складіть 3 речення з 3 сполученнями слів черговий учень виконати завдання місяць листопад

Задачі на проценти 6 клас листопад 3 завдання речення виконати складіть учень слів черговий місяць 3 з сполученнями тематичне оцінювання з математики 6 класс мерзляк гдз.

Помогите справиться с упражнением : скласти речення з 3 сполученями слів : черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознак? Помогите справиться с упражнением : скласти речення з 3 сполученями слів : черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, звязне мовлення, наступна зупинка, міцний метал. Скласти три речення з сполученнями : черговий учень, мисяць листопад, виразне читання?

Поставити наголос на слова : Виразно, добуток, завдання, запитання, кілометр, листопад, новий, одинадцять, ознака, посередині, предмет, сантиметр, черговий, читання, чотирнадцять? Поставити наголос на слова : Виразно, добуток, завдання, запитання, кілометр, листопад, новий, одинадцять, ознака, посередині, предмет, сантиметр, черговий, читання, чотирнадцять. Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити завдання, зв’язне мовлення, наступна зупинка, міцний метал? Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити завдання, зв’язне мовлення, наступна зупинка, міцний метал. Скласти і записати3речення з 3 сполученнями слів (Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий километр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання,? Скласти і записати3речення з 3 сполученнями слів (Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий километр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, зв язне мовлення, наступна зупинка, міцний метал. Черговий учень, виконати завдання, місяц листопад, одинадцятий кілометр, виразне читання, зв язане мовлення, наступна зупинка, міцний метал, поставити запитання, дванадцять сантиметрів, нова ознака? Черговий учень, виконати завдання, місяц листопад, одинадцятий кілометр, виразне читання, зв язане мовлення, наступна зупинка, міцний метал, поставити запитання, дванадцять сантиметрів, нова ознака. Скласти 3 речення із словосполученнями, на вибір : черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання,? Скласти 3 речення із словосполученнями, на вибір : черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, наступна зупинка, міцний метал. Скласти 3 речення з 3 сполученнями — черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, наступна зупинка міцний метал? Скласти 3 речення з 3 сполученнями — черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, наступна зупинка міцний метал. Складіть і запишіть 3 речення з 3 сполученнями слів : черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне? Складіть і запишіть 3 речення з 3 сполученнями слів : черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне. Складіть і запишіть 3 речення з 3 словосполученнями слів із вправи 11? Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, зв»язне мовлення, наступна зупинка, міцний метал. Складіть і запишіть 3 речення з 3 сполученнями слів? Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, звязне мовлення, наступна зупинка, мідний метал. На этой странице сайта, в категории Українська мова размещен ответ на вопрос Помогите справиться с упражнением : скласти речення з 3 сполученями слів : черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознак?. По уровню сложности вопрос рассчитан на учащихся 1 — 4 классов. Чтобы получить дополнительную информацию по интересующей теме, воспользуйтесь автоматическим поиском в этой же категории, чтобы ознакомиться с ответами на похожие вопросы. В верхней части страницы расположена кнопка, с помощью которой можно сформулировать новый вопрос, который наиболее полно отвечает критериям поиска. Удобный интерфейс позволяет обсудить интересующую тему с посетителями в комментариях. . Я повинен виконати завдання з української мови Місяць листопад вражає багатством гами кольорів Сьогодні черговий учень 8-го класу писав доповідну на ім\’я директора. Комментарии отсутствуют. Выбери предмет. Алгебра. Английский язык. Астрономия. Беларуская мова.

Я сьогодні черговий учень, Я люблю місяць листопад, Завтра в школі у нас буде виразне читання.

Добавить ответ. Похожие вопросы. скласти 3 речення з 3 словосполученнями зі слів черговий учень міся складіть 3 речення з 3 словосполученнями зі слів виконати завдання складить речення зи словом ганку. споріднені слова до слова словами. 2 КЛАС Зробіть звуко-буквену схему слова: сюрчав. Складіть і запишіть 3 речення з 3 сполученнями слів. черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, зв’язне мовлення, наступна зупинка, міцний метал. Ответов: 3.

Открыть. Українська мова, 10.06.2019 04:30. Складіть і запишіть 3 речення з 3 словосполученнями слів: черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрыв, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, зв»язне мовлення, наступна зупинка, міцний метал. Ответов: 2. Ук. Я повинен виконати завдання з української мови Місяць листопад вражає багатством гами кольорів Сьогодні черговий учень 8-го класу писав доповідну на ім’я директора. Помогите решить Сравнить -0.1x+1 и 0.1x+1 при x=-10 ПОМАГИТЕ. какой внутренний конфликт пришлось приодолеть Гриневу? как найти смежный угол, если один из них в 8 раз меньше другого. Природная зона саванн и редколесий занимает бóльшую часть территории полуострова 1) Калифорния 2) Флорида 3) Индостан 4) Аравийского. Помогите придумать 5 вопросов по сказке Конек-горбунок. Складіть і запишіть 3 речення з 3 сполученнями слів: черговий учень,виконати завдання,місяць листопад,одинадцятий кілометр,дванадцять сантиметрів,виразне читання,нова ознака,поставити запитання,звязне мовлення,наступна зупинка,міцний метал. Ответ оставил Гость. Не нашел нужный ответ? Если ответ по предмету Қазақ тiлi отсутствует или он оказался неправильным, то попробуй воспользоваться поиском других ответов во всей базе сайта. Учень повинен виконати всі завдання учителя. місяць листопад — останній місяць осені. Ваш комментарий к ответу: Отображаемое имя (по желанию) Скласти речення з 3 сполученнями-черговий учень.мисяць листопад,мицний метал. Скласти три речення з сполученнями: черговий учень,мисяць листопад,виразне читання. запишіть речення зі словом,черговий учен. виконати завдання,місяць Скласти 3 речення з 3 словосполученнями зі слів черговий учень місяць листопад виконати Скласти 3 речення з сполученнями черговий учень,наступна зупинка,виконати завдання. Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять. Знаходимо дієслова в реченні. Завдання з української мови для 3 класу на найбільшому порталі інтерактивної дошкільної та шкільної електронної освіти Learning.ua ☎ +38 (044) 303-99-18. Премiум доступ покаже тобi рiшення/правильну вiдповiдь завдання i зробить твоє навчання на Learning.ua бiльш простим i зручним. Перейти на премiум. Відмінна робота! Черговий учень, виконати завдання, 0 рейтинг. 7 видели. Складіть і запишіть 3 речення з сполученнями слів.

складіть. виразне. 1.Місяць листопад дуже гарний, тому що в ту пору листя повільн кружляють і застеляють всю землю барвистим килимом. 2.Я на велосипеді вже проїхала одинадцятий кілометр.3. В мене є зошит шириною 12 сантиметрів. Ответ 19 Март, 18 от Polina214_zn (19 баллов). ВАРІАНТ. Складіть речення, використовуючи слова кинутися, почати, мусити, треба в ролі допоміжних слів у складеному дієслівному присудку. Форму слів можна змінювати. 1. Робінзон Крузо кинувся рятувати човен.

2. Я починаю розуміти, що виконати завдання не так-то й просто.

