чуттів- Вимірювання — один із методів дослідження природи, що передбачає визначення величини тіла, міряючи, порівнюючи її з одиницею виміру, застосовуючи спеціальні прилади (термометр, вага, рулетка, годинник)- Експеримент — це один із методів дослідження природи (дослід), вивчення явища відбувається в штучно створених, лабораторних умовах, за допомогою певних приладівМісце людини в природі 12.Яке ж місце в природі займає людина?

Людина — це частина живої природиЇй властиві усі ознаки живого організму, а саме: дихання, розмноження, живлення та інПроте людина — це не просто частина, а найвище творіння природи, бо від неї залежить доля життя на Землі13.Як саме від людини залежить доля цілого —усієї природи? Із самого початку існування людства людина прагнула перетворити природу так, щоб зменшити свою залежність від неїВ зв’язку з цим виникли мисливство, збиральництво, землеробство, тваринництвоДля захисту від несприятливих природних умов вона навчилася будувати житло, обігрівати й освітлювати йогоЛюдина створила пристрої, що допомагають їй долати величезні відстані, побудувала дороги та мости, виготовила прилади, що дають їй змогу передбачати й контролювати багато природних явищ, наприклад, землетруси, повені тощоЧерез те, що людина так змінила навколишній світ, її и називають найвищим творінням природи14.Чи завжди людина з розумінням ставиться до природи? (Ні, не завжди, дуже часто негативно, по-хижацьки) 15.Наведіть приклади негативного ставлення людини до природи? (Вона вирубує ліси, ви¬нищує звірів, осушує болота, забруднює повітря, воду, ґрунти)16.Наведіть приклади негативного впливу людини на природу у вашій місцевості, в Україні?

(Аварія на Чорнобильська АЕС,, забруднення річок, сміттєзвалища.) 17.Які наслідки негативного впливу людини на природу? (Погіршується стан довкілляЛюди хворіють.) Чи можеш ти сказати світу Я — господар на земліТак, скажеш ти Але ж то — ніЩо робиш ти? Господарюєш? Ні, навколо себе все руйнуєшТи – чисту річку забруднив, Довкілля нафтою залив, Рослинка дихати не може І їй ніхто ж не допоможеТварина вже від нас тікає Бо жити хоче, а вмираєТак з кожним роком вид зникає, А час тихесенько спливаєЧи зупинився ти? Ні, ти все будуєш Заводи, фабрики купуєш, Нафту, газ видобуваєш, Але як гадаєш Чи завжди так буде? Чи матінка природа це забуде? Що знищив, зруйнував — ти відбудуєш? То ж поміркуй, чи добре ти господарюєшТож з цих рядків ми бачимо, людина не завжди з розумінням відноситься до природи, вважаючи себе її господаремНе завжди розуміє, що вона є частиною природи, а в природі все взаємопов’язанеТак, вирубування лісів спричиняє повені, затоплення будинків, утворення ярів, зсувів, обвалів; забруднення повітря, водойм, ґрунтів негативно впливає на здоров’яЛюдина може жити тільки як невід’ємна частина природи, дбаючи про довкілляТож пам’ятайте, щоЗемля — не рабиня наша, а мати, Сонце — не вітчим наш, а рідний батькоЛіси-наші брати, Річки — сестриА ми на своїй планеті — не тимчасові мешканці, А мудрі господаріІVУзагальнення і систематизація вивченогоДайте визначення поняття «природа»Що таке жива і нежива природа? Наведіть прикладиЩо називають явищем природи?

Наведіть приклади4Навіщо людина вивчає природу? 5Як саме людина вивчає природу? Як має поводити себе людина, щоб зберегти довкілля та примножити різноманітність живої природи? VПідсумки уроку Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці? Що вам найбільше сподобалось на уроці? Про що ви б хотіли дізнатися на наступних уроках? Використана література: Васютіна Т.МУроки природознавства5 клас: Посібник для вчителя.-Тернопіль: Навчальна книга-Богдан,2005.-19

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

криптопро pdf 2 0 серийный номер

бізнес-курс англійської мови і.с.богацький н.м.дюканова 1998

уроки музыки для детей донотный период нотная грамота белованова маргарита евгеньевна

презентация на тему умови збереження психічного та фізичного здоровья дошкільників

dasan h660rw инструкция на русском