3. Іван мусив розповісти всю правду. 4. Наталі треба вибачитися за запізнення. ВАРІАНТ Б. Складіть речення, використовуючи слова вважатися, бути, доводитися, називатися в ролі дієслів-зв’язок у складеному іменному присудку. Пісня на слова Леоніда Глібова «Стоїть гора високая» вважається народною. Моя бабуся була акт. Черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, одинадцятий кілометр, дванадцять сантиметрів, виразне читання, нова ознака, поставити запитання, зв’язне мовлення, наступна зупинка, міцний метал. сантиметрів. скласти 3 речення з 3 сполученнями- черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, скласти 3 речення з 3 сполученнями- черговий учень, виконати завдання, місяць листопад, Добро пожаловать на сайт Школьные решения и ответы. У нас вы можете задавать задачи и получать решения от других членов сообщества. Завдання та вправи посібника допоможуть учням з високим рівнем інтелектуальної обдарованості поглибити й розширити свої знання, спонукають дітей до творчої праці, пробуджують активність, сприятимуть формуванню навичок самостійної роботи та розвитку творчих здібностей. Пропоновані вправи та завдання допоможуть школярам поглиблено познайомитись з поданими розділами, сприятимуть розвитку усного та писемного мовлення. Придумайте слова, що починаються з кожного звука даного слова. Складіть з ними речення. 17. Відгадайте назву фрукта за цією звуковою схемою: 0 – 0 = — 0 –. Черговий учень повинен прибирати в класі. Решение 22 Март, 18 от Ольчик5967_zn (22 баллов). задать связанный вопрос. Скласти речення з 3 сполученнями-черговий учень.мисяць листопад,мицний метал. Отметьте в тетради точки точки М,Р,Т,не лежащие на одной прямой. Через каждые две точки проведите прямую. Сколько получилось прямых? Запишите их. C6H5-CH3 -> X -> C6H5-COONa Какое вещество х? Виділене слово вжито в прямому значенні в реченні А За вікном танцюють сніжинки. Б А вівчар жене отару плаєм. В Мовчать засніжені дерева. Г Старезну думу думають ліси. Д Скоро серпень прибуде ясний.

Виділене слово вжито в прямому значенні в реченні А Онде балочка весела, в ній хороші, красні села. 40. Лексичну помилку допущено в рядку А приїду наступного місяця Б вийду на наступній станції В виконати наступним чином Г спробуйте наступного разу Д хай зайде наступний пацієнт. 4Слово музичний(-а,-е) поєднується з усіма словами, ОКРІМ А інструмент Б репертуар В мистецтво Г освіта д родина. 4Утворіть словосполучення з відповідних за змістом слів. 1 голосити. А промову. 06 September 201Ответ оставил: Nastyaclphntmhv. Сьогодні ти,Дмитро,черговий учень Я хочу виконати завдання Настав місяць листопад Нам залишився одинадцятий кілометр,щоб доїхати додому Мій зошит в ширину має двадцять Оцените ответ. Укажіть рядок, у якому сполучення слів є словосполученнями: а) захоплююся літературою, малювати фарбами, книги і зошити, добре відомий; б) улюблне заняття, свіжі овочі, попри негаразди, він допоміг; в) нехай слухає, утричі вищий, підметена підлога, згадати про зустріч; г) зелена трава, запропонувати співпрацю, влучно підмітити, учнівський зошит; ґ) едельвейси захоплюють, попросити про допомогу, за вікном, щиро дякувати. Завершіть подане твердження.

Тестові завдання з вибором кількох правильних відповідей. Укажіть рядки, в яких правильно визначені ознаки. Нет комментариев. Смотреть еще ответы.

Ответы.

Гость. Українська мова. Допоможіть написати 3 вислови про мову. Ответить. Українська м.

Підкресліть опорне (стрижневе) слово кожного ряду.

Перевірте виконання завдання за допомогою словника синонімів, поданого в додатках. (Говорити), балакати, гомоніти. З одним утвореним словосполученням складіть і запишіть речення з однорідними членами.

У лісі чулося голосне щебетання вівсянок, щигликів, трясогузок, синичок та зябликів. Вправа 92 І.

Спишіть прислів’я, розкриваючи дужки та розставляючи пропущені розділові знаки. 3 um z. н МОВА І МОВЛЕННЯ 10. Мова — найважливіший засіб людського спілкування Прочитайте вірш. Народилось слово й попливло Між людьми, у нього є робота. І заговорило місто та село Про погоду, про свої турботи. Олесь Лупій Спишіть вірш. Підкресліть іменники. Обміняйтесь інформацією: яка «ро­ бота» є в слова, у мови.

Яке значення має мова для людей? Мова — найважливіший засіб спілкування між людьми. Спілкуючись, люди висловлюють свої дум­ ки, різні почуття — радість, смуток, любов, турботу, жаль, здивування, вдячність та ін., передають інформацію один одному. У світі налічується понад п’ять тисяч мов. ь —— —————————- _ ————————————————_______ ___________________________ _.1 Прочитайте текст.

Доповніть його. Це було колись давно. У розкішному палаці жив жор­ стокий хан, якого боялися слуги. Та одного разу володар почув, як вони скаржаться на свою долю.

І захотів хан, щоб їхні діти не спілкувалися між собою. 6.

Він наказав забрати в них малих дітей і поселити їх у далекому замку. Доглядали немовлят німі годувальниці. Через 12 років хан викликав дітей до себе й заговорив із ними. Але. • Поміркуйте, чи навчилися діти спілкуватися. Чому вони не вміли говорити? Про що свідчить цей випадок? Прочитайте текст. Перекажіть. Обов’язковою для спілкування в кожній сім’ї має стати рідна мова. Яка мова, така й душа.

Яка буде сім’я, така буде й країна. Без рідної мови ви не навчитеся любити так, як треба, рідний край (За Борисом Грінчєнком). • Спишіть текст. Поясніть зміст кожного речення. • Поясніть правопис підкреслених слів.

Зробіть звуко-букве- ний аналіз слова, у якому 5 звуків і 4 букви. Запишіть прислів’я. Поясніть його. Слово, наче птах, народжується з крилами. • Відшукайте 5 прислів’їв про мову. Запишіть їх і поясніть. Урозповідних реченнях про щось розповідають і повідомляють. У кінці розповідних речень ставимо крапку. 53.5Прочитайте речення з відповідною інтонацією.

Р’ Чи користуєтеся ви абонементом?

Чи часто ви пра­ цюєте в читальному залі? Як вибираєте книжки для чи­ тання? Чи маєте домашню бібліотеку? Скільки книжок є у вашій домашній бібліотеці? Які книжки ви любите пере­ читувати? Герої якої книжки вам подобаються? А Абонемент — бібліотечна картка читача бібліотеки; відділ у бібліотеці. • Які це речення за метою висловлювання? Запишіть запитан­ ня та відповіді на них. У питальних реченнях про щось запитують. У кінці питальних речень ставимо знак питання. 30. 5Читайте книжку уважно, не поспішайте. Значення не­ знайомих слів шукайте в словниках або запитайте про це в дорослих. Запам’ятайте прізвища автора книжки та художника, який намалював ілюстрації до неї. Поміркуйте, що вам сподобалось у вчинках героїв. Кого з героїв засуджує автор? Чи хотіли б ви цю книжку знову перечитати?

• Визначте кількість букв і звуків у виділеному слові. • Спишіть питальні речення. Прочитайте ті речення, які спону­ кають до дії. Як називаються такі речення? Спонукальні речення спонукають до дії. У кінці спонукальних речень ставимо крапку. итттттттттт^тттттшттштттшттттт^штттшітттшттттшттшттттштттшт^^штттштштттттштшттттттшшшттЛ 55. Спишіть спонукальні речення з вправи 5Робота з деформованим текстом 5Розгляньте малюнки.

• Прочитайте текст у «Зошиті з розвитку писемного мовлен­ ня». Упорядкуйте текст за послідовністю подій. 357. Огляньмося довкола.

Нас чекає люта зима. Які при­ кмети вказують на неї? Дуже рясно вродила горобина! А скільки шишок, жолудів, яблучок-кисличок! Виросло багато грибів! Це прикмети холодної зими. Природа саме так захищає своїх мешканців. Ну як не дивуватися мудрій природі?! Оберігаймо природу! Визначте, які в ньому речення за метою висловлювання. Прочитайте ще раз речення, після яких стоїть знак оклику.

Передайте почуття захоплення, здиву­ вання та радості при читанні цих речень. Ці речення — окличні. Речення окличні та неокпичні і Речення бувають окличні й неокличні. Окличні речення вимовляються з особливим почуттям (радість, захоплення, жаль, смуток, ба­ жання, здивування, хвилювання, застереження, незадоволення та ін.).

У кінці окличних речень ставимо знак оклику. ш ттт ттт ттт ттш тш тт тшт тт ттт тшттшшт^штттттттшттттттттттттттттттттттттшштттштттттттштттттттЛ • Назвіть спочатку розповідні окличні речення, а потім — спо­ нукальні окличні й насамкінець назвіть питальне окличне речення. Окличними можуть бути розповідні, питальні та спонукальні речення. 58. Визначте його будову. У палаці все блищало від чистоти! На стінах і підлозі відбивалися тисячі золотих ліхтарів!

У коридорах поставили розкішні квіти. Вони дзвеніли, мов дзвіночки.

31 3Посеред просторої зали сидів ім­ ператор. Там зібрався цілий двір! Усі не зводили поглядів із маленької пташки. Аж ось імператор кивнув їй головою. І соловейко защебетав! Він так за­ душевно щебетав, що імператор не зміг стримати сліз! (За Гансом Крістіа- ном Андерсеном). Доберіть заголовок до тексту. Спишіть. Підкресліть окличні речення. 59. Прочитайте текст із відповідною інтонацією, розставляючи розділові знаки. Яка чудова рання осінь Що це за стукіт лунає в лісі Це дятел лікує дерево Що за шурхіт у кущах Хто це фиркає їжачок Він знайшов яблучко. • Прочитайте підкреслене речення так, щоб інтонаційно виді­ ляти щоразу інше слово. А 60. Спишіть вправу 59, розставляючи розділові знаки. Підкрес­ літь окличні речення. Звертання, розділові знаки при них 6^. Прочитайте виразно вірш. Молоденька хмаринко, Нема в небі хатинки. То ж куди ти, хмаринко, підеш? Йди до нас у хатинку, молоденька хмаринко! Микола Вінграновський Спишіть текст. Визначте, які в ньому речення за метою ви­ словлювання та інтонацією. • Знайдіть у цих реченнях слово та сполучення слів, які нази­ вають того, до кого звертаються. 32 3Слово або сполучення слів, що називають того, до кого звертаються, називаються звертанням. Звертання може стояти на початку, у середині й у кінці речення. На письмі звертання виділяють комами. Якщо ре­ чення починається звертанням, то після нього можна поставити або знак оклику, або кому. Ь я « і. «і — Л • Визначте, у якому реченні вірша звертання стоїть: на почат­ ку, у середині, у кінці речення. Зверніть увагу, де ви робили паузи при читанні цих речень.

Я 6Кисличка дуже берегла свої квіти, навіть на вітер сердилася: — Лети собі, вітре, стороною, — благала вона. — Не зривай моїх квітів.

Тобі це жарти, а мені яблучка. А коли хмарка летіла вгорі, вона й тій кричала: — Хмаронько-голубонько! Не падай градом, не побий мене! Ти розлийся теплим дощем і напій мене! І всі хмарки розливалися теплим дощем. А вітер ласкаво віяв біля кислички і летів за горизонт (За Окса­ ною Іваненко). Речення зі звертаннями виділіть інтонаційно. Поясніть розділові знаки при звертанні. Підкресліть звер­ тання. Підкресліть головні слова у виділеному реченні. 6Запишіть подані слова у формі звертання за зразком. Тато, мама, сестра, брат, тітка, дядько, дідусь, бабуся, Наталя Григорівна, Марія Дмитрівна, Василь Іванович, Борис Дмитрович. Зразок:друг — друже, Іван Петрович — Іване Петровичу. 6Складіть кілька речень зі створеними звертаннями з впра­ ви 63 (на вибір). горизонт. -. 2 Українська мова, 3 кл. 33 3Члени речення. Головні та другорядні члени речення. Зв’язок слів у реченні 65.

Прочитайте виразно вірш, виділяючи інтонаційно головні слова в реченнях.

Жовта гілка жовту білку Розгойдала залюбки. Наносили меду бджілки У пахучі стільники. Василь Кравчук • Визначте тип тексту: розповідь, опис чи міркування. Обґрун­ туйте відповідь. Н За допомогою питань доведіть, як зв’язуються між собою слова в другому реченні.

Запишіть. (хто?). ;(що зробили?). (чого?). ;(куди? у що?). ; (які?). § У реченні слова зв’язуються за змістом. Слова в реченні, що відповідають на питання за змістом, називаються членами речення. 6ФЛЕЙТА’ Й ВІТЕР У саду на лавці сидів Музикант. Він грав на флейті.

До його чудової пісні прислухалися пташки, дерева, квіти. ^ 3 4 35. Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на флейті. Пісня замовкла. Музикант поклав флейту на лавку й пі­ шов до хати. Вітер підвівся з-під куща, прилетів до флейти та й подув з усієї сили. А флейта не грає. (За Василем Сухомлинським). ф Флейта — духовий музичний інструмент.

Спишіть перший абзац тексту. Поставте питання до підкрес­ лених слів. ‘■1 Член речення, який називає того, про кого чи про що повідомляється в реченні, називається під- метом. Підмет відповідає на питання хто? що? • Відшукайте в реченнях першого абзацу тексту члени ре­ чення, що вказують, яку дію виконує підмет. Запишіть ці слова за зразком. Зразок: (хто?) Музикант (що робив?) сидів. Член речення, який виражає те, що говориться про підмет (яку дію він виконує, хто він є, який він є), називається присудком. Присудок відповідає на питання що робить? що зробить? що робив?

що зробили? що робити­ муть? який він є?

хто він є? та ін. Підмет і присудок — це головні члени речення. Усі інші члени речення є другорядними. Підкреслюємо підмет____, присудок — _ _ _ _ _, другорядні члени речення позначаємо — 367. Прочитайте та з’єднайте частини речень. До підметів у лівій колонці знайдіть присудки в правій. Осінь Жовтень на барвистому коні їздить, плаче холодними сльозами. • Запишіть речення. Підкресліть головні та другорядні члени. 68. Покажіть зв’язок слів у реченнях вправи 67 за допомогою питань. Запишіть за зразком. Зразок: (що?) осінь (що робить?) плаче; плаче (як?) сльозами; сльозами (якими?) холодними. Зв’язок між словами в реченнях. Словосполучення 69. Виразно прочитайте вірш, інтонаційно передайте замилу- вання героєм твору. Вийшов слон на перон. Слон сідає у вагон. Слон у цирку є артист. Він об’їздив сотні міст. Сергій Шаповалов Спишіть речення. Підкресліть у них підмети й присудки.

У якому реченні присудок відповідає на питання • Складіть схему речень за зразком. Зразок хто?

Слон ———-► вийшов вокзал що зробив? (куди? на що?) на перон. 37. 70. 0. СЛОН МОТІ В одного раджі» був слон на ймення Моті. Якось уночі йому так захотілося на волю, що він пере­ рвав залізний ланцюг і втік. Недалеко протікала глибока р і ч — ка. Моті добре скупався. Потім він побіг у д ж у н г л і.

Нарешті Моті на волі! (За Премом Чандом). Р Раджа — правитель держави в Стародавній Індії. • Складіть схеми підкреслених речень. • Доберіть із тексту слова, які залежать від слів: захотілося (кому?). ; перервав (що?,). ; ланцюг (який?)Ш Ви утворили словосполучення. Словосполучення має головне й залежне слово. Від головного слова ставимо питання до залежного: X І» У купити комп’ютер який? f ІX новий костюм Підмет і присудок не є словосполученням. 71^. Прочитайте словосполучення. Поширте їх за допомогою пи­ тань (усно). Дякувати (кому?) товаришеві (за що?).

Навчатися (чого?) мови (якої?). Вибачати (кому?) мені (за що?). Запишіть складені словосполучення. Запам’ятайте їх. 7Складіть власні речення за поданими схемами. _____ _____ 38. 7Прочитайте речення. Школярі пишуть диктанти. Школярі пишуть перекази. Школярі пишуть диктанти й перекази. • Прочитайте перше й друге речення. Визначте головні й другорядні члени речення (усно). • Спишіть третє речення. Поясніть, як його утворили. Яке з речень відповідає цій схемі? 7Перекажіть його.

0- П є р ш у р у ч к у винайшли в Стародавньому Єгипті. Вона була мідною. У м і д н о м у стержні містилася тоненька тростина. Її наповнювали темною р і д и н о ю.

Рідина капа­ ла зі стержня.

Така ручка бруднила руки, одяг, папір. • Випишіть підкреслені словосполучення. Визначте зв’язок між ними. Підкресліть головні слова в словосполученнях. Підкресліть головні й другорядні члени в останньому реченні. Виділені слова — це однорідні члени речення. Однорідні члени речення відповідають на одне питання та відносяться до одного й того ж слова в реченні. 75. За допомогою сполучників а, об’єднайте частини прислів’їв. Корінь навчання гіркий. Плід його солодкий. Знання багато місця не займає. В житті допомагає. і 7Запишіть складені прислів’я. У якому з них є два однорідні присудки? и (яку?) х Г Зразок: р у ч к у першу. 39. слово. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА Пряме й переносне значення слів 77.

Прочитайте вірш.

На білу гречку впали роси. Веселі бджоли одгули. Замовкло поле стоголосе В обіймах золотої мли0 Максим Рильський Мла — тут: повітря, насичене найдрібнішим пилом; марево. • Укажіть кількість звуків і букв у виділеному слові (усно). • Визначте головні члени речення в перших двох реченнях. Випишіть словосполучення. 78. Прочитайте сполучення слів. Веселі дівчата — веселі бджоли. Золота каблучка — золота мла.

Замовкло дитя — замовкло поле. • Спишіть і зіставте значення підкреслених слів. Визначте, у якому сполученні слів вони вживаються в прямому значен­ ні, а в якому — у переносному. Слова вживаються в прямому та переносному зна­ ченнях. У словосполученні веселі дівчата (тобто дівчата, які мають веселу вдачу) слово веселі вжито в прямому значенні. 39 У словосполученні веселі бджоли (тобто бджоли, праця яких звеселяє людей) слово веселі вжито в переносному значенні. 79.

Прочитайте текст, уставляючи пропущені букви. Визначте його тип (розповідь, опис, міркування). Доберіть заголовок. Вузенька сте.ка підбігла до кручі. Далі вона повилася крутим берегом над річкою. Крізь.соку ліщину синіли просвіти на Дніпро. Софія зупинилася. Вона з тихим хви- люва.ям охопила очима і широку ріку, і золоті піщані острови. Густий ліс наступав із того берега на прибережну косу (За Олесем Дончен- ком). • Спишіть текст, уставляючи пропущені букви.

• Підкресліть словосполучення, у яких слова вживаються в пе­ реносному значенні.

Ш 8Доберіть слова з прямим і переносним значенням до слів: осінь, сонце, руки, вода, білка. Складіть і запишіть 3 речен­ ня зі словами, ужитими в переносному значенні. Слова, що мають кілька значень 440 4• Прочитайте тексти. Визначте значення слова морж у текстах. Морж — велика морська тварина, яка живе на Півно­ чі. У нього дуже великі ікла, маленькі очі. Моржі — тварини товариські. Вони живуть сім’єю, захищають один одного. Тих, хто любить зимове купання, називають «моржа­ ми». Увійшовши в крижану воду, «морж» занурюється в неї з головою. Таким відомим «моржем» був Порфирій Іванов.

Навіть у найлютіші морози він ходив роздягненим і босим. Р ш м■»•■■•>>мм ■■м ах»я> я» Recommended. Дидактичний материал з української мови 5 клас. Запропоновані у збірнику завдання(картки, творчі завдання, тестові завдання) допоможуть налагодити оперативний зв’язок між учителем і учнем, своєчасно виявити і ліквідувати прогалини в знаннях, активізувати пізнавальну діяльність, індивідуалізувати розвиток творчих можливостей учнів. Завдання у збірнику дібрано різні за рівнем складності і охоплюють усі теми програми. За даним збірником учитель може на уроках організувати індивідуальну, парну та групову форми роботи, використовувати на додаткових заняттях з української мови, орієнтуючись на зміст і складність, що дасть можливість поступового формування міцних знань, умінь та навичок. Улітку, ми, відпочивати, біля, Чорне море. Наш табір, міститься, в приморське, село. Ми, купатися, в, море, загоряти, на, чудовий, морський, пляж. Вечорами, дивитися, кінофільм, організовувати, зустрічі, з, моряки, влаштовувати, концерти. бажали здоров‘я та достатку. У них – гордість плодами праці, хвала женцям і господарям, радість хліборобів з приводу щасливого завершення жнив. Запишіть подані слова в три колонки: в першу – слова, які мають лише корінь; у другу – слова, що мають корінь і суфікс; у третю – слова з префіксом, коренем і суфіксом. Суворо, тужно зав…вав з…мовий віт…р у в…рховіттях в…соких д…рев, а під ними пожовклим листом ш…л…стів молодий дубок. Тріпотіли кр…хкі мерзлі листки під вітром, але ніяка хуртовина їх не зірвала. Напровесні сам він ті листочки тихо зронить додолу, щоб натомість до сонця потяглися ніжні з…л…ні долоньки. Перекладіть українською мовою й запишіть, підкресліть букви, що позначають ненаголошені голосні, в дужках доберіть слова для перевірки. Звільна подував л…генький віт…рець. Нал…ває вересень сади густим, багряним світом. Немов ж…ве золото грає в в…ршках д…рев сонячне проміння. Десь об камінь приб…режний б‘є шв…дка вода. Річка с…ніє, зітхає, сміється. Прочитайте. Випишіть спочатку іменники, які відповідають на питання ХТО?, а потім іменники, які відповідають на питання ЩО? Визначте рід і число кожного з них. І були три брати: одному ім‘я Кий, другому – Щек, а третьому – Хорив, а сестра в них була Либідь. Сидів Кий на горі, де тепер узвіз Боричів. А Щек сидів на горі, яка зветься нині Щекавицею. А Хорив на третій горі, яка зветься зараз Хоривецею. І збудували вони місто в ім‘я старшого брата свого і нарекли його Київ. Був круг міста ліс та бір великий, і ловився там усякий звір, і були мужі, мудрі й тямущі, називалися вони полянами. Від них поляни і понині в Києві (з літопису « Повість временних літ » у переказі. Близнеця).

Я такий, як хліб м‘який. Не моє просо, не мої горобці, не буду відганяти. Моя хата з краю. Ти йому по-свійськи, він тобі по-свинськи. Йому як з гуски вода. Ми з тобою, як риба з водою. Знайдіть дієслова, поясніть їх лексичне значення. Перепишіть речення: 1 варіант — 1 – 4, 2 варіант — 5 – 6, виділіть граматичну основу в реченнях. Одспівали жайворонки. Одколосилися жита. Запломеніла осінь виноградними гронами. Зажовтіли у садах доспілі яблука. Повнозерно засипала золота красуня сонячний стіл у достатку. Вона надіває пшеничні вінки на переможців великої битви за врожай. Хто з правдою не зрідниться, той і грому (не) боїться. (Не) шукай правди в інших, коли в тебе її нема. Правда і в морі (не) тоне. Правди (не) сховаєш. Правда кривди (не) любить. Хто правди (не) полюбляє, той себе обкрадає. Що нині утече, то завтра (не) зловиш. Високо вгорі дзвінким п…р…дзвоном курличуть тр…кутники журавлів. Пр…мують на півден…, поспішают…. Десь п…р…гукуються вгорі над ними і дикі гуси. На півночі вже холодно їм. Спишіть текст, придумайте до нього заголовок. Дієслова, що в дужках, поставте в теперішньому часі. Знайдіть прислівники, поясніть їх правопис. (Починалось) бабине літо. Надворі (стояла) суша. Небо (синіло), як літом. Сонце (ходило) на небі низько, але добре (припікало) косим промінням. Тихий вітер ледве (ворушився).

Над полем (миготіло) марево. На тополях, на осокорах лист (зеленів), ніби влітку. Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.

Добре далеко розходиться, а зле ще далі. З добрим поживеш – добре й переймеш, з лихим зійдешся – й свого позбудешся. З ким поведешся, того й наберешся. Не доженеш і конем, що запіниш одним днем. Не все одразу діється, а потроху та помалу, то зробиш користі чимало. Наведіть приклади службових частин мови. Складіть декілька речень про літній відпочинок, підкресліть сполучники та прийменники, використані у даних реченнях. Замініть словосполучення будувати міст, дерев‘яна шафа, річка в горах, виконати роботу, захищати Батьківщину, зібрати врожай, піклуватися за рідних близькими за змістом. Відкрити (квартиру, очі); відчинити (збори, двері); передплатити (журнал, книжку); виписати (газету, словосполучення); лічити (дерева, хворобу); лікувати (зошити, хворого); ластів‘яча (зграя, отара); прудко (бігти, стояти). Подготовиться к празднику; интересный по содержанию; необычный по форме; сообщить брату; по случаю беды; горе от ума; украинец по происхождению; пригласить к завтраку; нежность к матери. Прямо над нашою хатою пролітають лебеді. Вони струшують на землю бентежні звуки дзвонів. Дід говорить, що так співають лебедині крила. І мені теж хочеться полетіти за лебедями (за М. Стельмахом). «Земля дає все і забирає все», — говорили стародавні орачі «Земля наша мати, всіх годує і пестить», — стверджували їхні нащадки «Хто на землі сидить, той не впаде», — вчили селяни своїх дітей Не випускайте землі з рук, тримайтеся міцно за неї – вона єдина не зрадить вас» (В. Супруненком). Сьогодні 5 клас піде в кіно. Уранці діти п‘ятого класу роблять зарядку. Учні вивчають українську мову та літературу. Андрійко любить читати твори Марка Твена. Підготуйте письмову розповідь на тему: «Моя улюблена казка», увівши в текст такі словосполучення : захоплююся читанням, улюблені казки, доброзичливі герої, мене навчають. Опишіть осінній ранок, використавши такі словосполучення : прохолодна роса, багатобарвні дерева та кущі, наближаємося до зими, снігові замети. 5. Розкажіть, як ви вітаєте маму чи тата з їхнім днем народження. У тексті розповіді використайте спонукальні за метою висловлювання речення. Тільки в праці, в пошуках пр…ходить натхнення. Під л…жачий камінь вода не тече. Справжній художник у своїй праці має утверджувати красу. Ж…вопис – це музика барв і кольорів, це пісня, яка застигла на полотні. Київ столиця України. Займатися спортом корисно. Надворі стало холоднішати. Працьовитість хороша риса. Птахи продовжують відлітати у вирій.

А шлях все-таки лишився не розкопаний. Ведмедиця вийшла з трьома … ведмежатами на …. прогулянку. Вона охороняє … ігри своїх дітей. Ми дивимося на картину і відчуваємо спокій … ранку. Підкралася осінь. Сяяло листя.

Дерева прибралися. Вітерець погойдує. Листячко шелестить. Хмарки розпливлися. Пролетіла ворона. Синички перелітають. Складіть розповідь на тему « Моє захоплення », вживаючи при цьому прості, складені дієслівні присудки та складені іменні присудки. Згадайте якийсь смішний епізод з вашого життя і розкажіть його, використовуючи поширені та непоширені речення. Визначте граматичні основи в реченнях. Згадайте й опишіть, які роботи проводяться восени в саду. Використайте у своїй розповіді речення, в яких між підметом і присудком ставиться тире. Цвіте малина смородина тютюн квасоля. А соняшника а маку буряків лободи кропу моркви! Чого тільки не насадить наша невгамовна мати (О.

Довженко). Спишіть, вставляючи замість крапок пропущені букви. Підкресліть однорідні члени речення. Зробіть синтаксичний розбір останнього речення. Р…ве та сто…не Дніпр широкий (Т. Шевченко).

Душа України, її заповітна душа, її бе…смертна пісня – Тарас Шевченко (з газети). Кобзар писав чимало творів: поезій, поем, повістей.

Час від часу піднімався л…генький вітер і ро…ганяв хмари. Золотом сяють на осінніх вулицях … : каштани, тополі, клени. Я захоплююсь творами таких … : Івана Франка, Михайла Коцюбинського, Лесі Українки. Українська вишивка хрестом залюбки зображує … : виноград, троянди, калину. Складіть декілька речень так, щоб узагальнююче слово стояло після однорідних членів речення. Поясніть уживання розділових знаків. Луганщино моя Я б хотів співать про тебе, аж поки тихий зір мій не погасне в мені. Люблю тебе моя вітчизно мила, і вас люблю мої товариші. Оставайтеся здорові мої високі тополі і хрещатий мій барвіночку. Любіть землю, политу кров‘ю і потом батьків і дідів ваших, бережіть її юні мої друзі. Розцвітай і міцній дорога Вітчизно! Юні натуралісти вивчають рідний край.

Летить пісня над полями і лісами. Школярі охороняють зелені насадження. Юнак любить і поважає працю. Учні успішно оволодівають знаннями.

Скрізь лунає твоя слава по світу. Всі думи і помисли, наслідки праці моєї тобі. Немає нікого рідніш за тебе. Вивчайте любіть свою мову! Цю книгу … варто прочитати. Книга … найбільш складне і велике чудо, що створило людство. Тобі … потрібно більше читати художньої літератури і … вчитись висловлювати свої думки послідовно та логічно. Щоб запобігти захворюванню треба по-перше загартовувати своє тіло, робити фіззарядку і холодні обтирання, і безперечно займатися спортом.

Напишіть листа своєму другу чи подрузі, які живуть у іншому місті чи селі, використовуючи в тексті звертання, однорідні члени речення, вставні слова. Прочитайте речення та вкажіть, які тут прості, а які складні. Випишіть складні речення, підкресліть граматичні основи, поясніть ужиті розділові знаки. Тихесенький вечір на землю спадає, і сонце сідає в темнесенький гай. Стоїть явір над водою, в воду похилився, молоденький козаченько сильно зажурився. Налетіли гуси з далекого краю, збили, сколотили воду на Дунаю. З далекого краю лелеки летіли, а в одного лелеченьки крилонька зомліли. Попрощалося ясне сонце з чорною землею, виступає круглий місяць з сестрою зорею.

Які пишні села в цім краї бувають, коли зацвітуть садки! Там десь на широкій долині розлився довгий став. Кругом ставка над самим берегом біліє смуга з вишневих та черешневих садків (І. Нечуй-Левицький). Дідусь посадив яблуньку. Йому сказали Нащо вам ця яблунька? Довго чекати від цієї яблуньки плодів, і ви не покуштуєте з неї яблучка. Дідусь відповів Я не з‘їм – інші з‘їдять, мені спасибі скажуть (Л. Толстой). Поставте розділові знаки в реченнях з прямою мовою. Визначте типи речень за метою висловлювання. Якось зустрівся Кіт з Лисицею. Подивився він на неї та й думає Така вона розумна, досвідчена, гарна! І ласкаво звернувся Добрий день, люба Лисице, як вам живеться? Глянула гордовито Лисиця на Кота, зміряла його з ніг до голови і промовила Що тобі на думку спало мене про таке запитувати? Чого ти в світі навчився? Які науки знаєш? (казки братів Грімм).

«Хто дітей любить, той добрий чоловік», — казала колись моя бабуся. У народі кажуть: «Людина хороша, коли на себе схожа». «Степ та воля – козацька доля, — казали в народі. – Коли козак у полі, то він на волі». Старі люди стверджували, що де лелеки водяться, там щастя родиться. Невчені, але навчені життям діди доводили своїм онукам, що чого не навчишся в молодості, того на старість не знайдеш. Миколка і Петрик зустрілись у бібліотеці. Обидва хлопчики дуже любили читати українські народні казки, часто ділились своїми враженнями. Ось і зараз у них зав‘язалась дуже цікава розмова про казку «Мудра дівчина»…. Уявіть, що до вас приїхали ровесники з іншої країни. Передайте у формі речень з непрямою мовою зміст вашої розмови при першій зустрічі. Під час туристичного походу ви спостерігаєте за нічним зоряним небом. Опишіть, що ви побачили, використовуючи в тексті складні сполучникові та безсполучникові речення. Поясніть значення словосполучення УБОЛІВАТИ СЕРЦЕМ. Підкресліть букви, що позначають приголосні звуки: у прикметниках (1варіант), у дієсловах (2 варіант). Поясніть значення слів АҐРУС, ГОРОБИНА. Запишіть цифрами, скільки голосних і приголосних у словах: ПЛАВНІ, ОТАВА (1 варіант), ТОПОЛЯ, БАРВИ(2 варіант). Складіть з двома словами речення. Оберегами від злих сил вважалися у народі рослини, які мали чудодійні властивості. Це полин, мак, часник. Любисток, м‘ята, канупер – це запашне зілля, яке росло біля кожної української хати. Його клали у купіль дітям, дівчата мили волосся отварами цих трав.

Загадковою рослиною українці вважали барвінок. Він був оберегом від нечистих сил та чаклування. Оберегом від русалок, відьом, утоплеників вважалося клечання широколистих дерев. Особливою чудодійною силою були наділені : осика, верба, калина. З теплих країв першими повертаються шпаки. Відбувається це переважно в середині лютого, а якщо весна затримується, то на початку березня. У березні прилітають жайворонки, дрозди, білі плиски, вальдшнепи, крижні, сиві дятли, журавлі, чаплі, зяблики, малинівки. Тоді ж або дещо пізніше – на початку квітня – прилітають білі лелеки, гуси, сови-сплюшки. Квітень – час прильоту зозуль, очеретянок, одудів, сільської та міської ластівок. Наприкінці квітня на початку травня з‘являються – горлиці, мухоловки, перепілки, іволги, стрижі, берегові ластівки, солов‘ї. Згадайте, яка на вигляд жирафа. Опишіть її зовнішній вигляд, використовуючи такі слова : довгошия, плямиста, Африка, шия, жуйна, довгі (ноги). Ваша бабуся, спостерігаючи за тим, як ви виконуєте домашнє завдання, попросила пояснити, чому ці звуки називаються голосними, а інші – приголосними. Виконайте її прохання. Оберегом від зла був український віночок, який дівчата сплітали із живих квітів. Усього в повному українському віночку 12 квіток, кожна з яких була символом і оберегом: безсмертник – символ здоров‘я, деревій – нескореності, барвінок – життя й безсмертя людської душі, цвіт вишні та яблуні – символ материнської відданості, любисток і волошка – вірності, ромашка – символ дівочої чистоти та цноти, ружа, мальва та півонія – віри, надії та любові, хміль (вусики) – символ гнучкості та розуму. Згрупуйте слова в дві колонки.

Слова з ненаголошеними голосними, що перевіряються наголосом; слова з ненаголошеними голосними, що не перевіряються наголосом. Складіть і запишіть речення з поданими словами, в яких ненаголошені голосні не перевіряються наголосом. Підкресліть у словах ненаголошені голосні, запам‘ятайте їх правопис. Хороши и чисты берёзовые светлые рощи. Много перелётных птиц собирается в них. Поют голосистые дрозды, кукуют кукушки. С дерева на дерево перелетают синички. Ковром расстилаются, цветут под берёзами голубые и белые подснежники. Опишіть зміни, які відбуваються в природі, коли настає осінь. Підкресліть по п‘ять слів, що закінчуються відкритими та закритими складами. Прочитайте приказки і подумайте над їх змістом. Складіть твір – розповідь за однією з них, поставте наголоси у 5 -6 багатоскладових словах. Розкажіть про ваш улюблений мультиплікаційний фільм, охарактеризуйте його героїв. Поясніть, чим вони вам подобаються. Підкресліть у тексті 4 – 5 слів, у яких не збігається звуковий і буквений склад. Спишіть, замінюючи форми слів або добираючи спільнокореневі слова так, щоб після звуків, що уподібнюються, стояли голосні. Запишіть пари слів, позначаючи орфограми. Спишіть, вставляючи пропущені букви. Виразно прочитайте слова і поясніть вимову дзвінких приголосних, які стоять у кінці складу перед глухим. Від поданих слів утворіть прикметники та запишіть, поясніть їх правопис. Назвіть м‘які приголосні у поданих словах і поясніть, чим позначена їх м‘якість на письмі.

Хвала (і, й) привіт (у, в)любленій країні, своїй милішій за весь світ (У,В)країні. За зимою (і, й)де весна молода, красна. (У,В) нас (у, в) (у, в)сіх єдина мати – рідна Батьківщина. (І,Й) там неволі (і, й) тьмі не буде вороття, де серце наше (і, й) розум. Любіть (і, й) боріться за щастя безкрає, згоріть до останку за край дорогий (В.Сосюра). В Зорини довге волосся і очі, кольором схожі на морську воду й зелений килим степу одночасно. Вона любить сміятися і сумувати. Багато говорити й бути мовчазною. Й ще у неї багато друзів. Підготуйте опис лісової ялинки в художньому та науковому стилях. Підкресліть у тексті 5 – 6 слів, у яких відбувається спрощення приголосних при зміні слова. Підготуйте письмовий переказ переглянутої передачі або прочитаного оповідання. Дотримуйтесь правил уживання прийменників у,. Напишіть замітку в шкільну газету на тему «Твори добро». У тексті замітки підкресліть 5 – 6 слів з твердими та м‘якими (двома лініями) приголосними.

Росте весною – тільки вниз, любить дах і карниз. (Бурулька). Влітку сірий, взимку білий. (Заєць). Маленький хлопчик у сірій світинці по дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець). Хто раніше встає? (Півень). Подані слова перекладіть українською мовою та запишіть. Поясніть, чому вживається або не вживається м‘який знак у цих словах. Синенький, хорошенький, тоненький, старенький, тихенький, низенький, узенький, красненький, аккуратненький, реченька, рученька, ноженька, зоренька, песенка, вишенка, черешенка, яблонька, семь, Сибирь, цепь, печь, восемь. Зроби с…огодні те, що хочеш… відкласти на завтра. Мен…ше слів, а біл…ше діла. Без сокири не тесляр, без голки не кравець…. Слово не горобец…: вилетит… — не впіймаєш…. Сім… раз відміряй, один раз відріж….

Хто рано підводит…ся, за тим діло водит…ся. Хочеш… їсти калачі – не сиди на печі. З н…го помочі, як з осики груш. Танцює, як цап на льоду. Рання пташка дз…бик чистить, а пізня очиці жмурить. С…годні не празник, а ти нам не вказник. Є на світі кінь – вс…му світу не вдержати.

Перекладіть українською мовою подані слова та поясніть їх написання.

З трьома словами складіть речення, одне розберіть за членами речення. Найвища честь – довір…я народу. На безриб…ї і рак риба. Є люди, що солов…їв не люблять. Щастя в повітрі не в…ється, а руками дістається. Не соромся говорити, якщо правду хочеш об…явити. Объединённая сила двигает скалу. Горе на чужой стороне безъязыкому. Дружные сороки гуся съедают. Не учи орла летать, а соловья петь. Пословицу не обойти, не объехать. Сінним конем і солом‘яним волом недалеко заїдеш. Бездонної бочки не наллєш. Дерево міцне корінням, а людина – трудовим горінням. Хто винен, віддати повинен. Їж хліб із сіллю та водою, живи правдою святою. Нічна зозуля денну перекує. Піший кінному не товариш. Не хвалися піччю в нетопленій хаті.

Спишіть і замість крапок поставте, де треба, букви. Поясніть написання цих слів. Порівняйте вимову та написання в російській та українській мовах. Д…р…гент, с…стемат…чний, дж…г…т, поз…ц…я, ц…в…л…зований, п…ре, ш…фер, конструкц…я, конст…туц…я, д…сц…пліна, попур…, ател…є, арт…ст, груп…а, інтерв…ю, мас…а, міл…ярд, грип…, віл…а, д…алог, клас…, тон…а, б…бліотека, ж…рі. Напишіть замітку в стінгазету про якусь цікаву подію у вашому класі. Виділіть у тексті кілька іменників і дієслів з м‘яким знаком. а) після Л на позначення [ Л‘ ] ; б) після букв, що позначають м‘які приголосні; в) у сполученнях -ЛЧ-, -ЛЦ-, -НЧ-, -НЦ-, -СЧ-, -СЦ-, які утворилися від –ЛК-, -НК-, — СКа) на початку слова, після букв, що позначають голосні звуки; б) у кінці слів після Б, П, В, М, Ф; в) лише в кількох словах іншомовного походження. б) іменниках середнього роду 2 відміни на –я, іменниках жіночого роду 3 відміни у формі орудного відмінка перед –ю, у прислівниках на -ння; Поясніть лексичне значення слів: шинка, вервечка, літепло, ринва, ґирлига, ковінька. Складіть речення зі словами: аркуш, листок. Зробіть розбір за будовою слів: листування, викрутка. Громада, господар, одвірок, хвіртка, піддашшя, завзяття, намисто, вибагливий, вабити, плекати, піклуватися, прагнути, линути, бавитися, вщухати, спростувати. 1.Користуючись тлумачним словником, з‘ясуйте лексичне значення незнайомих слів. 2.Зробіть фонетичний розбір слів: одвірок, піддашшя, прагнути. Поясніть значення слів: відлуння, ґринджоли, довкола. Доберіть ключові слова до теми «Звуки та барви зими». Складіть із ними міні-твір. Знайдіть однозначні слова, перевірте себе за тлумачним словником. Поясніть значення слів: сагайдак, серпанок. Виділіть незнайомі слова; з‘ясуйте їх значення, користуючись тлумачним словником. Знайдіть багатозначні слова, перевірте себе за тлумачним словником. Полум‘я, вогонь, горицвіт, поле, кварта, кухоль, чашка, світлий, слов‘янський, березневий, туманний, науковий, лінгвістичний, земля, хліб, космос, планета, молекула. 1.Доберіть російські відповідники до слів: кварта, кухоль, чашка, користуючись перекладним словником. Розподіліть слова у дві колонки: перша – однозначні слова, друга – багатозначні слова. Складіть з багатозначними словами словосполучення, які допоможуть зрозуміти різні значення цього слова. Прочитайте текст, спишіть його. Підкресліть слова вжиті в переносному значенні. Зробіть фонетичний розбір слів: прийшла, платтячку. Горобина та ялинка, що росли поряд, часто перешіптувалися між собою. Прийшла осінь. Дихнула прохолодою раз, другий. Спалахнула багрянцем горобинка. А ялинка не перевдяглася – так і лишилася у своєму зеленому платтячку. Вона дивилася на свою подругу і милувалася нею (за Г. Демченко). Прочитайте та запишіть текст.

Підкресліть у даному тексті слова, які вжито в переносному значенні. Зробіть фонетичний розбір слів: крізь, завивання. Клен цілу зиму спав. Крізь сон чув завивання хуртовини. Холодний вітер нагинав його віти. Та ось одного сонячного ранку до клена доторкнулось щось лагідне та тепле. Прокинувся клен. Він зітхнув, розправив плечі.

Зазеленіли бруньки. Іде красуня-весна у квітках і стрічках (за. Сухомлинським).

Придумайте заголовок і запишіть його. Підкресліть слова, вжиті в переносному значенні. Зробіть фонетичний розбір слів: червоні, темрява, обрій. Зробіть синтаксичний розбір: 1 варіант – першого речення; 2 варіант – другого речення. Сонце давно вже сіло в рожевий туман. Червоні паруси неба згорталися і спадали слідом за сонцем. Обрій почала огортати все густіша темрява.

Трави вкрилися холодною росою. Птахи затихли. Усе змінювалося на землі з приходом ночі (за Г. Тютюнником). Напишіть невеликий виступ у науковому стилі, використовуючи слова-терміни: лексикологія, лексика, пряме та переносне значення. Підберіть, де це можливо, приклади для пояснення слів-термінів. Складіть розповідь про ваше ставлення до рідної мови, використовуючи в переносному значенні такі слова: солов‘їна (схожа на спів солов‘я), бринить (дзвінко звучить), плекаймо (зберігаймо в серці). Відважного куля минає. Сміливим відвага володіє. Біда розум родить і на розум наводить. Горе гострить розум. Плачем лиха з хати не6 виженеш. У стовпчик випишіть синоніми до слова ГОВОРИТИ, а поруч запишіть вибрані з довідки значення кожного із синонімів.

З давніх-давен люди поділялися на панів і рабів, гнобителів і пригноблених, багатих і бідних. Підневільні обробляли землю, а врожай забирав пан. Вони будували чудові палаци, а самі мешкали в халупах (З. Воскресенська). Спишіть прислів‘я, вставляючи антоніми. Зробіть фонетичний розбір слів: порожня, країна. Розберіть за будовою такі слова: розлилося, морем, свого.

Порожня бочка гучить, а … …. Як є початок, то й … буде. Геть пішло з країни горе – розлилося … морем. Для щастя свого народу не страшно у вогонь і в …. До виділених слів доберіть антоніми і поставте замість крапок. Запишіть текст. Зробіть фонетичний розбір слів: зустрілися, м‘ячик. Вони зустрілися та подружилися в піонерському таборі «Артек». Чорнявий, високий, тоненький, як лозинка, Алі та …, …, …, наче м‘ячик Юрко. Та й характери в них були різні. Юрко пустотливий, а Алі …. Їх ніколи не бачили окремо. Вони … були …. Поясніть лексичне значення слів, що є омонімами до запропонованих. Із парою омонімів складіть речення, розкриваючи їх лексичне значення. Зробіть синтаксичний розбір одного з речень.

Опишіть зовнішній вигляд, поведінку ведмедя, використовуючи синоніми: бурмило, клишоногий, йти, прямувати, тупцювати, морда, писок. Тоді батько й говорить мені: « Говори, синку, тобі сподобалося сьогодні говорити з друзями?». Я йому говорю : «Так, тату.

Особливо мені сподобалася думка Сашка, який говорив про силу дружби між людьми». Придумайте 5 – 6 речень, які б пояснили зміст виразу «Корені наук гіркі, а плоди солодкі». Використайте у реченнях синоніми, антоніми. Спишіть текст. Підкресліть фразеологізми, що вживаються для опису процесу праці. Зробіть синтаксичний розбір третього речення. Руки в майстра були звичайні, вимащені мастилом, але це були золоті руки. Ті деталі, які виготовляв він на фрезерному верстаті, були чистими й блискучими, як золото. Д о в і д к а : сказав, як з воза ляпнув; теревені правити; говорить, як шовком шиє; сипле, як горохом об стіну; говорить, мов онучу мне. Напишіть невелике оповідання на тему одного з прислів‘їв: «Єдність і братство – велика сила», «Не залишай на завтра того, що можна зробити сьогодні». У запропонованих парах слів визначте, які голосні чергуються, підкресліть їх. Зробіть фонетичний аналіз слів: замітати, вільний. Перепишіть речення, вставте пропущені букви. Зробіть синтаксичний розбір першого речення. Зробіть фонетичний розбір слів: своєму, життя. Перепишіть речення, вставте пропущенні букви. До слів, які мають пропущенні літери, доберіть спільнокореневі, в яких би відбулося чергування голосних. Зробіть фонетичний розбір слів: п‘ять, знання, має. Зробіть фонетичний розбір слів: тінь, донька, та синтаксичний розбір останнього речення. Кличе мати веч…ряти, а донька не чує. Веч…ріє. Наче сизий килим, тінь лягла на море. Вона (Маланка) ледве приперла міш…чок муки, засапалась і стогнала. Запишіть слова у дві колонки: 1 – з чергуванням [ г ] – [ ж ], [ г ] – [ з‘ ]; 2 – з чергуванням [ к ] – [ ч ], [ к ] – [ ц‘ ]. Нога – нозі, чоловік – чоловічий, затока – затоці, берег – березі, ріка – ріці, звитяга – звитязі, друг – друже, козак – козаче, тітка – тітці, райдуга – райдузі. Запишіть слова у дві колонки: 1 – з чергуванням [ к ] – [ ч ], [ к ] – [ ц‘ ]; 2 – з чергуванням [ х ] – [ ш ], [ х ] – [ с‘ ]. Успіх – успішний, черепаха – черепасі, фізика – фізиці, кожух – кожушина, лірика – ліриці, стріха – стрісі, голка – голці, муха – мусі, фонетика – фонетиці, сусідка – сусідці. Доберіть однокореневі слова та форми того самого слова, в яких відбувалося б чергування [ г ] – [ ж ] – [ з `], [ к ] – [ ч ] – [ ц `], [ х ] – [ ш ] – [ с `] : нога – ніжка – нозі. Змініть форму дієслова або доберіть спільнокореневі, щоб у них відбулося чергування приголосних звуків. Підкресліть наявні чергування. Зробіть фонетичний розбір слів: їздити, диміти. З апишіть речення, ставлячи слова, що в дужках, у потрібній формі. Букви, що передають чергування приголосних звуків, підкресліть. Зробіть синтаксичний розбір першого (1варіант), останнього (2 варіант). Багато струмків (дзюркотіти) по тінявих ущелинах. Поблискує глек у загорілій (рука), (шерхотіти) під ногами теплий, приємний камінь. Знов весна прилине, пісня солов‘їна між дерев (розсипати) переливний сміх. Я (посадити) при хаті ружі, троянди, півонії. Дуже гарний, місто біля моря, сильніша за всіх людина, політ над хмарами, площа біля вокзалу, ледь вкрита снігом, охоронець кордону, перемістити руками з місця на місце. До запропонованих слів доберіть антоніми, визначте префікси у словах. Робіть фонетичний розбір слів: віднести, забігти, зв‘язати. Квітом пр…красним ро…цвілася дівчина н…сміла. Я до сонця п…біжу, я йому таке …кажу: — Подаруй-но, жовтожаре, що у тебе п…прошу. Стоять дерева, мов зелені коні, що в літо пр…скакали із весни. А вже акація ро…квітла якраз на дощ, якраз на грім – стоїть пр…красна і пр…світла в зелено-синій крапле-грі. Використовуючи префікси в-, ви-, від-, до-, за-, з-, на-, над-, при- та інші, утворіть спільнокореневі слова від слів їхати, котити, говорити. Випишіть слова, утворені префіксально-суфіксальним способом. Поряд додайте початкову форму і визначте словотворчі засоби. І я – з непам‘яті в пам‘ять – прийду, повернуся, стану, озвуся в застольній пісні, у співі серпа та плуга. Уклін тобі, пшеничний океане! Де пристані твої і береги? Чи можна взяти в жмені і напитись, обличчя вмити, груди освіжить. (О. Лупій). Зіставте пари слів. Вкажіть стрілочкою, яке з них твірне, а яке похідне. Позначте твірну основу. Яким способом утворені нові слова? Випишіть слова, утворені суфіксальним способом, позначаючи при цьому словотвірні суфікси.

Поряд у дужках запишіть слова з твірними основами. Річечка Бузинка – одна з тих, що живуть лише весною та восени, а на літо та зиму вмирають, ховаються десь під землею чи кригою. Вона перерізає навпіл село Бузинне, підкреслює його в усі пори року, мов художник сміливим розчерком олівця, на дві половини. Взимку воно спить побіч крижаної смуги, на якій чорніє дерев‘яний місток; весною обидві половини села танцюють над бурхливим потоком; влітку – спадають до зеленої, квітучої заплави; а восени – до чорної розбагненої смуги (Ю.

Збанацький). Які з виділених слів утворені префіксальним способом, а які способом відкидання значущих частин слова від твірних основ з префіксами? Згрупуйте їх у дві колонки, записавши поряд слово з твірною основою. З прибережного пісочка з посвистом зриваються кулички. Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий. Почорнів увесь, як розбійник, мов мечами, січе на всі боки голим галуззям. Яскравий відблиск сонця, переломлений в кожній сніжинці, боляче розгорнув по очах. Відбрязкотіли по металу десь біля кузні молотки. Напишіть твір-розповідь про цікаву шкільну подію, учасником якої ви були. У тексті твору використайте слова, утворені префіксальним і суфіксальним способами. Уявіть, що ви ведучий телепрограми «У світі тварин». Підготуйте текст розповіді про якусь екзотичну тварину. У тексті підкресліть 4 – 5 слів, утворених різними способами. Розкажіть про свого улюбленого спортсмена, кіноактора, співака. Які риси характера його характеру вам подобається? У тексті розповіді використайте складноскорочені слова. Музей-квартира, зліт-посадка, снігоболотохід, автомобіль-цистерна, окомір, балон -поплавок, артилерист-інженер, паромір, один-два, літак-амфібія. Національна академія наук України; Конституційний суд України; запис актів громадського стану; Донецький басейн; Бюро міжнародного молодіжного туризму. (Прем‘єр) міністр, (конференц) зал, (пед) університет, (зав) кафедрою, (лісо) господарство, (сорто)ділянка, (коро)їд, (напів)пустеля, (пів)року, (рибо)ящір. Розкажіть, як людині допомагає полегшити життя побутова техніка.

У назвах предметів і речей, що оточують вас удома, використайте складноскорочені слова типу відеомагнітофон, електропраска і т 3 клас українська мова м.д. захарійчук,.і. мовчун. М Захарійчук,.

І. Мовчун УДК 811.161.2(075.2) ББК 81.2Укр-922 3-38 Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України № 994 від 07. 2013 р.) Видано за рахунок державних коштів. Продаж заборонено Умовні позначення: « —тема уроку; Ї Х — робота в парах, читання діалогів; — робота в групах; 9) —завдання на вибір; Захарійчук — завдання підвищеної складності; — словник; — домашнє завдання; — урок розвитку писемного мовлення. 3-38 Українська мова : підруч. для 3 кп. загальноосвітн. навч. закл. Мовчун. —. : Грамота, 201— 176.: іл. ІБВМ 978-966-349-410-4 Підручник відповідає вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти і побудований за такими змістовими лініями: мовлен­ нєвою, мовною, соціокультурною, діяльнісною. У навчальному змісті підручника використано текстоцентричні під­ ходи, що дає змогу на основі тексту формувати основну комунікативну компетентність третьокласників. Уміщені тексти, прислів’я, приказки, легенди сприятимуть розвитку духовно-моральних якостей, емоційної й естетичної чутливості учнів. Видання призначене для учнів, учителів, методистів, батьків. УДК811.161.2(075.2) ББК81.2Укр-922 ISBN 978-966-349-410-4 © Захарійчук М, І., 2013 © Видавництво «Грамота», 2013 Герб Прапор ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ Музика М. Вербицького Слова П. Чубинського Ще не вмерла України і слава, і воля, Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля. Згинуть наші воріженьки, як роса на сонці. Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці. Приспів: Душу й тіло ми положим за нашу свободу, І покажем, що ми, браття, козацького роду. Мій край чудовий — Україна! Тут народились ти і я. Тут над ставком верба й калина, Чарівна пісня солов’я. Все найдорожче в цілім світі, Бо тут почався наш політ. Цвітуть волошки сині в житі, Звідсіль ведуть дороги в світ. І найдорожча рідна мова — Джерельцем радісно дзвенить. І мила пісня колискова, Й Чумацький Шлях кудись зорить. Надія Красоткіна

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

криптопро pdf 2 0 серийный номер

модификация рхл 14 торрент